Specificaties 5,1" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy S5 Neo Zwart Review

EasyJet 17 oktober 2016, 457 views

Samsung Galaxy S5 Neo Zwart

Als vervanging van m'n S4mini deze S5neo gekozen. Zeker een paar opmerkingen maar in dagelijks gebruik een fijn toestel.

Pluspunten

• Groot scherm en kijkt fijn
  • Goede bediening
  • Batterijduur
  • Weinig bloatware

Minpunten

• irritante melding over batterijdeskel controleren
  • speakerkwaliteit niet wat je verwacht van een toestel in 2016

M'n S4 mini was kapot en dus moest ik een nieuwe kiezen (zakelijk) ik heb niks met Apple en dus wilde ik weer gaan voor een Samsung. Hoewel ik natuurlijk voor een S6 of S7 kon gaan heb ik uiteindelijk toch gekozen voor de S5 neo, deels gestuurd door het budget dat het bedrijf beschikbaar stelt en deels op basis van de specs.

Het toestel bevalt, zeker in vergelijk met de S4mini, alleen al goed om dat het toestel en dus scherm veel groter is. De bediening is daardoor wel anders, eerst kon alles in een hand maar nu toch vaak twee handen nodig voor de bediening. Dit is geen manco van het toestel maar gewoon gewenning.

De bediening verder is prima, de knoppen functioneren goed en daar geen last mee gehad. Recent Android 6.0.01 erop gekregen en daardoor wat icoontjes e.d. veranderd verder nog weinig gemerkt.

De telefoon gebruik ik dagelijks de hele dag door met inkomende- en uitgaande telefoontjes. Elke nacht laad ik op en aan het einde van de dag heb ik nog zo'n 50 60% batterij over. Zeker niet slecht is mijn beleving.

Wat mij wel opvalt is dat er vaak een melding komt over 'batterijdeksel controleren' terwijl er verder niks loszit, hier is niks aan te doen blijkt na een rondje google.

Verder heb ik nog wel vaak dat hij blijft hangen in de Wifi. Dus ik verlaat de plek waar ik verbonden ben, kom op kantoor en vervolgens heb ik een tijdje geen appjes, bij controle blijkt m'n oude wifi nog 'verbonden' te zijn waardoor ik niks binnenkrijg ook niet via 3g/4g. Pas na aan- en uitzetten van Wifi werkt het weer en stromen de berichten binnen.

De speakerkwaliteit is wel brak maar daar kan je aan wennen. Ik bel zelf ook veel via de carkit dus voor mij geen reden om daar verder over te zeuren.

Hoeveelheid bloatware vind ik meevallen, dit was bij m'n vorige T-mobile toestel veel meer en absoluut hinderlijk.

Kortom naar 3 maandjes gebruik zeker dik tevreden. De warmte van de telefoon die vaker gemeld is in de reviews herken ik niet.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S5 Neo Zwart?