Specificaties 15,6" (1920x1080 TN), 512GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

Asus VivoBook R558UQ-DM326T Review

richard1158 18 september 2016, laatste update op 16 november 2016, 2.588 views

Asus VivoBook R558UQ-DM326T

Een uitstekende laptop met een goede prijs/kwaliteit verhouding. De laptop is zeer geschikt voor zakelijk gebruik en voor casual gaming. Door de snelle en ruime SSD start hij super snel op en is er ruimte genoeg voor allerlei applicaties. Windows 10 draait als een zonnetje.

Pluspunten

• 512 gb SSD
  • Stil
  • Licht
  • Dun
  • Accu duur

Minpunten

• Maar 2 usb poorten (plus c-poort)

-- UPDATE --
Na de laptop een paar weken in gebruik te hebben is mijn beeld nog completer van de laptop.
  • Touchpad werkt erg fijn na de zoom functie uitgeschakeld te hebben
  • Laptop heeft soms wat moeite met opstarten na slaapstand (CPU 100%)
-- ORIGINEEL --

Na het kopen van een andere asus laptop (productreview: Asus V502UX-DM183T review door richard1158) was mijn vertrouwen niet zo groot meer in asus. Na lang zoeken kwam ik echter toch steeds bij deze laptop uit, voornamelijk door de grote opslag capaciteit en het uiterlijk. Uiteindelijk heb ik toch weer voor een asus gekozen en hier heb ik geen spijt van!
De bouwkwaliteit
De behuizing heeft een aluminum uitstraling en voelt stevig aan. De bovenkant voelt als plastic en is dus meer kras gevoelig.
SSD
De ssd was zoals hierboven genoemd een belangrijke reden voor mij om deze laptop aan te schaffen. Met 500gb opslagruimte is er meer dan genoeg ruimte voor applicaties en games. De prestaties zijn ook erg goed met snelle lees en schrijf snelheden.
Toetsenbord & touchpad
De touchpad is 1 grote sensor die over in te drukken is. De touchpad zit stevig vast. Het toetsenbord heeft een fijne layout en de toetsen moeten met matige kracht ingedrukt worden wat prima typt.
Accu
De accu beloofd 10 uur mee te gaan maar in de praktijk is dit rond de 7-8 uur met internetten en word (helderheid 40%)
Prestaties
De laptop presteert goed tijdens zware handelingen als installaties en het spelen van games. Spellen als overwatch en League of legends zijn prima te spelen. Ik heb de laptop niet getest met grafisch zwaardere spellen maar verwacht dat de videokaart daar snel tekort zal komen.
Wifi
De snelheid van de geteste wifi verbinding ligt een stuk hoger dus het gaat hier om de maximale? snelheid die de wifi adapter aankan.
snelheid met matige verbinding
snelheid met uitstekende verbinding
Voor deze prijs (830) zijn er nouwelijks vergelijkbare laptops te vinden. Ook vind ik de laptop erg mooi en prettig werken. Wil je zware grafische games spelen? Kijk dan nog even verder.

Heb jij ook een Asus VivoBook R558UQ-DM326T?

Hoi Richard,

Bedankt voor je uitgebreide review! Ik ben benieuwd naar je ervaring over de wifit adapter. In de specs staat dat er geen AC protocol wordt ondersteund en geen 5GHZ.

Merk je daar iets van ?
Tot nu toe geen last gehad van een 'trage' verbinding. Ik zal een speed test toevoegen aan de review.
Hallo!

Ik heb een vraagje: is er ook een CD / DVD reader aan boord van de laptop?
Ja die is aanwezig! Ik heb hem echter nog niet nodig gehad dus weet niks over geluid/snelheid