Specificaties 55" Ultra HD 3D OLED TV met HDR en 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG OLED55E6V Review

dbiker 11 oktober 2016, laatste update op 13 oktober 2016, 7.131 views

LG OLED55E6V

Nadat LG een week geleden met de kortingsactie kwam heb ik verschillende winkels benaderd voor prijs informatie. Wifimedia in Arnhem had uiteindelijk de beste aanbieding, woensdag besteld en donderdag opgehaald in een mooie winkel met deskundig personeel.

Pluspunten

• Waanzinnig beeld
  • Mooie vormgeving
  • HDR10 en Dolby Vision support

Minpunten

• Bij 3D moet je loodrecht ervoor zitten

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Eigenlijk wilde ik nog wachten om een OLED te kopen tot de 2017 OLED modelen uit zouden komen maar nadat LG een week geleden met de kortingsactie kwam heb ik verschillende winkels benaderd voor prijs informatie.
Wifimedia in Arnhem had uiteindelijk de beste aanbieding, woensdag besteld en donderdag opgehaald. In de interessante en mooie winkel met deskundig personeel nog goed het verschil kunnen zien tussen de LG OLED tv's en de LCD tv's. Naar mijn mening heeft de OLED een beter beeld en lijkt deze op mijn Panasonic VT60 plasma TV maar dan met veel meer helderheid en veel mooiere kleuren. Na een paar dagen thuis de maximale helderheid gemeten en deze was 652 nits op mijn toestel. Afgelopen dagen Marco Polo op Netflix gekeken welke in de Dolby Vision formaat wordt uitgezonden en dit laat zien hoe waanzinning mooi deze TV is.
Zelfs 3D wat volgens sommige een formaat is wat langzaam uitsterft ziet er zeer goed uit. Er is een kanttekening bij want je moet wel loodrecht (in vertical zin) op de TV kijken anders zie je wat crosstalk. Mijn TV hangt hoog tegen de muur en ik moest de hoek wat bijstellen. De HD uitzendingen van ZIGGO zien er mooi uit en de ULTRA HD uitzendingen van Netflix zijn nog scherper. Conclusie is dat ik blij ben dat ik de TV nu gekocht hebt en nu kan kijken en niet hoeft te wachten tot de 2017 OLED modelen voor een redelijk prijs te koop zijn!

Heb jij ook een LG OLED55E6V?

Mag ik je vragen wat voor prijs je losgekregen hebt?
Yep, ik ben ook benieuwd...
@lj_tree en @sjonie100, bel even met de Wifimedia winkel (026 82 00 215) in Arnhem. Ik heb afgesproken om de prijs niet op een website te vermelden.

[Reactie gewijzigd door dbiker op 11 oktober 2016 13:53]

Haha wat een onzin. Denk je nou werkelijk dat die verkopers jou zo leuk vonden om speciaal voor jou een prijs maken en voor de rest niet?
Dat zijn allemaal marketing trukjes wanneer ze zeggen je moet tegen niemand zeggen voor hoeveel we aan jou verkocht hebben want 99% gaan mensen toch doorvertellen en dat is natuurlijk kassa voor hun!
Hoe is het geluid? Ik zit te denken om geen losse surround set meer te kopen, maar gewoon deze tv en niet meer. Alle ingangen naar de tv en geen gedoe meer met losse afstandsbediening en kanalen.
Dus: als je de soundbar eens echt test, wat vindt je dan van het geluid? Mis je een sub bijvoorbeeld?
Ik ben niet een echte audiofiel, maar wil wel dat een film goed geluid geeft en bij een game dat de explosies een beetje wat zijn.
Hoor graag je mening!
Geluid is goed maar mis echt de subwoofer, ik ben momenteel aan het kijken welke sub ik er bij ga kopen....
Ik mis ook echt een sub! Heb nu via 3,5mm naar tulp een subwoofer werkt wel ok maar is niet ideaal. Bij wat winkels nagevraagd of je alleen subwoofer kan aansluiten (het liefst draadloos) maar daar krijg ik allemaal het advies om nog een losse soundbar met sub te kopen (gaat 'm niet worden)
Heb zelf ook recentelijk de LG55E6V gekocht na de prijsdaling van ¤ 1.000. Door daarnaast rond te bellen naar diverse (internet)aanbieders, ging er nog eens ¤ 600 vanaf. Tel erbij op de ¤ 400 die ik via Marktplaats kreeg voor mijn oude TV, had ik deze TV voor ¤ 2.000.

