Sony Xperia E5 Zwart Review

Burtezz 9 september 2016, laatste update op 17 september 2016, 967 views

Sony Xperia E5 Zwart

Prima telefoon. Lees zojuist dat de M4 Aqua discuseerbaar beter is en dat overige chineese merken qua specs boven de sony uit komen. Maar goed; beetje vertrouwen in Sony.

Pluspunten

• dun
  • mooi scherm
  • vlot genoeg
  • prijs

Minpunten

• klepje SIM en SD zit beetje losjes
  • Twijfelachtige camera prestaties

Nog geen noemenswaardige mankementen gevonden. Hij doet wat hij moet.

Uiteindelijk koop je het merk.

Update 14-9-2016:
- Ben maar een uitgebreide review begonnen\
- Scherm is geen AMOLED (wat ik gewend was) dus lijkt wat dof. Maar niet benedenmaats.
- De camera is minder prima dan gedacht.

Zie fotos, - DISCLAIMER -moet er wel bij zeggen dat de fotos NIET zorgvuldig zijn gemaakt of geupload. Ik heb ze "gewoon" geschoten zoals ik gewend ben. Scherpte komt bij mij nogal precies. Uploaden heb ik via makkelijke weg gedaan: Whatsapp, wetende dat dit kwaliteitsverlies met zich mee brengt. Omdat het beide via zelfde weg gegaan is heeft het geen invloed op mijn oordeel gehad.
- Fotos van quadcopter zijn gemaakt rond 1830u, weinig licht.
- Fotos van tas met gear en kat zijn gemaakt rond 14u met matig licht.
- Settings bij beide op auto (laat de software het zware werk doen).
- Samsung bleek achteraf op andere MP's te zitten.

Update 17-9-2016:
Ik had een samsung, waarbij de "terug, home, apps" knopjes in het frame zitten ipv op het scherm. Ik weet niet precies waarom sony dat niet heeft gedaan (blijft er meer scherm over voor je apps lijkt me..) Dus dat is mogelijk een verbetering op de uiterlijke zaken.

Verder, mbt camera: Na een week lang twijfelen of ik het toestel retour wilde doen, in combinatie met enkele gebruikers reviews waarbij ook camera issues zijn genoemd, besefte ik me opeens dat de software (applicatie) te wisselen is "In the name of Science". Ik heb een open source camera app gedownload "Open Camera". Deze app bevalt me super goed.. (hmm, review materie voor volgend ekeer!) en hierbij lijkt de point & click foto een stuk beter!!

Heb jij ook een Sony Xperia E5 Zwart?