Specificaties Draad(loze) binnencamera + app - Bekijk alle specificaties

Foscam C2 Wit Review

StraightOn.NL 21 oktober 2016, laatste update op 21 oktober 2016, 1.304 views

Foscam C2 Wit

Erg tevreden met deze camera en de instelmogelijkheden. Werkt prima icm Synology NAS Surveillance Station. Beeldkwaliteit is gewoon erg goed, fullHD bij prima bitrates. Ook het nachtzicht (en bereik) is prima. Leuke bijkomstigheid is de ingebouwde speaker en microfoon

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Speaker
  • Microfoon

Minpunten

• Voetje / arm niet heel stevig
  • Bewegingsdetectie (lees hieronder)

Kwaliteit Score: 5
Goede binnen camera in een plastic behuizing.

Unboxing en installatie
Het instellen van de camera kost even tijd, maar de instelmogelijkheden zijn dusdanig dat je hem wel geheel naar believen kunt instellen. Wat enorm helpt is de herkenning vanuit Synology Surveillance Station en die 'ingang' om e.e.a. te configureren werkt dan ook heel prettig. Wat wel even vervelend was in mijn geval waren de 4 (of 5) firmware updates die ik achtereenvolgens moest toepassen voordat alles naar behoren werkte. Pas toen kon ik gebruiken maken van de mobiele app van Foscam die ook een aantal basis instellingen makkelijk configureerbaar maakt.

Verstelbaarheid
De camera en de arm zijn van plastic. Dit is niet super stevig en het fixeren is wat lastig. De camera kan je eigenlijk alleen in de verticale as verstellen, en dat is prima als je hem ergens neer zet. Als je hem toch wilt ophangen kan dat een probleem zijn.

Aansluiten
Alleen een microUSB voor de voeding is voldoende. Dit werkt handig en zo kan je dus ook makkelijk een andere (korter/langer) kabel aansluiten als je wilt. Je kunt hem draadloos of bekabeld van netwerk voorzien.

Beeldkwaliteit en bewegingsdetectie
Hier kan ik kort over zijn, die is gewoon prima. Zowel bij dag als bij nacht. De camera heeft ook een groot bereik voor wat betreft helderheid, contrast en lichtgevoeligheid, dus je kunt hem zo instellen dat je in elke situatie wel goed licht hebt. Bij goed weer overdag doet het FullHD beeld bij wijze van spreken weinig onder voor een Galaxy S6 of OP2/3. Ook het nachtzicht en het bereik van de IR leds is prima.

Ook de bitrate en fps van de camera is prima. Ik heb hem zelf zonder problemen ingesteld op 25 FPS (die hij net niet haalt volgens mij) op FullHD met de beste kwaliteit. Maar ook hier geldt weer...meer dan voldoende instelmogelijkheden.

De bewegingsdetectie werkt niet obv zones maar obv warmte detectie. Op grotere afstanden kan er dus wel beweging zijn, maar die zal de camera niet registreren als 'beweging'. Dat kan een nadeel zijn, de beeldkwaliteit reikt dus verder dan de bewegingsdetectie.

Geluid
De camera is voorzien van een speaker en microfoon en dit is in de praktijk wel handig, zowel bij het instellen als in gebruik. Je kan dus via de camera (met enige vertraging) communiceren.

Heb jij ook een Foscam C2 Wit?