Cisco WRVS4400N Wireless-N Gigabit Security Router with VPN Review

Maddog McHare 16 oktober 2009, laatste update op 16 oktober 2009, 1.115 views

Cisco WRVS4400N Wireless-N Gigabit Security Router with VPN

Pluspunten

• throughput op fixed gigabit en wireless N
  • featureset

Minpunten

• support
  • poorten blijven hangen
  • warmte ontwikkeling
  • sissend geluid

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 3
Mijn eerste huis gekocht, dus meteen de boel goed inrichten. Op alle verdiepingen cat 6 bekabeling aangelegd: dan moet je daar ook gebruik van maken! Op zoek naar een geschikte WLAN router met gigabit en andere VPN fratsen om zelf nog wat te hobbyen. Naar veel reviews en test gelezen te hebben kwam ik uit op deze router, wat uiteindelijk een teleurstellende keuze is geweest.

Ik heb de router al enige tijd en als je nu kijkt op verschillende fora wordt het ding uitgekotst. Mijn negatieve ervaringen zitten hem met name in de minimale support vanuit Linksys; weinig firmware updates, slechte feedback vanaf support etc.
Ander slecht punt is dat de router om de zoveel tijd vast loopt. Er is dan geen netwerkverkeer mogelijk zowel intern als extern niet. Meerdere malen dit probleem gemeld maar geen response. Dit probleem heb ik nu opgelost door een tijdschakelaar te gebruiken waardoor de router in de nacht zich reset. Doordat hij vier uurtjes niet aanstaat bespaar ik ook weer wat stroom, hetgeen dit apparaat wel lust uit de warmteontwikkeling op te maken.
Geschikt voor de woon of slaapkamer is hij ook niet want er komt een continu hoog sissend / piepend geluid uit.

Goede punten zijn de throughput die toch wel hoog mag worden genoemd. De instelfuncties met een veelzijdigheid aan features en het gemak van wireless N.

Mocht je ooit voor de keuze staan een gigabit router aan te schaffen (tweedehands) laat deze dan lekker liggen en kijk even verder.

Heb jij ook een Cisco WRVS4400N Wireless-N Gigabit Security Router with VPN?

ik heb de router ook thuis staan en veel gedonder mee gehad, maar sinds de nieuwe firmware (versie 2, ook nieuwe interface) zijn eigenlijk alle klachten voorbij. hier onderaan te vinden: http://www.cisco.com/en/US/products/ps9931/index.html
Dus echt een router die je niet wilt hebben. 8)7