Acer H233HAbmid Zwart Review

Simiiii 5 oktober 2009, 1.613 views

Acer H233HAbmid Zwart

Pluspunten

• Ergonomisch model
  • Mooi menu
  • 1080P resolutie!
  • extra HDMI input
  • Weinig ghosting
  • Zwart = goed zwart
  • Zeker voldoende contrast

Minpunten

• Grote kleurafwijking onder kleine hoeken
  • Backlight bleeding
  • Zwakke speakers
  • ietwat trage reactie op "input" commando
  • Blinkend zwart afwerking is een magneet voor stof
  • 1 dode pixel
  • Enkel verticale kantelverstelling

Ik had de opdracht om voor iemand een beeldscherm te zoeken voor een budget van +-150 die zo degelijk en betrouwbaar mogelijk is. Als referentie kreeg ik enkele prijzen van hoogstens 19" displays van aldi of lidl.
Tijdens het zoeken liet ik me gaan en heb ik besloten zelf ook een extra beeldscherm te kopen.

Eerst kwam ik op de Acer V233HB en na wat research bleek dat dit scherm enkel een VGA input connectie had, wat ik een redelijk groot nadeel vond.
Sindsdien ben ik blijven zoeken naar 23" 1080P displays en belandde ik bij deze Acer H233HAbmid en de Acer V243HQbd.

De V243HQbd heeft een groter scherm-oppervlakte (23,6") en is wat hoekiger afgewerkt dan dit scherm. De H233H heeft ook 2 interne speakers, een touch-menu om U tegen te zeggen en een interessante HDMI input die aansluitbaar is op mijn set-top-box. Hierdoor kan ik dus ook nog eens tv kijken op dit scherm. Op youtube zag ik ook nog eens een filmpje van de H233H in werking en dit is me wel bevallen. Hierdoor ben ik tot besluit gekomen om voor een iets hogere prijs 2x H233H's te kopen.

Sinds mijn aankoop op 14/09/09 ben ik nog steeds tevreden over dit scherm. Overlaatst heb ik wel een dead pixel ontdekt aan de onderzijde. Hij is gelukkig zeer klein door de kleine pixel pitch (248m) en is enkel zichtbaar op zwart. (zie foto)

Verder is het enige nadeel aan dit scherm de grote backlight bleeding. Ook is er al een zeer grote kleurafwijking onder kleine hoeken +-25 horizontaal. en verticaal +-25 omhoog en +-10 omlaag. Hierdoor wordt bij mij de verticale kantel-verstelling nogal uitvoerig gebruikt.

De interne speakers zijn al bij al niet veel waard. Je kan er wel iets door horen maar indien ik niets anders had zou ik me zeker externe 2.0 luidsprekers aanschaffen. Elk merk zou toch beter moeten zijn.

Zoals ik eerder al zei, ben ik nog steeds heel tevreden over mijn aankoop, voor deze prijs-kwaliteit blijft het een topper.

Heb jij ook een Acer H233HAbmid Zwart?

Mag ik vragen wat je precies bedoelt met ergonomisch model?

ergonomisch: bedoeld om aan te geven dat werkmaterialen en werkmethoden aangepast worden aan de mogelijkheden en beperking van de werknemers|

Misschien dat je iets anders bedoelt of anders zou ik graag horen wat er (meer) instelbaar is aan dit scherm waarom je dit als pluspunt beschrijft
Ergonomisch is misschien niet onmiddellijk de juiste term. Sommigen zouden het model net minder ergonomisch noemen omdat er slechts n verstellingsmogelijkheid is.

Eigenlijk bedoel ik met "ergonomisch" het gestroomlijnd model en onder andere ook de touch-sensitive menu knoppen. Verder gebruik ik de empowering knop nogal veel om snel te switchen tussen verschillende vooraf ingestelde brightness/contrast settings.