Dell Studio 15 (N0453504) Review
De Dell Studio 15 is een erg goede laptop. Snelheid, beeld, enz. Negatieve eigenschappenAccuduurStevigheidErgonomieAccuduur De accuduur is normaal ongeveer 4 uur. Als je daarna programs draait en de processor minimaal belast is het nog maar iets van 2 uur. Slechte kwaliteit dus. Dat is wel jammer. Anders zou het echt een 'laptop' zijn. Want een laptop met 2 uur accutijd is bijna niks. Bleek te liggen aan van alles. Nu is het alweer 4 uur Het opladen duurt langer dan het ontladen. Je kan het dan beter een PC noemen... Stevigheid Het jammere is dat je het beeld makkelijk kan 'buigen' en kan indrukken als ie dicht is. Dat vind ik wel een beetje slapjes. Ook...
Pluspunten
Snelheid Beeldkwaliteit Warmte en Geluid Prijs Features Prestatie-index
Minpunten
Accuduur Stevigheid Ergonomie
Eindoordeel

De Dell Studio 15 is een erg goede laptop. Snelheid, beeld, enz.

Negatieve eigenschappen
- Accuduur
- Stevigheid
- Ergonomie

De accuduur is normaal ongeveer 4 uur. Als je daarna programs draait en de processor minimaal belast is het nog maar iets van 2 uur. Slechte kwaliteit dus. Dat is wel jammer. Anders zou het echt een 'laptop' zijn. Want een laptop met 2 uur accutijd is bijna niks. Bleek te liggen aan van alles. Nu is het alweer 4 uur
Stevigheid

Het jammere is dat je het beeld makkelijk kan 'buigen' en kan indrukken als ie dicht is. Dat vind ik wel een beetje slapjes. Ook het toetsenbord is niet het stevigste wat ik ooit heb gezien. En het plastic om het toetsenbord heen is ook een beetje onstevig. Jammer. Ik vind na langdurig gebruik van het toetsenbord het nu wel een beetje irriteren dat er knoppen zijn die je gauw mist. Je maakt gauw typfouten.
Ergonomie
De ergonomie is ook wel redelijk slecht. Er is een opstaande rand die je irriteert.

Positieve eigenschappen
- Snelheid
- Beeldkwaliteit
- Warmte en geluid
- Prijs
- Features
- Prestatie-index


De snelheid is het eerste wat opvalt als je de computer start. De opstarttijd van ongeveer een minuut is echt snel. En de snelheid waarmee IE wordt geopend is ongelooflijk. Vanwege de snelheid willen andere familieleden deze laptop ook, maar dan met de Core i7's.
Beeldkwaliteit
Ook de beeldkwaliteit is erg hoog. Je kan een hoge resolutie instellen. Mooi hoor! Mijn moeder heeft de full-HD resolutie, die ze echter niet gebruikt, -veel te klein- en staat nu op standaard. Ik heb standaard, en ik gebruik dat met plezier.
Warmte & Geluid
Ook de productie van warmte en geluid is erg laag. Alleen het touchpad wordt erg warm. Verder heel weinig voorkomende geruisloze fans, weinig hitte. Ik merk dat als ik gewoon een game speel, dat ie gaat blazen. Vreselijk. Het is net een stofzuiger. Wat ook raar is, hij gaat nauwelijks draaien als je op accuduur speelt, maar als je hem aansluit op netstroom gaat ie vreselijk blazen...
Prijs
Ook de prijs is erg goed voor zo'n laptop.
Features
Mooi afgewerkte laptop en mooi weggewerkte onderdelen.
Prestatie-index
De prestatie-index:
| Onderdeel | Score |
| Processor | 5,0 |
| Geheugen (RAM) | 5,0 |
| Grafisch | 5,0 5,1 |
| Grafische weergave voor spellen | 5,3 |
| Vaste schijf | 5,4 5,5 |
Ik heb nu de bepaling opnieuw uitgevoert, en je kan de veranderingen zien.
Mijn moeder heeft natuurlijk andere beoordeling op HDD, Processor enz. Met haar Core i7, maar deze kan ik nog niet laten zien. Waarschijnlijk voeg ik deze later toe.
Specs
Ik heb als specs:
- Core 2 Duo T6500
- 4 GB RAM
- 320 GB HDD
- ATi Radeon HD4570
- Vista Ultimate SP1 x64 + Upgrade Windows 7
- Intel WiFi Link 5100
- Standaard resolutie (zie dell.nl voor de resolutie)
- Core i7 Mobile 720QM

- 4 GB RAM
- 500 GB HDD
- ATi Radeon HD4570
- Vista Home Premium SP1 x64 + Upgrade Windows 7
- Intel WiFi Link 5300
- Full-HD resolutie die ze echter niet gebruikt (zie dell.nl voor de resolutie)
Goed voor fotosoftware, snel, alles! Mijn moeder is zo blij dat ze van die oude af is! Nu kan ze eindelijk de foto's weer bewerken zonder crash, enz. Ze kan nu ook muziek ophebben, mail open hebben staan, word, internet explorer, powerpoint, enz. tegelijk open. Het enige jammere bij de Studio 1557 het scherm kan niet halfopen blijven staan. Hij klapt dan dicht. Dit is bij de Studio 1555 niet zo.
Algemene Beoordeling van mij
Snel, goede thuislaptop. Voor de Gamers niet echt fantastisch.
Je kan er wel simpel een spelletje mee spelen zoals Rollercoaster Tycoon, alleen begint ie dan al behoorlijk te blazen. Maar voor de hard-gamers (Grand Theft blablabla, enz.) is dit niet echt aan te bevelen. Ik zou dan de Studio 17 kiezen, die heeft nl. een 1GB grafische kaart. De HD4650 als ik het me goed herrinner. Die heeft sinds een paar weken ook een touchscreen.
Verder een goede en snelle laptop en zou deze aan alle thuisgebruikers aanraden.
Heb jij ook een Dell Studio 15 (N0453504)?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (16)
Kun je wat meer vertellen over de omstandigheden waaronder je de accuduur haalt? Draai je met de brightness van je scherm op 100% of op minder (dit scheelt namelijk best veel, bij mijn ledschermpje scheelt het 3.2W tussen brightness op 20%, of brightness op 100%. Lijkt weinig, maar op een totaal verbruik van 12.1W is 3.2W best veel. zie ook productreview: MSI X-Slim X340-025NL review door TERW_DAN
Ik wil deze laptop misschien ook aanschaffen, maar ik twijfel vanwege de onbekende accuduur!
Deze begint met 4 uur volledig opgeladen., wat ik met simpele taken ook haalde.
Denk dat je even moet gaan kijken naar het powermanagement, of je batterij is niet helemaal lekker.
Zoek even, en je vindt gauw resultaten dat Defender Vista behoorlijk langzaam (kan) maken.
Tevens kan je ook eea proberen te regelen met MSConfig ( Start>Run/Uitvoeren )
Zou ook wel handig zijn als je je review bijwerkt waar en wanneer nodig, nu geeft het wel een vertekenend beeld imo van de batterijduur. Je leest en reageert wel op de reactie's, dat is alvast positief.
Tip, lees je eigen review nog is na, zitten hier en daar nog spelfoutjes zoals "belst" en "eetje".
[Reactie gewijzigd door F.West98 op 25 juli 2024 03:38]
ik heb er goede ervaringen mee, ook wat betreft accuduur...
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn