Specificaties 1,8" display, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia 3109 classic Grijs Review

lgrijsen 13 oktober 2009, laatste update op 13 oktober 2009, 1.011 views

Nokia 3109 classic Grijs

Pluspunten

• robuust uitgevoerd, grote knoppen, accuduur, prijs, bereik

Minpunten

• kwaliteit scherm, korte levensduur

Features / mogelijkheden
Met deze Nokia kun je gewoon de standaard dingen: bellen, sms'en en nog een aantal standaard dingen als rekenen, spelletjes spelen en tonen instellen etc. Verwacht geen smartphone, want dat is het absoluut niet. Voor de rest verwijs ik graag naar het tabblad Specs & Afbeeldingen.
Doordat het een doodgewone telefoon betreft werkt dit zeer goed uit op de accuduur. Bij elke dag een belletje en ongeveer 10 sms'jes haalde ik makkelijk een week met deze accu. Nooit precies opgemeten, maar ik weet dat het gewoon genieten was zo'n lange accuduur.
Bereik is prima met de telefoon.

Design en gebruikerservaring
Ik heb grote vingers en ik vind het een crime om op priegelige toetsenborden van telefoons een sms te moeten tikken of een nummer te draaien. Geef mij maar knoppen van iets meer formaat. Op dit punt ben je bij de 3109 ook aan het goede adres! Praktisch gezien druk je nooit mis en kun je zodoende ook een redelijke invoersnelheid bereiken. Ook voor ouderen zou dit hierom een best goede telefoon zijn.
Over smaak valt te twisten en zeker omdat de telefoon vrij fors is uitgevoerd is dat nu het geval. Maar ik vind het een mooie telefoon; mooi rond afgewerkt met goede materialen.

De knoppen aan de zijkant voor het volume werkten ook prettig. De telefoon was goed en makkelijk open te maken. Geluid was niet superieur, maar het is dan ook geen mp3-speler ofzo.

Betrouwbaarheid
Een heel jaar heb ik de telefoon intensief gebruikt en tegen het einde van het jaar begon het scherm te haperen. Afentoe volledig zwart of een kleurenruis. Nu moet daar bij gezegd worden dat ik mijn telefoon wel een paar keer heb laten vallen, dus dat zou heel goed de oorzaak kunnen zijn. Vaak bij nog een keer de telefoon laten vallen was het probleem weer verholpen.

Kortom, op het laatste punt na ben ik zeer te spreken over deze telefoon.

Heb jij ook een Nokia 3109 classic Grijs?

mijn vader heeft deze telefoon ook voor zijn werk, t is egt een fijn ding vooral die grote toetsen.