Specificaties 280mm diameter - Bekijk alle specificaties

NZXT Kraken X61 Review

svennl 22 oktober 2016, laatste update op 14 december 2016, 194 views

NZXT Kraken X61

Goede koel prestaties en lage geluidsproductie. Inbouw gemak is goed en uitgebreide bediensoftware + app. Helaas heeft bij mij de pomp het nog geen half jaar volgehouden.

Pluspunten

• Uitmuntende koeling
  • Uitgebreide software
  • RGB instelbaar

Minpunten

• Maakt een borrelend geluid
  • Snel kapot

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 5
Een super makkelijk te monteren AIO set. Temperaturen bleven erg laag en daarbij was de set bijna geluidloos. Af en toe wat borrelend geluid maar dat is zeker niet storend.

Uitgebreide software die in de afgelopen periode flink is door ontwikkeld en veel informatie toont. Een leuke extra is het overzicht van je systeem middels de app voor je mobiele telefoon.

Helaas heeft vandaag de pomp van mijn set het begeven, tijdens een potje battlefield liepen de fans op vol vermogen en was de vloeistoftemperatuur net als de CPU 90 graden.

Aangeschaft op 1 Juni 2016 en nog geen half jaar later defect. De X61 schijnt (volgens Alternate) niet meer leverbaar te zijn en ik krijg een vervangende AIO set, waarschijnlijk wordt dit de Corsair H115i.

Mocht je twijfelen over de aanschaf van deze Kraken X61 dan hoef je hem qua inbouwgemak en koel/geluids prestaties in ieder geval niet te laten liggen. Wat betrouwbaarheid betreft ben ik helaas iets minder tevreden, dit kan natuurlijk ook simpelweg pech zijn geweest.

----------

Update 14-12-2016

Schijnt toch wel weer leverbaar te zijn, ik krijg na 8 weken in ieder geval eindelijk een vervangende X61 opgestuurd.
Nu maar hopen dat deze het langer uit gaat houden.

Heb jij ook een NZXT Kraken X61?