HP Officejet Pro 8610 e-All-in-One Review

rkochNewbie 16 september 2016, laatste update op 16 september 2016, 203 views

HP Officejet Pro 8610 e-All-in-One

Pluspunten

• Goed afgewerkt

Minpunten

• Je bent verplicht originele inkt te gebruiken
  • Werk niet met oa de Ziggo UBee router
  • Gebruikt veel inkt voor het printen
  • Mist dubbelzijdig scannen

Scansnelheid Score: 2
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 3
Drivers en stabiliteit Score: 4
Inktverbruik Score: 1
Deze printer gekocht wegens oa de positive reviews en diversiteit. De eerst 3 maanden had ik problemen om deze printer op het internet te krijgen. Nadat dit was opgelost door een nieuwe router van ZIggo heeft mijn printer eind vorige week een update ontvangen welke het niet meer mogelijk maakt de printer te gebruiken zonder originele inkt. Dus nu zit ik met een nieuwe printen rond de 200 euro aan inkt die ik niet kan gebruiken.

Als je wilt printen met inkt anders dan van HP is deze printer een AFRADER: Het beste is om opzoek te gaan naar een printer van een ander merk die dit wel kunnen.

Heb jij ook een HP Officejet Pro 8610 e-All-in-One?

Toevallig dit probleem?
Dan kan dit binnenkort opgelost zijn namelijk. ;)
Klopt het betreft blijkbaar dat probleem. Ik heb ook net contact met HP opgenomen hierover maar niet wijzer van geworden. Ze kwamen ook eerste met een verontschuldiging en dat er een update komt om dit op te lossen. Op de vraag wanneer we deze kunnen verwachten kan hij geen antwoord geven. Gezien het ook weken kan duren gaven ze het het advies om maar zo snel mogelijk originele HP inkt te kopen om te kunnen printen.

Het grappige is dat vervolgens NOS dit probleem zich ook al heeft voor gedaan in Portugal, dan heb ik vragen over of dit niet bewust is.
Het eindresultaat is dat ik nu zonder direct boven de 80 euro uit te geven de printer voor een onbekende tijd niet kan gebruiken. Hierdoor blijft mijn oordeel op dit moment voor deze printen met gebruik van andere merken inkt ook staan.

[Reactie gewijzigd door rkoch op 16 september 2016 16:20]

Tweakers is bedoeld voor serieuze reviews die allerlei zaken van het gekochte artikel belichten.
Je hebt 'deze printer gekocht wegens de recensies.'...
Dit is geen review maar een (terechte) klacht... misschien even je klacht aanpassen er is inmiddels nieuws en een oplossing

Reactie HP
HP wil niet reageren tegenover de NOS. Klanten die de HP-helpdesk bellen, krijgen wťl een verklaring: "Dit is onze schuld. Ik ga daar gewoon eerlijk over zijn", zegt een medewerker van de helpdesk. "Wij hebben een update uitgevoerd bij printers, afgelopen dinsdag, waarbij iets gruwelijk mis is gegaan."
Volgens de helpdesk is er nieuwe software op alle printers gezet: "Puur alleen maar om wat kleine foutjes uit de machine te halen. En nog wat andere dingen te regelen. Op de een of andere manier is dit het resultaat geweest. Dat is absoluut niet de bedoeling. Het wordt ook teruggedraaid."
Als je naar de criteriums kijkt zie je dat ik de overige opties van de printen zeer op prijs stelt. Ik heb het voergunst daarom gekocht.
Maar wat ik wil aangeven is dat de leverancier niet erg betrouwbaar is in deze. Het kan niet zijn dat je een printer koopt met een set functie en vervolgens deze later worden aangepast ten wille van (mijn interpretatie) commerciŽle redenen. Dit baseer ik op het feit dat ze deze truc al eerder in een ander land van Europa hebben uitgehaald maar dit naar aanleiding van een consumenten organisatie terug is gedraaid. Je zou zeggen dat je als leverancier er alles aan doet om dit te voorkomen. Vooral het feit dat ze weigeren de oude firmware weer uit te geven zodat je de printer weer kan gebruiken en dat ze geen datum kunnen geven wanneer we een oplossing kunnen verwachten maakt dat mijn vertrouwen in dit product echt groeit.

Ik (en nog velen met mijn) zitten nu met het probleem dat we al bijna een week niet kunnen printen en dit zie ik als een belangrijke review punt voor de printer. Vandaar de titel van mijn review: Deze printer is echt een AFRADER indien je ook ander inkt als HP inkt wilt gebruiken.