Specificaties 15,5" (1366x768), 320GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Sony Vaio VGN-NW21EF/S Review

Lexter 11 april 2010, 25.691 views

Sony Vaio VGN-NW21EF/S

Pluspunten

• Windows 7 64 bits versie
  • Automatische Vaio update
  • Makkelijke bediening
  • Design
  • HDMI out

Minpunten

• Enkel 3 usb poorten
  • Splash browser werkt niet goed

Deze nieuwe Sony Vaio laptop biedt voor zijn prijs een zeer waardig instapmodel.
Ik heb getwijfeld tussen weer een Asus,of deze Sony.
Deze laptop biedt voor zijn prijs erg veel waarde voor het geld, met name de standaard geinstaleerde Windows 7 Home Premium 64 bits versie kan de volle 4gb werkgeheugen benutten. Het geheugen is zelfs uit te breiden naar 8gb.

Ook de videokaart van Ati is goed, met een dedicaded geheugen van 512 MB is deze uit te breiden naar 2280 mb (shared) Sluit je deze laptop aan op je TV met de HDMI out, heb je een zeer scherp beeld, en ook het geluid is erg goed. De vormgeving is echt Sony te noemen: netjes, degelijk en met het witte toetsenbord
ziet het erg strak, zonder zakelijk te worden uit. Het 16:9 breedbeeld scherm is met twee backlights duidelijk en rustig om naar te kijken.
De DualCore processor wordt niet echt warm, kan het allemaal goed aan, en je hoort de ventilator nagenoeg niet.

Sony levert natuurlijk de nodige software gadgets mee, en ook via de Fn toets kun je in,of uitzoomen in bv je webbrowser, Een erg goede gadget is de functie, als je bijvoorbeeld snel iets op wilt zoeken op het internet, je de computer niet helemaal op hoeft te starten. Je start dan op met de "web" toets boven het toetsenbord, en hij start een splash browser op, zonder verder Windows of computer op te starten. Dit is ook snel weer uit te schakelen via één klik onderaan de browser.
Helaas werkt de browser, tenminste in mijn geval nog niet helemaal zoals het hoort. Veel websites of links starten niet, of maar half op. Dit ligt waarschijnlijk aan de browser, en niet aan je verbinding of laptop.
Ik heb een E-mail naar Sony gestuurd, en wacht op een eventuele oplossing.

Deze nieuwe Sony telg heeft veel in zijn mars, ziet er leuk uit, voelt degelijk aan en ondanks het gemis aan een nummeriek gedeelte, zoals sommige laptops van deze afmeting wel hebben, zijn de toetsen lekker groot en met weinig moeite te bedienen.
Verder kun je na de eerste keer opstarten een herstel DVD aanmaken, er wordt namelijk niets meegeleverd.
Ook later kun je via het Vaio herstel centrum een recovery maken.
Er zit een nl talige handleiding bij hoe dit allemaal in zijn werk gaat, en hoe eventuele problemen zijn op te lossen.

Kortom, ik heb nu al veel plezier van deze Sony Vaio VGN-21EF!

Update 11-04-210.

Ik gebruik de laptop nu elke dag omdat mijn PC defect is, maar ik ben er zeer goed over te spreken.
Alles werkt zoals het hoort, de Vaio updates melden zich automatisch aan. je kunt kiezen of je wel of niet iets wilt downloaden/installeren. Ook windows7 64 werkt prima op deze laptop.
Het enigste minpunt zou kunnen zijn dat de accu t.o.v. de laadtijd niet erg lang meegaat. m.a.w. de laadtijd is erg lang, en het gebruik van de accu is ong even lang. maar hier zijn diverse instellingen voor in het Vaio control center.
De accu van de Asus F3 van mijn vrouw laadt veel sneller op.

Verder ben ik erg tevreden met deze Sony laptop.

• Brother DCP 585 CW
  • Windows 7

Heb jij ook een Sony Vaio VGN-NW21EF/S?

Hoe is de geluidproductie van de fan in deze laptop? Hoor je de fan? Wat voor geluid is het? Zitten er hoge/lage tonen in het geluid?
Prima, ik heb hem nog niet heftig gebruikt maar tot nu toe hoor ik de fan (in een normale leefomgeving) nauwelijks.
Het valt me overigens altijd op als de bouwer een beter merk is en kwalitatief hoger op de ranglijst staat, dat ze meteen een 64bit os gebruiken.

