Specificaties 8TB 3.5" HDD met USB 3.0 - Bekijk alle specificaties

Seagate Backup Plus Hub 8TB Zwart Review

HansKeesom 27 oktober 2016, laatste update op 20 juni 2017, 1.842 views

Seagate Backup Plus Hub 8TB Zwart (Product gekocht)

Na twee hubloze versies te hebben gekocht was dit een logisch vervolg. Nog steeds veel ruimte voor prima prijs. Geen super snelheden maar genoeg voor backup en fijn dat je een usb-poort wint inplaats van verliest.

Pluspunten

• twee USB 3 poorten aan de voorkant, dus je wint er eentje inplaats van verliezen.

Minpunten

• voeding zit in stekkerblok, niet handig bij tafelcontactdoos.

Na twee hubloze schijven van Seagate (productreview: Seagate Backup Plus Desktop Drive V2 8TB Zwart review door Han...) was ik toe aan een derde.
Toen ik zag dat deze versie te koop was en 2 usb3-poorten aan de voorkant aanbied leek dat me een superidee. Dus besteld bij conrad en twee dagen later in huis.
De scherpe randjes zijn verdwenen, de rest is redelijk gelijk gebleven.

Aangesloten op mijn windows workstation. De twee eerdere hubloze schijven eraan gekoppeld en opgestart. Dat ging initieel niet helemaal lekker, de schijf werd zichtbaar, maar was plots niet weer niet zichtbaar en ongeformateerd. Alsof de voeding niet genoeg stroom kan leveren? Wellicht door de twee aangehangen schijven? Die zijn selfpowered dus dat zou het niet mogen zijn.

Om een lang verhaal kort te maken, alles ging een stuk beter nadat ik niets had aangesloten op de hub. Sindsdien draait de schijf lekker prima mee in mijn windows storage space. Ik heb zelfs al weer een harde schijf aangesloten op de hub en dat lijkt nu goed te werken.

[Update juni 2017] Nog eens twee toegevoegd om de Storage Space weer wat te vergroten. Weer gaf een van de schijven problemen bij het toevoegen aan Storage Spaces en moest eerst geheel geformarteerd worden voordat dat kon. Quick format was hiervoor niet genoeg.

Heb jij ook een Seagate Backup Plus Hub 8TB Zwart?

Heb je ontdekt waarom het in het begin mis ging?

Hoe is het gesteld met het lawaai en de warmte ontwikkeling van de schijf? Ventileert hij goed of heb je een melt-down na een paar uur vullen?
Hallo,

Niet ontdekt, ik vermoed dat het komt omdat ik 'm anders wilde gebruiken dan normaalgesproken wordt gedaan, dus binnen storage spaces. Geen warmte probleem kunnen ontdekken of andere problemen. Hij is in de cloud (storage spaces) opgegaan en doet zijn werk ;-)

De drive wordt op deze manier waarschijnlijk niet zwaar belast, zijn ze ook niet voor. Zijn archive schijven die geloof ik bij het schrijven steeds twee sporen eerst lezen en dan die twee sporen her/overschrijven om 1 spoor werkelijk te veranderen. Omslachtig maar wel meer opslagruimte.
de 2usb poorten aan de voorkant zijn alleen voor opteladen een telefoon etc
max 1amp
Niet alleen voor opladen, er gaat gewoon dataverkeer overheen. Ik gebruik de hub voor data en die schijven zie ik allemaal. Net nog een USB-stick voorin gestoken, werd gewoon gezien.
Heb je 'm misschien al opengemaakt om te kijken wat de interne aansluiting is ?
Ik hoop op SATA maar misschien worden ook 3.5" schijven inmiddels als USB only uitgevoerd net als bij 2.5"
Ik heb sinds kort ook deze schijf draait prima heb alleen veel problemen ondervonden met de bijgeleverde software Seagate Dashboard in combinatie met Windows 10 x64 1709. Geeft constant foutmeldingen in de betrouwbaarheids geschiedenis en is traag duurt wel 3 minuten voor de software de schijf ziet. Verder continu schijf activiteit. Wordt tijd dat dit ge update wordt is software voor windows 8.
Heb de software eraf gehaald werk nu met een ander backup programma, alleen kan je nu niet meer de instellingen van de schijf instellen zoals het energie management.

Iemand anders ook problemen met deze software ?