Specificaties 18,4" (1920x1080), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Sony Vaio VGN-AW21S/B Review

Sithistar 2 oktober 2009, laatste update op 2 oktober 2009, 769 views

Sony Vaio VGN-AW21S/B

Pluspunten

• Groot beeldscherm

Minpunten

• Geen ondersteuning hardware virtualisatie.
  • Klantenservice die email niet leest en om het probleem heen praat.
  • Windows vista. Net na aankoop wordt er een gratis windows 7 upgrade weggegeven aan nieuwe kopers.
  • Een of andere vaio club waar het registratie proces niet van functioneert.

Gekocht om met een groot beeldscherm aan de slag te gaan. 64 bits processor genomen met alles erop en eran om ook mobiel aan onderzoek/trouble shooting te kunnen doen.
Wat blijkt echter: nergens staat dat een deel van de processor functionaliteit bewust is uitgeschakeld. De bazen van sony doen of hun neus bloedt. De klantenservice praat om het probleem heen.
Er staat nergens dat deze functionaliteit niet functioneert, antwoord van sony: het staat niet op de doos..... Er staat wel dat er een 64 bits processor in zit....
Nou vraag ik me af: wat hebben ze nog meer uitgespookt?

Verder is het een zware laptop, wat logisch is met een groot beeldscherm. Dat is wat ik verwachtte.

Ik maak veel gebruik van virtualbox om linux systemen te draaien voor testwerkzaamheden. Tot op heden lijkt dat afdoende te werken. Het brede beeldscherm is daarbij ontzettend handig omdat je twee programma vensters naast elkaar kan zetten.

Heb jij ook een Sony Vaio VGN-AW21S/B?

Dit is eigenlijk helemaal geen review maar een klaagzang over Sony. Dat lijkt me niet de bedoeling van een review.

Maar goed, er zijn hacks om hardware virtualisatie wel in te schakelen. Hier staat uitgelegd hoe je VT kunt enablen. Of deze.

[Reactie gewijzigd door Philflow op 2 oktober 2009 15:13]

Waarom zie je dit als negatief punt?
Je kunt toch gewoon upgraden naar 7 vanaf Vista.

Dat er op een gegeven moment gratis upgrades worden weggeven lijkt me logisch, maar dat is eerder een positief punt voor degene die hem dan koopt, dan voor degene die die upgrade niet heeft. Je hebt immers het apparaat met Vista gekocht en dat krijg je er netjes bij.
En nu de cruciale vraag..... Hoe is de laptop eigenlijk? Voldoet het scherm aan je verwachtingen, is de computer snel genoeg, wat zit er eigenlijk allemaal in, hoe ziet hij er uit? Wat doe je er mee en is de computer daarvoor toereikend. Hoe is de afwerking? En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Een klacht richting Sony mag er best als ondertoon in, maar hier voert het de boventoon en heeft het niets met de computer ansich te maken.

Verder deel ik de opmerking van Terw_Dan, het is een voordeel dat het er nu bij zit, niet een nadeel dat jij het niet hebt gekregen. Ik wacht zelf met het aanschaffen van een laptop totdat het standaard met W7 uitgeleverd wordt. Een kwestie van keuzes.....

Graag nog even je review aanpassen, want normaal krijgen die Vaio gevallen best goede reviews. Hier weet ik nog niets van die computer. Met de links van Philflow is het belangrijkste euvel getackeld..... dus wat let je.