Waarom doet compaq en Packerd bell dit niet? De prijs van een 64 bit os is toch niet veel hoger?
Of is dit marketing?
Niet zozeer het merk, maar eerder met de overgang van Vista naar 7 gebeurd. Het grootste deel van de 7 laptops is gewoon 64bit als ik het zo bekijk. Daar waar ik zelden Vista laptops met 64bit geleverd werden. Zat laptops met Vista 32bit + '4GB' RAM tegengekomen.

De fabrikanten zullen in het begin veel Vista 32bit drivers en software gemaakt & getest hebben en daar dan maar mee doorgezet tot het einde, omdat ze al wel wisten dat 7 zo snel ging komen. Ook waren er nog een hoop cheapo cpu's die geen 64bit konden draaien. Tegelijkertijd hebben ze Vista 64bit dus een beetje overgeslagen. Voor 7 zullen ze, gok ik, gewoon met 64bit begonnen zijn en zal het veelal 64bit zijn wat geleverd wordt.

Logisch en terecht.
Ik heb vandaag de mycom helpdesk aan de lijn gehad en deze vertelde dat er vandaag een levering was aan het hoofdkantoor. Ik heb hem besteld en krijg hem als het goed is volgende week binnen.
Ik heb hem gisteren bij mycom besteld. Ze zouden er nog 15 hebben. Helaas bleek dat allemaal een vergissing vandaag!!
Dus robdebob88, verheug je niet teveel op je laptop.
Mooie laptop, hele mooie prijs ook...prachtig totaalpakket met 2 jaar garantie ook nog voor het geld.

Mij viel 1 minpuntje op, ik vond het touchpad erg stroef werken. Wat zijn jouw bevindingen wat dat betreft?
Volgens mij is dit de laptop die ik wil. Kan hem echter nog niet vinden in de winkel, wil hem eerst zien en dan kopen (op internet). Waar is ie te vinden???
Een zeer mooie laptop vind ik zelf voor een goede prijs als je kijkt wat erin zit. Je review mag wel wat uitgebreider :)

offtopic:
Hij staat in de folder van BCC voor 599,- euro met een cadeaucard ter waarde van 40 euro (althans de folder die in eindhoven rond word gestuurd)
Bedankt voor de review. Deze laptop staat bovenaan op mijn shortlist, een zeer interessant model. Met pluspunten als Windows 7 64-bits ipv 31-bits en 2 jaar garantie.

Ik zou ook graag de antwoorden willen weten op de vragen die boven mij gesteld zijn.

PowerkTx bedankt voor de vermelding van BCC, die 40 euro is altijd wel aan iets te besteden bij die winkel. ;) De prijzen van diverse (internet)aanbieders schelen allemaal niet zo heel veel. Ik hou het ingedachte.
Dat is ook mijn vraag, heb je wat zelfgemaakte foto's? In de winkel heb ik alleen de witte versie kunnen zien, en deze kwam op mij wel erg cheap over. Wel vrij degelijk qua bouw, maar de hout nerf look plastic behuizing in het wit en het stroeve touchpad waren wel erg ehm.... jammer. :'(

Uiteraard blijft het een laptop met goede prijs kwaliteit en mag je in dit segment niet veel meer verwachten, maar ik hoop ook dat de zilveren uitvoering er gewoon beter uitziet, omdat zilver wss net wat sjieker staat dan wit plastic :)
Heeey,

Ik heb zelf de duurdere Bruine versie de Sony vaio VGN-NW21SF/T. Ik heb over deze laptop een uitgebreide review geschreven met foto's en mijn bevindingen. Dit is de duurst variant en de snelste variant.
En hoe is de batterij duur van deze machine?

Heb het nog nergens kunnen vinden, erg mooie laptop dat wel.
Weet iemand hier welke type Wireless chip van Atheros in deze laptop zit?
@ Audione0: HP levert bij haar nieuwe modellen ook de 64 bit Windows 7.

Ik heb deze Sony laptop geretourneerd wegens o.a. de ondegelijke (slappe) behuizing. Daarnaast stond hij niet stabiel (bij mij) omdat naar mijn idee alle hardware aan de rechterkant zit.

Tevens heb ik de laptop (gisteren) teruggebracht voor een veel betere aanbieding bij MM Den Haag: HP Pavilion DV6-1340ED voor 649,-. Betere CPU, grotere HDD, DDR3, LED scherm, e-Sata en daarbij een zeer stabiele en sterke behuizing.