Specificaties Quad core @ 3,3GHz-3,7GHz - Bekijk alle specificaties

Intel Xeon E3-1230V2 Boxed Review

Bukkem 23 oktober 2016, laatste update op 24 oktober 2016, 309 views

Intel Xeon E3-1230V2 Boxed

Ik heb deze Xeon E3-1230 V2 processor nu een dikke drie jaar in gebruik, i.c.m. een Scythe Ninja 3 rev. B koeler (absolute aanrader). Gekocht om, samen met 16GB geheugen, een voorlopig future-proof pc te hebben. Een goeie keuze. Deze processor heeft mij in dik drie jaar nooit teleur gesteld!

Pluspunten

• Krachtig
  • Stabiel (plm. 3,5 jaar dagelijks in gebruik nu)
  • Prijs-kwaliteitverhouding

Minpunten

• Geen

Eigenlijk is dit de Nissan GT-R onder de processors: te allen tijde plenty of power, gecombineerd met de stabiliteit die je verwacht van een premium product.
Plus ik heb de Scythe Ninja 3 nooit horen klagen over teveel warmteproductie (69W TDP).

In 2012/2013 deed ik nog veel video transcodering, de XEON is hier met zijn brute power, en natuurlijk ook geholpen door de hyperthreading (en een stukje extra L3-cache) absoluut King!

Nu, eind 2016, van Windows XP inmiddels aanbeland bij Windows 10, merk ik nog steeds nul prestatievermindering.

O.k. video transcodering is inmiddels passť, maar heavy multitasking is zwaar toegenomen.
Ook hierbij bewijst de XEON E3 zijn kwaliteiten.
Wat je ook doet, de E3 geeft geen krimp!
Ik heb de XEON in 3,5 jaar nog geen multitasking-scenario weten voor te schotelen waarbij ik ook maar enig idee kreeg van 'twijfel' of 'moeten nadenken'.

Ik kan deze processor (E3-familie) gezien mijn eigen ervaringen van harte aanraden.

Heb jij ook een Intel Xeon E3-1230V2 Boxed?