Specificaties GF GTX 1060 (1280c) (1,544GHz), 6GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

MSI GeForce GTX 1060 6GT OC Review

Vleker 27 september 2016, laatste update op 27 september 2016, 1.733 views

MSI GeForce GTX 1060 6GT OC

Perfecte kaart voor 1080p Ultra gaming met 60fps, voor een lage prijs.

Pluspunten

• Design
  • Snelle kaart voor 1080p

Minpunten

• Geen backplate
  • Weinig aansluitingen

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Voor mijn eerste custom build pc heb ik gewacht op deze serie. Dit is een redelijk goedkope kaart met een goede performance. In plaats van de 70 euro duurdere Gaming X te kopen ben ik voor deze kaart gegaan en hij bevalt goed. Voor FullHD een perfecte kaart voor 60FPS op ultra settings in de laatste AAA games, zeker in combinatie met een i5 of een i7. In de performance is het verschil met de andere kaarten vrijwel niet merkbaar. Het verschil zit m alleen in de extra functies zoals fanstop die dan weer niet bij deze kaart zit. Ook zit er geen backplate op maar als je voorzichtig met de kaart omgaat is dit ook geen probleem. Aangezien het een vrij nieuwe kaart is, en vanwege de populariteit is het wel een lastig verkrijgbare kaart, maar als je goed zoekt zijn ze binnen een paar dagen wel leverbaar.

Als je op zoek bent naar een goede kaart voor 1080P gaming op ultra met 60 fps, en je een laag budget hebt, is dit zeker een aanrader. Voor hogere resoluties is de GTX 1070 een betere optie. En mocht je voor de 4k gaan dan is de 1080 de beste, maar ook de duurste.

(Gekocht bij Megekko)

Heb jij ook een MSI GeForce GTX 1060 6GT OC?

Ik game voornamelijk op 1080 P en ben van plan een nieuwe pc aan te schaffen. Ik zit op dit moment aan de 1232 Euro met de gtx 1070 daarin verwerkt. Dit is me eigenlijk nog wat te duur, denk je dat het ook future proof is voor ultra settings gaming om de gtx 1060 aan te schaffen. De standaard variant van nvidia zelf.
De GTX 1060 is vergelijkbaar met een 970/980. En die doet het nu, een tijdje na zijn launch, ook nog heel goed. Dus ja, ik denk dat je met een 1060 zeker een aantal jaren vooruit kan.
En dan ook rekening houdend met de ultra settings? :*)
Ja, de games die ik speel (Fallout 4, Arma 3, Rainbow Six Siege, Battlefield 4) draaien makkelijk boven de 100FPS op een 1650x1050 beeldscherm, ik koop binnenkort een 1080P maar die zal het niet veel slecher doen. Je kan ook wat benchmarks opzoeken. Heb je trouwens een i7 of een i5 in je build?
Top, misschien beetje officieel-topic, maar wat voor processor heb je? :)
Ik heb een i7 6700k, samen met de 1060 koste mijn build 1100 euro, vandaar dat ik benieuwd ben naar de build die Harm heeft voor 1200. De i7 is natuurlijk niet alleen voor gaming maar ook voor zwaardere bewerking software
Ik laat hem wel bouwen sinds ik er zelf niet handig genoeg mee ben.

Linkje naar de configuratie. Als jullie nog advies hebben hoor ik het graag. Ik heb hem nu staan op de i5 6600 met de gtx 1070 ipv de i7 met de 1060 omdat de i5 6600 de gtx 1070 nog niet bottlenecked volgens veel bronnen.
Nee de i5 is prima, zeker voor gaming is het de betere keuze. Een i7 is vooral voor videobewerking en 3d software etc. Ik vind het wel een dure build maar dat komt ook omdat je m laat bouwen. 16GB RAM is wel aanbevolen voor de toekomst. Verder ziet het er prima uit :)
Ik zet er toch aan te denken om zelf alle onderdelen te kopen en deze dan naar iemand toe te brengen voor een lagere prijs.
wenslijst: game pc
Zie wenslijst, game pc. Zien jullie misschien nog onderdelen die niet compatibel zijn met elkaar? Of mis ik misschien nog wat?
Bij voorbaat dank als je de tijd neemt om even te kijken.
:*)
Het is een vrij duur moederbord voor een niet k processor. Als je niet gaat overclocken kun je ook een iets goedkopere z170 nemen. Ik heb de 6700k en een z170 gaming m3. Die case had ik bijna zelf gekocht maar ben toch voor de corsair 100r silent gegaan, kijk daar ff naar :) Van wat ik op forums te horen kreeg zijn die voedingen niet zo goed. Eerder ontwikkelingsland voedingen. Voor een gamepc zou je toch beter een duurdere voeding kunnen nemen. Seasonic G550 is een erg goede. Verder heb je geen HDD in deze build en geen processor koeler. Volgens mij zit de koeler standaard bij de niet k variant maar voor een paar tientjes heb je al een betere. Je kan beter in een keer iets meer geld uitgeven dan 2x moeten omdat het niet goed is denk ik altijd maar :) Kijk hier eens naar: wenslijst: Game PC (Ik weet niet zeker of die koeler in de case past)

[Reactie gewijzigd door Vleker op 15 oktober 2016 13:24]

''Je kan beter in een keer iets meer geld uitgeven dan 2x moeten omdat het niet goed is denk ik altijd maar'' Dit is zeker waar, is de pricewatch: Corsair CX450M een betere voeding denk je? En wat de hdd betreft, heb ik een hdd nodig als ik al een ssd van 500GB heb? Ik zal de pc alleen gebruiken voor gamen hoogstwaarschijnlijk dus een back up drive heb ik niet nodig sinds alles in de cloud gaat.
En wat de koeler betreft heb je zelfs bij een non K i5 6600 een betere cooler nodig? :o
Ook van die corsair weet ik niet zoveel, ik heb op forums gevraagd en mij werd verteld om die niet te nemen. Voor een voeding kun je beter 100 euro neerleggen, dan kun je ook in de toekomst upgraden zonder een nieuwe voeding te kopen. Een hdd is niet noodzakelijk als je het met 500 gb kan doen (afhankelijk van hoeveel games je hebt). Ik zou wel aanraden voor de K variant van de i5 te gaan met custom koeler omdat je en een stillere en betere koeler hebt, en in de toekomst met een simpele overclock nog meer snelheid haalt. Voor de non-k heb je geen betere koeler nodig, maar de standaard is dan weer niet zo goed :) maar het is en blijft jou keuze, ik zou in ieder geval op reviews van alle onderdelen googlen, dan kom je een heel eind. Succes!
Ik ben voor je voeding advies gegaan! Bedankt! En ik zal toch niet de i5 K variant nemen omdat ik dan ook een duurder moederbord zal moeten nemen, en dat toch niet in mijn budget past.
Die voeding is een zeer goede keus (ik heb m zelf ook)! verder ziet je build er nu best goed uit, Gigabyte moederborden schijnen goed te zijn. Check ff of ie socket 1151 is, en of de koeler past. Case ziet er ook goed uit! Succes!
Kun je er zelf ee backplate op schroeven?
Dat weet ik niet, ik let nooit zo op backplates dus daar heb ik ook geen verstand van. Er zijn wel andere modellen met backplate, zoals de Gaming X of andere merken :)
Klopt, de 1060 van gigabyte heeft wel vanuit de fabriek een backplate.
Gigabyte schijnt dan wel weer een slechtere service te hebben, Asus heeft ook modellen met backplate. Maar het zijn allemaal dezelfde kaarten, het enige verschil is de koeling.