Specificaties Socket 1366 met Intel X58 chipset - Bekijk alle specificaties

Gigabyte GA-EX58-UD3R Review

Dennis_k 29 oktober 2009, laatste update op 29 oktober 2009, 2.393 views

Gigabyte GA-EX58-UD3R

Pluspunten

• Werkt prima in de bovenstaande combinatie, lekker eenvoudig (+ punt voor mij)

Minpunten

• Tot nu toe geen negatieve punten gevonden, misschien in de toekomst

Layout Score: 4
Ik was al een tijdje op zoek naar een nieuwe computer.
Toen de nieuwe core i7 processoren uitkwamen de beslissing genomen om hiermee aan de slag te gaan.

Mijn eisen:
Core i7 ondersteuning.
Tripple channel geheugen.
Bij voorkeur Crossfire.

Na een tijdje te hebben rondgezocht uiteindelijk uitgekomen op Gigabyte GA-EX58-UD3R.
Het moederbord sprak mij wel aan.
Ik heb niet veel aansluitingen / uitbreidingssloten nodig en ben ook geen die-hard overclocker.

In de doos

In inhoud van de doos is vrij summier te noemen.
Op wat SATA kabels na wat boekjes en de DVD met drivers.

Handleiding

De handleiding is vrij beknopt.
Wel staan er alle biosfuncties in omschreven.

inbouwen

Het inbouwen / opbouwen van de processor / geheugen / videokaarten e.d. ging vrij makkelijk.
De handleiding hiervoor is vrij beknopt en eigenijk wijst alles zichzelf.
Het enigste waar ik een beetje moeite mee had was het vinden van de aansluitingen t.b.v. de aan en uit knop van de kast. Doordat de schroefjes die gebruik worden voor de bevestiging van het moederbord op de systeemkast al in de kast zaten was dit ook vrij eenvoudig.

Gebruik

Hierover valt vrij weinig te vermelden.
Tot op heden geen problemen ondervonden.

Software

Van de software die bijgeleverd wordt op de DVD gebruik ik alleen de Intel drivers en het programma @BIOS.
Via @BIOS heb ik een update uitgevoerd van de bios. Enigste probleem hiermee was dat het bios bestand eerst gedownload moest worden. (update from file)
Norton Internet Security wordt er ook bij geleverd, het betrefd hier een 120 dagen versie.

Met de Gigabyte GA-EX58-UD3R is niets mis.
Het is een goedwerkend moederbord met een aantal overclockfuncties.
Wat betrefd het aantal uitbreidingsloten, dit aantal is gering. Zoek je meer sloten, dan zou ik dit bord laten liggen en kijken naar de wat uitgebreidere broertjes van Gigabyte (of een ander merk)

Dit is trouwens mijn eerste review, dus enig kritiek zal als positief worden ervaren.

Heb jij ook een Gigabyte GA-EX58-UD3R?

Hey,

Bedankt voor je toevoegingen.
Dit is voor mij trouwens ook de eerste keer dat ik een computer zelf in elkaar heb gezet, dus alles is / was nogal nieuw voor me.
Ik zal ze spoedig mogelijk een update maken.

[Reactie gewijzigd door Dennis_k op 29 oktober 2009 11:47]

Ik ben benieuwd naar wat er bij komt:) als je de dingen die ik hiervoor aankaartte erin zet ben je al een heel eind op weg naar een review van 3 (mischien 4) sterren;)

succes iig!
Leuk dat je een review schrijft over dit vrij goedkope X58 moederbord.
Mij vallen een paar dingen op.

Dat was ten eerste dat jouw eisen door elk X-58 moederbord worden ondersteund. Jouw eisen zitten gewoon in de chipset!

Wat zit er precies in de doos? hoeveel kabeltjes e.d. met een foto kan je dit duidelijk laten zien.

Het inbouwen van dit moederbord gaat om zijn ATX formaat even goed als elk ander ATX bord. Alleen kan het zijn dat je door sommige kleuren de gaten voor de schroefjes soms wat makkelijker kan vinden;)

Zitten alle aansluitingen waar je ze wilt hebben of vind je misschien dat er sommige poorten of wat dan ook op een onlogische plek zitten?

Welke software wordt er precies meegeleverd? Als ik het me goed herinner levert Gigabyte DES (dnamic energy saver), werkt dit voor jou??? (aangezien ik uit je verhaal opmaak dat je niet overclockt...)

Dit zijn een aantal punten waar je je review wel kan uitbreiden. Daarnaast kan je altijd fototjes uploaden van je moederbord (of bijvoorbeeld de featureset) e.d. Plaatjes uploaden kan je bijvoorbeeld doen bij photobucket.com oid.
Om je afbeelding in te voegen kan je de code [img] 'webadres'[/img] gebruiken.
Bedankt voor je review, maar zou je wat specifieker kunnen aangeven waarom dit moederbord onder compatibiliteit en overklokbaarheid moet inleveren? Heb je specifieke problemen ondervonden met incompatible geheugen of met overklokken?
Laten we eerst maar een de 3 proberen te halen :)
productreview: Asus P5Q-E review door mrbigfield

hier een review van mij over een moederbord, mss heb je er wat aan ;)