Seagate Backup Plus Desktop Drive V2 8TB Zwart Review

HansKeesom 27 maart 2016, laatste update op 30 april 2016, 616 views

Seagate Backup Plus Desktop Drive V2 8TB Zwart

Als je voor relatief weinig geld veel opslag wilt, dan is dit een prima keuze. Gebruik 'm vooral voor backup, niet voor random writes, dat schijnt traag te zijn. Verder weinig over te zeggen, doet het na drie maanden nog steeds zonder problemen.

Pluspunten

• 8 TB
  • lage prijs
  • compact
  • lang stroomsnoer (laagspanning)

Minpunten

• Geen aansluiting voor kabelslot
  • Voor je het weet koop je een tweede
  • Adapter moet direct in stopkontakt waardoor lastig bij gebruik tafelkontaktdoos.
  • Scherpe randen behuizing

Mobiliteit Score: 4
Ondertussen een tweede 8 TB gekocht als onderdeel van een windows 10 Storage Space in opbouw. 2 schijven van 8 TB (in mirror) zorgen alvast voor wat ruimte om mee te beginnen.

De snelheid van de schijven zijn in een storage space met andere schijven moeilijk meer te meten. Als ik een test tegenkom die dat meet zal ik die hier plaatsen.
Voor mij is de prijs per GB of TB belangrijker.

De voedingsadapter is er eentje zonder 220 V snoer. Inplaats daarvan klik je een europese of amerikaanse stekker op het blokje en plaats je beide direct in een stopkontakt. Bij gebruik van een tafelkontaktdoos kan het hierdoor al snel gebeuren je niet meerdere blokjes naast elkaar kunt gebruiken. Ik heb dan liever eerst een stukje 220 Volt snoer en pas dan het voedingsblok.

De kast van de harddisk is vooral vierkant en zwart. De randen en de hoeken zijn behoorlijk scherp, even oppassen bij het hanteren. De onderkant van de drive is blauw en heeft een wat hoekige vormgeving. daar zitten ook de koelribben.
Door de hoekingheid kan je de drive ook op z'n voorkant of zijkant zetten. Dat eerste heb ik gedaan en het lijkt geen problemen te geven wat warmte betreft.

Heb jij ook een Seagate Backup Plus Desktop Drive V2 8TB Zwart?