Specificaties Bluetooth muis en 1.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech MX Anywhere 2 Zwart Review

BasilFX 8 november 2016, laatste update op 8 november 2016, 246 views

Logitech MX Anywhere 2 Zwart

Compacte muis met hoge precisie, ingebouwde accu in een mooi design. Gekocht als vervanger voor de VX Revolution.

Pluspunten

• Compact, maar toch fijn in de hand
  • Bluetooth en Unified receiver
  • Losse knop voor middle-mouse button i.p.v. onder scrollwheel

Minpunten

• Accu-duur van twee maanden twijfelachtig
  • Back/Forward buttons niet handig met grote handen

Ik heb deze muis aangeschaft als vervanger van de Logitech VX Revolution (2006), die ik gebruik in combinatie met een Windows-laptop op het werk en voor gamen/designen op mijn MacBook thuis. Ten opzichte van de VX Revolution is de MX Anywhere 2 net iets kleiner, hetgeen mij in eerste instantie deed twijfelen of het wel lekker in de hand zou liggen. Het gewicht is vergelijkbaar.

Mijn handen zijn groot: pink-duim kunnen beide de linker en rechter shift indrukken op een toetsenbord. Mijn vingers rusten op de knoppen en mijn duim en pink op het rubber aan de linker- en rechterkant. Dit was bij de VX Revolution overigens niet anders, maar omdat die muis wat boller was, raakte mijn handpalm gemakkelijker de muis. Ik vind dit overigens geen voor- of nadeel. De back/forward buttons die met de duim te bedienen zijn, heb ik nooit gebruikt. Als ik het toch eens probeer, dan merk ik dat dit onprettig is vanwege mijn grote handen: de muis schuift dan onder mijn handpalm door. Daardoor komt de muis (te) schuin in je hand te liggen.

Overigens heb ik geen moment getwijfeld om toch voor een MX Master (en destijds MX Revolution) te kiezen: het grote formaat mag dan wel beter in de hand liggen het is een stuk minder portable.

Ik gebruik met mijn MacBook Bluetooth voor de connectiviteit en op mijn werklaptop de unified receiver. Beide verbinden vlot, zonder problemen. Met de VX Revolution had ik nogal last van WiFi op 2.4GHz, maar dat is gelukkig verleden tijd.

Ik twijfel over de accu-duur van twee maanden. Bij het gebruik van zes uur per dag zou dat haalbaar zijn, maar in de twee weken dat ik 'm heb, heb ik 'm een keer kort geladen (30 min) en een keer lang (4 uur) voordat ie weer leeg was. Waarschijnlijk is dit aan de korte kant, dus hier zal ik eens mee moeten experimenteren.

Heb jij ook een Logitech MX Anywhere 2 Zwart?