Toshiba Satellite P300D-15C Review

pieter.w 2 oktober 2009, 808 views

Toshiba Satellite P300D-15C

Pluspunten

• beeld
  • speakergeluid

Minpunten

• ventilatorlawaai
  • zwak / glimmend toetsenbord
  • geen WLAN met meegeleverde Vista Home Premium

gemiddelde machine uit dit prijssgement.
Erg tevreden over geluid (harman/kardon speakers), en erg mooi beeld.

Minder tevreden over:
- glad plastic oppervlak van de kast en het toetsenbord; vooral 's avonds bij lamplicht weerkaatst dat op toetsenbord waardoor tekens slecht zichtbaar worden,
- Vista vreet CPU-capaciteit daardoor veel ventilatorlawaai. Overigens gebeurt dit ook bij W7 (RTM-versie) en W-XP-pro,
- toetsen te licht en te kwetsbaar en bij het NUM-deel kleppert het frame waarin toetsen zijn gefixeert vanwege ruimte tussen toetsenframe en 'huis' van de laptop. (laptop retour geweest voor reparatie van toetskapje; dit breekt gemakkelijk af bij schoonmaken)
- toetsenbord trekt vet (handcreme bijv.) en vuil aan,
- niet gelukt Vista te configureren met WLAN, (helpdesk Toshiba kwam er ook niet uit: advies: nogmaals Vista opnieuw installeren... Hier kwam ik pas 6 maanden na aankoop achter. Eerste maanden met lan-kabel stabiele verbinding.)
- onder Windows 7 zeer regelmatig WLAN disconnectie, ~[met XP op deze laptop is dit zeer stabiel],
Draait nu 1 maand onder XP-pro als betrouwbare machine (ook WLAN).

• BT-muis Toshiba
  • Windows 7

Heb jij ook een Toshiba Satellite P300D-15C?

Volgende keer ConfigFree deinstalleren. Dit programma wat automatisch op je laptop staat veroorzaakt bij heel veel nieuwe laptop problemen met de WLAN. De eerste keren ook heel lang lopen klooien nu ik het weet is het altijd zo opgelost met Toshiba.
Zeer sumier..Misschien kan je enkele benchmarks geven?
Vind dit meer op een klachtenopsomming lijken dan een review..verbeter me indien ik verkeerd ben?
Hoi,

Ik heb nagenoeg bijna dezelfde alleen met iets andere specs:
Heb hierover ook een review gemaakt op tweakers, en met wat aanmoediging
van medetweakers iets uitgebreid. Misschien dat jij er ook wat aan hebt.

zie: productreview: Toshiba Satellite Pro P300-25C review door DWP Mase

Met het vlekken ben ik het met je eens, maar van de gammele behuizing bij numlock
heb ik totaal geen last van ( ook niet met schoonmaken ) Toetsen ervaar ik als relaxt.
( Ben een man met grote stevige handen ) WLAN draaide perfect, maar soms instabiel
via intel een update gehaald, sindsdien met wireless n geen problemen meer.

Vista met sp 2 ( ook niet met sp1 overigens ) vreet totaal niet aan mijn cpu nu 3 tot en met 15 procent met
muziek en alle programmas in de taakbalk die aan staan. ( 15 apps van toshiba en een paar van mezelf en antivirus )

zie graag meer info en benchmarks van deze lap, succes