Er waren meerdere redenen om voor deze TV te kiezen:
• Looks
• 4K/OLED
• Dolby Vision & HDR (future proof!)
• 3D
• Geluid

Had hiervoor een Samsung 3D smart-TV maar vanwege hun besluit om 3D te laten vallen, was een nieuwe 4K Samsung geen optie meer. Na vele LG55E6V recenties te hebben gelezen, was de aanwezige 3D optie een belangrijk punt om deze TV te kopen. Ik heb inmiddels een grote collectie 3D Blu-Rays opgebouwd (voorlopig worden nog steeds nieuwe titels uitgebracht in 3D) en ik wil deze natuurlijk niet zo maar aan de kant doen omdat een firma dit wil bewerkstelligen. 3D op deze TV ziet er werkelijk schitterend uit en je kan zelf nog het e.e.a. aanpassen naar smaak. Klopt wat in de review van dbiker wordt gezegd over crosstalk, je moer er wel recht voor zitten maar loodrecht is niet persé nodig. Echter, bij mijn Samsung met actieve 3D was geen enkele film zonder crosstalk dus hier een enorme verbetering.

Ik ben eerst naar een winkel geweest om beelden te bekijken en heb m.n. ook geluisterd hoe het geluid uit de (vaste) soundbar komt. Het is totaal niet te vergelijken met mijn eerdere Samsung die af en toe trilde als er enige bas in het geluid voorkwam. Kan wel zeggen dat ik het geluid zo goed vindt, dat ik alleen nog bij bepaalde films het geluid via de receiver laat lopen; er zijn ook voldoende in en uitgangen op de TV. Minpunt hierbij is dat de ingangen aan de achterzijde (te) ver aan de zijkant van het scherm zitten waardoor de kans bestaat dat kabels aan de zijkant van het beeld “uitsteken” maar dit is wel te voorkomen.

Bij Netflix 4K herkent de TV automatisch de Dolby Vision uitzendingen waarna deze optie wordt ingesteld; je kan zelf nog kiezen uit 3 standen hierbij. Had in een andere review gelezen dat deze Dolby Vision optie niet via een software update beschikbaar gemaakt kon worden en daarom vanaf fabriek (chip) ingebouwd moest worden; het is momenteel ook de enige TV die deze optie biedt. Nu nog even wachten tot er meer 4K Blu-Ray spelers op de markt komen zodat ik ook van HDR kan genieten! Ben alvast begonnen met Ultra HD 4K films te kopen. Maar er zit ook een pseudo HDR optie op de TV met 3 standen dus er kan voldoende “gespeeld” worden met de opties voor beeld, geluid en vele andere instellingen.

Al met al na enkele weken SUPER tevreden met deze sexy TV met fantastische specificaties!
Beste Marsman,
Dank voor je review, dit heeft mij over de streep getrokken om ook een 55ev6 aan te schaffen.

[Reactie gewijzigd door stephen1706 op 2 november 2016 16:01]

Hi Marsman,

Mooie review, waar heb je de 600 extra korting gekregen?
dat zou ik ook graag willen weten
hoe heeft u de ¤600 er van af gekregen. ben momenteel ook aan het twijfelen tussen de oled tv's onder de ¤2500
Ja dat wil ik ook wel weten waar jij die 600 euro er nog af hebt gekregen
Bij platte tv hebben ze nu een mooi deal
Ja, platte tv geeft super prijzen. Zowel bij bellen als fysiek langs gaan. Moet je soms wel ff geduld hebben voor er iemand aan de telefoon komt. Denk daarnaast wel dat er in de winkel nog meer te onderhandelen valt...
Die heb ik ook gebeld, maar wilde uiteindelijk 200 euro meer dan Smits in Arnhem.
Gewoon bellen met de diverse winkels. Ik heb die van mij vorige week gekocht bij Smits in Arnhem voor 2300. Dit was wel een afhaalprijs. Voor bezorgen rekenen ze 50 euro. Met een beetje verder onderhandelen kan je die misschien ook nog wel gratis. Ik heb gewoon gevraagd of ze inderdaad de 55E6V voor 2300 verkochten via email. Binnen 10 minuten werd ik teruggebeld met dit aanbod.
ik heb 2600 betaald bij Wifimedia. :{
Het lijkt erop dat veel retailers best scherpe prijzen willen bieden maar bang zijn voor ruzie met LGE. Ik kreeg ook te horen dat ik hem voor 2300 kon krijgen in de fysieke winkel of in de webshop maar alleen via een niet-openbare link. Indien LGE erachter zou komen dan kon de voorraad vanuit LGE "spontaan" opdrogen.

Hoezo verboden prijs-afspraak-taktieken vanuit de fabrikant. Erg jammer. Maar wát een mooie oled.
Beste Odiebla.
Waar kon jij hem voor die prijzen aanschaffen??
Ik zou de top-4 van de price watch eens afbellen :)