Specificaties Warmtepompdroger met 8kg laadvermogen - Bekijk alle specificaties

AEG T87687NIH Review

MrsX 14 november 2016, 193 views

AEG T87687NIH

Vanaf dag 1 werkte de droger niet. Kastdroog was zeiknat.

Pluspunten

• Niks

Minpunten

• Kapot bij aankoop
  • Reparatie van 700 uitgevoerd ipv vervangen
  • Werkt nog niet na reparatie

Droogresultaat Score: 1
Energieverbruik Score: 1
Bij de verkoper aangegeven dat het apparaat niet naar behoren werkt.
Als je, om je was te drogen, 3x het hoogste programma moet draaien, de was nog niet droog is en je daarna nog minstens 3x op 'tijd' laat draaien zonder enige resultaat, is er iets drastisch mis.

Verkoper stuurde ons - onder ons protest - direct door naar AEG.
AEG stuurde een monteur van een derden bedrijf.
Compressor was defect en moest vervangen worden.
Een zeer dure reparatie.

Het leek ons redelijker gelijk om te ruilen voor een nieuwe die wel werkt.
Zowel aan verkoper als AEG voorgelegd: geen reactie. AEG ging voor reparatie.

Onderdeeltje voor onderdeeltje moest weer op de nieuw onderkant geplaatst worden.
De totale kosten van de reparatie waren meer dan ¤ 700,-- (nieuwprijs is ruim ¤ 800,-)

En de AEG T87687NIH werkt nog niet. :(

De afhandeling is nog steeds niet klaar.
Het is nu half november en de de aanschaf was in augustus.

Het is een lange slepende kwestie waarbij de verkoper heel veel steken heeft laten vallen. Middels aangetekende brieven hebben wij eindelijk aandacht gekregen maar daarna was het weer doodstil vanaf de verkoper.

Wij willen nu eerst ons geld terug.

Het apparaat was duidelijk non-conform en wij hebben laten repareren, wij hebben een voorstel gedaan om omruiling, al dan niet voor een ander merk, maar van verkoper geen reactie.

Het is een flinke speler op de internetmarkt.
Wij zijn er al vanaf het begin klant geweest maar nu niet meer.
Wij zijn er helemaal klaar mee.

Voor ons geen AEG meer.

Heb jij ook een AEG T87687NIH?

Waarom schrijf je dan geen negatieve beoordeling over de shop ipv een "productreview" te plaatsen?
De reden daarvoor staat in de review: "Wij willen nu eerst ons geld terug."
Reken er maar op dat er nog een winkelreview zal volgen.
Dit heeft wel degelijk met merk en product te maken: het apparaat werkte niet bij aanschaf.

Dan hoor je, volgens de wet, de verkoper in de gelegenheid te stellen het goed te ruilen of te repareren. Qua rechts- en wetskennis heb ik geen internetlink nodig. ;))

Via AEG is het apparaat 'gerepareerd'.
Maar het apparaat werkt nog steeds niet.

Pas dan kun je overgaan tot een 'ingebrekestelling'.
Wat wij natuurlijk ook gedaan hebben.

Als de verkoper je dan nog met een defect apparaat laat zitten zonder iets te doen, dan kun je de koop ontbinden. Ook dat hebben wij gedaan.

Inmiddels is de koop ontbonden en de machine hier weggehaald.
Nu het geld nog terug.
Daarna volgt een winkelreview.
Ben ik niet meet je eens. Het heet zijlings met het product te maken, AEG heeft kennelijk een niet-werkend exemplaar verscheept. Maar omdat dit bij letterlijk elke fabrikant (incidenteel) voorkomt, kun je nog geen conclusies trekken over het product (lees: het ontwerp) zelf. Reviews gebaseerd op één enkel niet-functionerend exemplaar zijn m.i. niet gerechtvaardigd, zoals hier op tweakers keer op keer wordt herhaald in dit soort product reviews.

Als je nu een tweede (of derde of..) exemplaar hebt ontvangen en je neemt de ervaring van de eerste mee: dan is het begrijpelijk. Immers heeft dit dan invloed op hoe jij het product, althans de kwaliteit ervan, ervaart. Immer, als je een muis koopt waarvan het scrollwieltje is losgeschoten in de verpakking, zou het toch ook vreemd zijn als je direct een 1-* review plaatst omdat je toevallig een beschadigd/defect exemplaar hebt ontvangen?

Wat de ingebrekestelling betreft; ik bedoelde inderdaad ook ná het in de gelegenheid stellen het betreffende product om te ruilen of te repareren :)

Dit is 99% de fout van de verkoper en, nogmaals, niét van het product.
Vind dit ook niks met het product te maken hebben. Het is de verkoper die verantwoordelijk is voor de afhandeling van de garantie, niet de fabrikant.

Ik begrijp dat dit een heel nare situatie is maar dit heeft, nogmaals, met het product noch merk te maken.

Je had de verkoper in gebreke moeten stellen, lees hier meer:

Als je een nieuwe product koopt hoort het te werken.
In dit geval moet het de was drogen.

Als je het laat repareren, een nieuwe compressor laat plaatsen met een nieuwe onderbak, dan mag je logischer verwachten dat de problemen van het product voorbij zijn.

Maar nog droogt de was niet.
Niet in één programma, maar in meerdere programma's.
Alles volgens het boekje gedaan, resultaat is nul.

Dan mag ik een review schrijven over de problemen die wij hebben ervaren met deze AEG warmtepompdroger. Overigens lijkt het er op dat ik zeker niet de enige ben.

Als niemand iets zou schrijven over zijn/haar aanschaf - goed of niet - dan heb je niets aan reviews.
mrs.X
Nogmaals: ligt het aan de AEG T87687NIH wasdroger dat jij een defect apparaat hebt ontvangen dat vervolgens niet goed gediagnosticeerd/gerepareerd/vervangen is of ligt dat aan de verkopende partij?

Laten we nou toch voorop stellen dat het de verkopende partij is die hier de grootste gebreken vertoont. Jullie hebben hem niet voor niets in gebreke gesteld, toch? Dan is het toch de verkopende partij die een negatieve review verdient en niet de machine?

Goed, jullie exemplaar is een rampenexemplaar. En natuurlijk hoort dat prima in een review thuis en willen mensen jouw/jullie ervaringen met deze machine weten.

Een compleet ontwerp 1* geven door nare ervaringen met één defect exemplaar is en blijft echter niet hoe reviews behoren te zijn (natuurlijk mag het wel, dat is het punt niet). Als een gebrek na een tijdje er in sluipt of je hebt bij meerdere exemplaren vergelijkbare ervaringen dan: prima.