Apple MacBook Pro 2016 13,3" Spacegrijs Review

VaiNz 9 november 2016, laatste update op 9 november 2016, 2.445 views

Apple MacBook Pro 2016 13,3" Spacegrijs

Basismodel Macbook " PRO " tussen wal en schip

Pluspunten

• Zeer robuust en hoogwaardige afwerking
  • Erg prettig toetsenbord / trackpad
  • Retina weergave / helderheid
  • Output speakers

Minpunten

• Aansluitingen
  • Generatie CPU / RAM

Al eerder geschreven door een medetweaker, deze macbook "pro" is te plaatsen als opvolger voor de Macbook AIR en geplaatst in dat kader is het een goed en fijn apparaat.

Als we de hardware afzetten tegenover de prijs dan is de verhouding uiteraard wel ver te zoeken, echter is de afwerking / bouwkwaliteit bijzonder hoogwaardig.

Oftewel hardware value for money is scheef maar als opvolger voor de AIR en als tussenstap naar een echte PRO (top 2015 modellen ) is het een goed.

Heb jij ook een Apple MacBook Pro 2016 13,3" Spacegrijs?

Als dit de opvolger van de Air is, waar blijft dan de opvolger van de Pro? Ik dacht dat dit de opvolger was van de Pro en niet van de Air?

Zelf heb ik een tijd een Air gehad en mijn vrouw een Pro en daar zat echt wel verschil in.
Hi Nogne,

Het lijkt me duidelijk dat er verschil zit tussen een AIR en een PRO, echter is dat niet het punt.

de woorden zijn bedoeld om het apparaat te plaatsen in een kader, oftewel als vergelijking met de vorige generatie PRO's waarbij het basismodel eigenlijk niet echt een PRO is maar tussen de air en pro valt.

Kijk eens naar deze (vergelijkings) review video
Hier zie je duidelijk het verschil waarom je niet blind moet staren naar specs.

De nieuwste MacBook pro is nog steeds erg goed.
Door deze MacBook weg te zetten als een air variant vind ik niet netjes

Ik had in het begin ook Mn twijfels
maar ondertussen ben ik al weer een beetje bijgedraaid onder andere door deze video.

Ja ik ben het met je eens waarom niet de laatste generatie cpu maar ik heb helaas nog niet gekeken naar de uitleg van Apple waarom ze dit gedaan hebben.
Maar Apple kennende heeft dit een rede.

Ja ik vindt de prijs ook erg veel voor een laptop gelukkig blijven die MacBooks goed aan de prijs. dus met het verkopen van je oude MacBook voor een nieuwe valt de schade gelukkig mee.
"valt de schade gelukkig mee"

Nou dat vind ik dus niet