Specificaties Quad core @ 2,93GHz-3,6GHz - Bekijk alle specificaties

Intel Core i7 870 Boxed Review

Rubyrubyruby 18 oktober 2016, laatste update op 18 oktober 2016, 134 views

Intel Core i7 870 Boxed

Onder het motto goedkoop is duurkoop heeft deze CPU zich wel bewezen! De I7-870 stond in 2009 als een van de topmodellen te boeken, en is in 2016 pas toe aan vervanging. Zeer veel waar van me geld gehad.

Pluspunten

• unlocked voordat unlocked bestond!
  • goede overclocker voor hobbiest(ze kosten geen drol meer)
  • Werkend met minimale overclock in combinatie met TX3 (niet aan te raden)

Minpunten

• trekt aardig wat vermogen
  • Eh tja, de looks misschien?

Ik heb er een uitgebreide review van gemaakt, omdat ik open sta voor ervaringen en feedback.

Heb jij ook een Intel Core i7 870 Boxed?

Mijn i7-860 draait op 3.3ghz constant met een Mugen2 ongeveer sinds ie uit kwam ... Heb net een GTX 1060 6GB gekocht en was bang dat ik toch wel in CPU limiting factors zou komen.

Op 1080p tenminste -> nope, nog niks aan het handje. Forza Horizon 3, Gears of war 4, DOOM, The Division... all fine op high/ultra op 1080p.

Ik ben bang dat hij er binnenkort mee gaat ophouden, maar hij heeft z'n geld wel bewezen al die jaren :P.
ik had witcher 3 geinstalleerd in combinatie met een 750, waar ik toch tegen de limieten van de videokaart liep. Toen ik de 1070 geinstalleerd had, kon ik de eerste dagen erna niet gamen :'( , omdat ik niet thuis was. Toen ik eindelijk kon gaan beginnen zette ik de settings direct overal op max (dat kan toch wel met 1080P? dacht ik), maar toen werdt het interresant. Het is een unieke lachwekkende ervaring dat niet alleen je beeld hapert, maar ook het geluid.

De boost van mijn CPU heb ik overclocked naar 3.8 (standaard 3.6) en heb C7 powerstate ingeschakeld(lekker zuinig en stil als je hem niet zwaar belast). Het is een erg fijne CPU alleen jammer dat ik over het limiet heenga. Btw, ik heb een tx3 vanwege de ruimte die ik heb in mijn kast.
je hebt dus alleen je boost OC'd? Ik wist niet dat dat kon, meestal boost je alles (omdat juist de multiplier's niet omhoog te schroeven waren, alleen de baseclock / bclk).

Ik begrijp dat je hem vervangen hebt? Mag ik vragen door wat? Als ik de prijzen zie van de moderne I7's dan schrik ik altijd een beetje, en ik ben bang dat een i5 een downgrade gaat zijn, hoe hoog de clocks ook...
Nou, het plan is om hem te vervangen. Ik ga niet voor het nieuwste model (denk ik). Mocht het zover zijn, dan houdt ik de pricewatch en de reviews in de gaten. Ik heb de base clock op 200 gezet, en de multiplier op 18. Met een kleine verhoging in de spanningsvoeding, was het systeem snel stabiel.