Specificaties 2-bay NAS met 8TB opslag - Bekijk alle specificaties

WD My Cloud Mirror 8TB Review

Bart de ZwartNewbie 9 oktober 2016, 522 views

WD My Cloud Mirror 8TB

NIET DOEN. Niet kopen. Dramatisch product dat veel gebreken vertoont. Traag. Veel vastlopers.Werkt erg slecht met Win 10 samen.

Pluspunten

• Erg mooi om te zien
  • Onbetrouwbaar
  • Gemakkelijke interface

Minpunten

• Werkt niet in win10 verkenner
  • Inloggen faalt vaak
  • interface om de haverklap ontoegangkelijk

Kwaliteit voeding Score: 4
De mooi vormgegeven NAS lijkt meer op uiterlijk dan functionaliteit gericht.
Zij die zekerheid willen met een raid-1 NAS met USB-update mogelijkheden komen van een koude kermis thuis.
Het is vrijwel onmogelijk om een back-up te maken. Ondanks dat de interface hier in voorziet werkt het gewoonweg niet. Het aantal back-ups dat faalt is vrijwel 100%. De interface wordt ontoegankelijk na en tijdens het maken van een back-up. Het bewaken van de voortgang van een back-up is dus niet mogelijk.
Omdat het heel lang duurt (ook met USB 3) voordat die back-up klaar is weet je nooit wanneer je de stekker uit het apparaat kunt trekken om het te resetten (er is geen reset knop) om zo de interface weer te kunnen benaderen.
Wat ik ook geprobeerd heb, het lukt niet om het apparaat stabiel werkend te krijgen in de netwerkmap van windows 10. Soms staat het daar wel en soms weer niet. Soms moet ik het vaste IP-adres ingeven en dan weer de naam.
Dat is een drama voor gebruikers die weinig computerkennis hebben.

Van ondersteuning door de WD-helpdesk hoef je niets te verwachten. Ze weten je eindeloos aan het lijntje te houden met flauwe vragen of onmogelijke testen.

Vandaag heb ik zoveel problemen met de WD my cloud mirror dat ik een ander merk NAS ga kopen.
Blijf dus weg van WD. Voor hetzelfde geld heb je een Synology.

Heb jij ook een WD My Cloud Mirror 8TB?

Onbetrouwbaar zou ik trouwens niet als pluspunt zien ;)

Spijtig om dit te lezen, had beter verwacht van WD. Succes met de speurtocht naar een vervanger.
Hopelijk kan je deze nog retourneren. Lijkt mij gewoon een falend product in jouw situatie.
Heb hem ook thuis en het werkt perfect ;)
De schijven er uit halen en in een Synology zetten?