Philips HR2104/90 Review

kaya.md 15 oktober 2016, laatste update op 15 oktober 2016, 342 views

Philips HR2104/90

Prima product voor diegene die zichzelf moet verplichten om wat groente te eten maar het hem niet lukt en dus een blender een van de weinige opties is. De plastic bouw is voor mij een voordeel vanwege het gewicht en het gemak om hem schoon te houden.

Pluspunten

• Gewicht
  • Vorm van de mesjes
  • Zwart past bij alles
  • Extra componenten
  • Makkelijk schoon te houden
  • Plastic bouw

Minpunten

• Hij is niet gratis

Interview met mezelf

Waarom heb je nog een machine nodig in huis, je hebt er al zoveel?

Van alle dingen die er te koop staan is de blender een item welke ik schat in het klassement 'zonder dit apparaat kan ik niet normaal leven'.

Dat klinkt best serieus, waarom is dit zo?

Omdat ik niet van die mensen ben die houdt van groente, vooral de extra gezonde groenten zoals broccoli en spinazie en de rest van diezelfde groep essentiele groenigheden lust ik niet.
Ik snap dat we gezond moeten eten om voldoende te functioneren in het dagelijks leven, dus ik moest een manier verzinnen om het binnen te krijgen.

En waarom dan een blender, ben jij ook zo een hype volgende smoothie-conformist?

Nee. Ik hou absoluut niet van hypes en classificeer mijzelf wel als non-conformist. Maar ik ben wel iemand die de hype passief meevolgt. Ik zie de hype als een experiment. Als er genoeg mensen de hype levend en wel passeren, dan beschouw ik het als veilig om mee te doen indien er genoeg voordelen zijn en het ook goedkoop genoeg is.

Het blijft een luxe product, ben jij ook zo iemand die zijn huis volstopt met machines?

Ja klopt, ik ben een beetje een luie donder en groenten kauwen is niet mijn ding. Ik snap dat dat zeer bekrompen overkomt, maar ik beleef geen plezier aan het kauwen van onsmakelijke groenten. Tegelijk besef ik dat ik zonder groenten niet kan leven, dus ik dacht aan de blender als optie.

Ok genoeg over jou, meer over het product?

Ik wilde een goed product dat doet wat het moet doen maar ik wil er geen hoofdprijs voor betalen.

Ik heb gekozen voor een plastic kan, omdat ik in het verleden een blender met glazen kan had. Die was heel zwaar en ik was altijd bang dat ik hem zou laten vallen op mijn voet en dan mijn voet en de kan zou breken. Dat is iets wat ik obsessief en compulsief ervaarde. Met de plastic kan heb ik dat niet meer, dus ook geen wandelende nachtmerries meer.

Ik heb ook gezien dat de mesjes in de blender van merk tot merk verschillen en ik zag bij Philips dat zij als een van de weinigen een 'eigen' design hadden. Ik ben geen ontwerper of ingenieur, maar de vorm van de mesjes vertelden mij dat zij de groenten en fruit nog beter konden bewerken dan elk andere merk in deze prijscategorie.

Heb je last van al dat geluid?

Ja, het maakt een hoop herrie, maar ik heb nog geen blender gezien die geen herrie maakt en het duurt hooguit 5 minuten.

Waarom dit model van Philips

Er was nog een ander goedkoper model in de 21xx serie, zonder de extra compartimenten. Maar ik wilde juist die extra compartimenten hebben, het kostte 7 euro meer. Voor die prijs krijg je er 2 molentjes bij die waarschijnlijk ook walnoten of koffiebonen kunnen malen.

Ga je er ook walnoten of koffie mee malen?

Nee ik heb een aparte koffiemolen en walnoten malen doe ik misschien eens in de 2 jaar.
Als ik er koffie mee heb gemaald, laat ik het hier wel even weten hoe dat is gegaan.

Hoe bevalt het apparaat je en wat weet je van andere blenderaars?

Het apparaat bevalt me best goed. Ik doe een handjevol spinazie of broccoli en dat meng ik met wat fruit voor de smaak en zo krijg ik hopelijk iets binnen aan belangrijke voedingsstoffen.

Ik heb geleerd van andere blenderaars dat je met elke blender een manier moet vinden die werkt. Bij mij werkt het als volgt
1. Groente en fruit klein snijden
2. Genoeg water erbij doen zodat het geheel kan wervelen
3. Indien hij de groenten niet kan blenden even aanduwen met een houten lepel.
4. Als het product te dik is, wat meer water erbij. Als het te slap is kun je misschien wat citroen erbij doen om het wat smaak te geven. Te veel product betekent dat je aan het verspillen bent.

Waar heb je hem gehaald?

Ik heb hem online besteld via Mediamarkt, dus de volgende dag in huis. De prijzen zijn gunstig a 39 euro (ongeveer). Ik heb gekozen voor Mediamarkt omdat indien het product d.o.a. is ik het kan retourneren bij de lokale Mediamarkt. Alles ging goed, geen vreemde verhalen hier.

Ben je er tevreden over?

Ja, heel erg tevreden. Ik heb er genoeg aan. Ik volg een speciaal dieet en dat dieet is samengevat: eet alles wat je lust plus blendt wat groenten, omdat het moet.

Omdat je nu een Blender hebt, wordt je nu dan wel geaccepteerd in de sociale groepen of ben je nog steeds een loner?

No comment.

Komen er nog fotos?

Mijn intentie is om een heleboel fotos te maken, maar blenderaars zijn lazy people, dus het is te verwachten dat dat niet gebeurt.

Heb jij ook een Philips HR2104/90?

_/-\o_ Leest lekker weg, de eerste keer dat ik met plezier een blender review heb gelezen :)