Wileyfox Swift 2 Blauw Review

eddepetje123Newbie 16 november 2016, 1.404 views

Wileyfox Swift 2 Blauw

Goede prijs/kwaliteit. Batterij is goed bij matig gebruik: gaat 2 dagen mee. Vrij snelle processor, beter dan Sony Z1compact. vingerafdrukscanner werkt snel, helder scherm. Je moet wel zelf de keuze maken: dual sim, of toch een sd kaart. Gemiste kans...

Pluspunten

• Goede batterij
  • snel scherm

Minpunten

• aan/uit knop niet handig geplaatst
  • geen keuze dual sim en sd kaart

Ik heb de telefoon nu een week. Eerste bevindingen zijn positief. Ik kreeg meer telefoon voor mijn geld dan verwacht.
De telefoon wordt geleverd met alleen een USB-c kabel. Het schuifje waar de sim kaart in moet is lastig te openen. Ik heb een paperclip gebruikt in het gat, werkte wel, maar het aluminium is daar wel iets bij beschadigd.
Het toestel is dual sim, maar de 2e simhouder is tevens de SD kaart houder. Je moet dus zelf kiezen: een extra sim kaart of extra geheugen. Als je voor dual sim gaat, dan zou ik de plus variant nemen (32 GB ipv 16 GB).
Het beeld is helder, het scherm reageert snel. Ik heb nog niet heel veel apps gedownload, tot nu toe merk ik geen enkele vertraging en is de overgang in alle menu's en schermen soepel.
De batterij is bij matig gebruik zeer goed. Onder matig versta ik:
regelmatig chrome gebruiken (nieuwssites), mail checken en ca. half uur tot een uur bellen. Onder deze omstandigheden gaat de accu 2 dagen mee. Wanneer je wat zwaardere spellen gaat spelen gaat de accu redelijk snel achteruit.
Bij de telefoon wordt geen lader meegeleverd. Het is de moeite waard om een snelle oplader aan te schaffen, dat scheelt zeker de helft van de tijd vergeleken met een normale oplader. Opladen gaat nu in ca. 1,5 uur.
Klein minpuntje is de locatie van de aan/uit knop. Deze is aan de rechterzijkant onder de volumeknop geplaatst. Als ik op gevoel volume wil aanpassen, druk ik vaak op de aan/uitknop. Was handiger geweest als deze boven de volumeknop
was geplaatst.

Het toestel ziet er verder netjes uit. Geen lomp toestel. Wel jammer dat bij het uitkomen van de telefoon nog geen screen protector en beschermhoesje te verkrijgen zijn. Via FB contact opgenomen met Wileyfox, screenprotector komt pas over enkele weken op de markt. Hoesje kan je al wel bestellen, maar wanneer deze wordt geleverd...

Samenvattend, ik heb meer telefoon gekregen dan vooraf verwacht en ben tot op heden zeer tevreden.

Heb jij ook een Wileyfox Swift 2 Blauw?

Bedankt voor deze eerste review! Ik ben wel erg benieuwd naar de kwaliteit van de camera.
Waarschijnlijk heb je de SIM-PIN over het hoofd gezien die netjes bij de Quick Starter Guide zit. Daarmee kan je heel makkelijk het SIM-slot openen.
Ik heb de plus binnen maar er zat bij mij wel een screenprotector bij. Deze zat onder de bescherm?protector. Waren er bij mij twee op elkaar.