Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech diNovo Keyboard for Notebooks Review

spil 17 maart 2010, laatste update op 17 november 2015, 2.675 views

Logitech diNovo Keyboard for Notebooks

Pluspunten

• Geluidsarm
  • Design
  • Plat

Minpunten

• Prijs (99¤ MSRP/79¤ winkels/70¤ webshops) te hoog
  • Ongebruikelijke layout

Op pad gestuurd voor een minder luidruchtig toetsenbord kwamen er slechts een paar modellen uit.
  • Logitech diNovo
  • Logitech Backlit
  • Microsoft 600
  • Microsoft 3000
Layout:
Moet nogal wennen, alle toetsen zitten erop, delete is dubbel hoog met daarboven een erg kleine insert. Nog meer wennen is de linker shift-toets die de grootte van een normale toets met als de andere helft van de normaal brede shift de \| toets die dubbel op het toetsenbord zit er bevind er zich nog een, op de plek waar ik een grotere Enter toets gewend ben, naast de (dubbel)-quote toets. Dit word dus wel even flink wennen.
Verder alles aanwezig, 'Multimedia' toetsen als Fn+F1-12 toetsen, Calculator, geluid harder/zachter/mute als losse toetsen boven het numerieke deel.

Build:
Het is feitelijk een laptop toetsenbord. Daar zit ik de hele dag al achter, dus de kortere aanslag is voor mij prima.Hierdoor is het wel een prettig zeer plat model. https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1zYGjmVHUk1VC6w.jpeg
Het bord typt zoals door Logitech beloofd behoorlijk geluids-arm (quiet, PerfectStroke), zeker in vergeljiking met mijn voormalige Dell keyboard. De spatiebalk maakt het meeste lawaai maar nog steeds zeer acceptabel.
Een en ander is voldoende stevig, voelt solide aan en staat met rubbervoetjes schuifvast op mijn bureau.
Edit: Heb er nog een gekocht, en bij deze is de spatiebalk stukken beter!

Design:
De glimmend zwarte omlijsting van het toetsenbord is uiteraard gevoelig voor vingerafdrukken.
Verder is het design uitstekend geslaagd, onopvallend met een brushed aluminium polssteun.

Techniek:
Draadloos is niet mijn ding, maar dit valt mij helemaal niet tegen. Ik neem geen delay waar, ook niet als ik een tijdje niets getypt heb. Het door mij gevreesde 'ontwaken' uit slaapstand bemerk ik in het geheel niet. Driver was niet nodig, het duurde even maar vervolgens herkende Vista het toetsenbord prima. Ook het BIOS kan ik er mee besturen, dus het werkt alleszins als een gewoon USB toetsenbord.

Prijs/kwaliteit:
Mijn zoektocht begon op internet, vervolgens was ik bij MediaMarkt om de modellen in levende lijve te kunnen betasten maar daar was dit keyboard 79¤ wat ik persoonlijk nogal duur vind voor een ramplank (de Microsoft 600 is 17¤ maar lelijk). Toen ik dit toetsenbord bij ComputerLand voor 33 zag liggen was mijn zoektocht klaar.
Prijs/kwaliteit: UITSTEKEND
Edit: Inmiddels is dit toetsenbord in de pricewatch 58¤ maar ik heb de 2e weer bij ComputerLand gehaald waar 'ie inmiddels 24,95¤ is

Mijn beoordeling wordt nogal beļnvloed door de layout die niet is zoals de toetsenborden die ik gewend ben. Hopelijk went het snel. De beoordelingen Ergonomie (Bevinden de knoppen zich op de juiste plek en kan het toetsenbord onder de juiste ergonomische hoek ten opzichte van je polsen gepositioneerd worden? Ben je tevreden over de aanslag van de toetsen?) verliest daardoor een puntje
Edit: Heb een tweede gekocht, de layout went dus!

Heb jij ook een Logitech diNovo Keyboard for Notebooks?

Mede dankzij deze review ook een diNovo for notebooks gehaald. Want voor 33 euro vindt je denk ik geen enkele ander toetsenbord dat zo degelijk voelt als deze.

Ook voor mij is de layout even wennen maar ik denk dat je er snel effectief mee kunt werken gezien alles lekker compact is, bij mij is de spatie ook de grootste herrie maker maar vergeleken mijn oude toetsenbord (logitech wave) is ie muisstil!

Al met al een goede aankoop.
Wat ik wel vreemd vind bij dit toetsenbord is de locatie van de FN toets (bij de rechter alt/ctrl). Bij de meeste laptops (voor mij tot nog toe alle laptops die ik heb gehad/ waar ik mee heb gewerkt, dit zijn er zo ong. 15) zit die aan de linkerkant.

Verder leuke duidelijke review over een mooi bordje.