Specificaties Tower, 6 interne bays - Bekijk alle specificaties

Pluspunten

• Duurzaamheid
  • Genoeg HDD bays
  • Genoeg plaatsen voor fans

Minpunten

• Met fancontroller voor in de kast kun je de fans niet helemaal uitzetten maar alleen dimmen
  • Kabel management niet optimaal
  • HDD rack niet uitneembaar (om het inbouwen van fans makkelijker te maken)

Algemene beoordeling
Ik heb deze kast inmiddels meer dan een jaar en ben er nog steeds zeer tevreden over. Over het algemeen is het gewoon een hele fijne kast in gebruik, vervoer en duurzaamheid. Drie van mijn vrienden hebben inmiddels dezelfde kast, puur en alleen vanwege het uiterlijk en de duurzaamheid.
Zelfs na een jaar van redelijk intensief gebruik en vervoer (LAN-party's) zijn er, behalve op de zijkant waar de kast meestal op ligt, nauwelijks krasjes te ontdekken op de kast en het plexiglas paneel in de zijkant, ondanks dat het een hoogglans lak is waarop over het algemeen gauw krasjes en oneffenheden te zien zijn.

Inbouwen
Het inbouwen in de kast gaat redelijk makkelijk, alles past goed en snel op de plaats waar het moet zitten, het enige kleine nadeel is dat het naderhand moeilijk is fans bij te plaatsen, voornamelijk vooraan in de kast achter de harde schijven. in totaal is er plaats voor 5 fans:
  • twee 80mm fans in de voorkant van de case
  • een 80 of 120mm fan achter in de kast, naast de cpu, onder de voeding
  • een 80mm fan boven in de case (bijgeleverd)
  • een 80mm fan in de plexiglas plaat (hier zit standaard een blauwe uv-actieve luchtpijp)
In totaal is er plaats voor 4 harde schijven en er zijn twee diskettestationslots die natuurlijk ook voor de plaatsing van harde schijven gebruikt kunnen worden, in totaal kom je dan dus uit op plaats voor 6 harde dozen, tenzij je natuurlijk een card reader ofzoiets dergelijks in een van de diskettestationslots plaatst.
Ondanks dat er binnen in de kast meerdere 'sleuven' in de plaat onder het moederbord zitten voor cable management lukt het (mij althans) niet goed om alle kabels weg te werken, ook als je dikke kabels (zoals van de voeding) hebt, is het wel even wat moeilijker om de dichte zijkant weer terug op de case te zetten.

Al met al is dit een zeer fijne en tevens mooie kast die zeker dan aanschaf waard is, zelf heb ik destijds ongeveer 70,- (een euro meer of minder) bij Azerty Hardware ervoor betaald. Als je van plan bent van je lelijke sigarettengebruinde kast over te stappen op een mooier model is dit zeker een mooie instap!

Heb jij ook een Apevia X-Plorer?

Je geeft aan dat je de prijs positief vind, maar mag ik vragen wat je er voor betaald hebt?

Verder geef je niet heel veel informatie over bijvoorbeeld hoeveel HDD bays er in zitten en hoeveel fans er in de kast geplaatst kunnen worden. Misschien dat je dat er nog bij kan vermelden.

Maar het is wel duidelijk dat je erg tevreden bent over je kast :D.
Mooi want ik heb het net gekregen van een vriend :)