Specificaties 2.1-set met een totaal vermogen van 45 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech Z533 Zwart Review

ravenamp 8 september 2016, laatste update op 9 september 2016, 835 views

Logitech Z533 Zwart

Goed presterend setje voor de prijs die je ervoor betaald. Goede bass, mooi design en de volume-regeling is subliem... (lees verder)

Pluspunten

• Volume regeling
  • Goede bass
  • Extra wit/rood tulp-ingang subwoofer
  • Design

Minpunten

• Korte kabels, koop er gewoon een verlengsnoertje bij als het een probleem is

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Deze speakertjes eigenlijk een beetje impulsief besteld. Zat al geruime tijd met falende speakertjes te rommelen en was er een beetje flauw van :) Wilde ook niet te lang op zoek (wat ik normaal wel doe, tot in het oneindige). Ik ging wel bewust voor logitech. Mijn ervaringen zijn gewoon goed met logitech, dan grijp je daar toch naar terug als je iets minder tijd en geduld hebt om onderzoek te doen...

Het filter op logitech, 50-100 euro en op 2.1, en dan blijft alleen deze over.

Tot nu toe stellen ze mij zeker niet teleur voor deze prijs.

De controller is echt subliem. Nog nooit heb ik zo'n prettige audio-bediening op mijn bureau gehad. Het is een grote ronde, ongeveer 20 graden naar voren hellende volume knop. Hij is best wel zwaar, heeft een rubberen voet en staat daarom stevig op je bureau. Ik heb het volume nog niet 100% open gehad, gaat ook niet gebeuren denk ik.
De knop ligt prettig in de hand, en draait erg licht. Eigenlijk net licht genoeg om met 1 vinger te bedienen, om een idee te geven. Ik vind die gevoeligheid een voordeel, maar dat laatste kan ook een klein gevaar zijn als je er tegenaan stoot, maar misschien is het dan gewoon eens tijd om je bureau op te ruimen :)
Verder zit er een bass-knopje aan de linkerkant waarmee je de bass behoorlijk hoog kan opschroeven. Ik heb hem zelf vaak op 40% staan i.v.m. gehorigheid, maar het liefst heb ik hem op 50-60%. De bass-knop is een schuifje die misschien wat stroef heen en weer gaat. Dat wil je ook wel denk ik, want de bass zul je langere perioden op 1 stand willen hebben staan in tegenstelling tot het volume.
Ook zitten er nog 2 jacks op aan de rechterzijde, een AUX en één voor de koptelefoon. Het lampje is handig en niet te fel. Althans op het zwarte model is hij nuttig als het licht in de omgeving wat gedimd is in de avond en hij staat onder je monitor zoals bij mij het geval is.

De subwoofer is zoals gewoonlijk een gevaarte. Er zal wel wat variatie inzitten, maar mijn ervaring is dat ze bij de 2.1 setjes meestal van deze grootte zijn. Ik kan ermee leven, hij staat op een plek waar ik er geen last van heb.
De bass die eruit komt is goed te noemen, de hoogste stand is in elk geval te hoog, zoals ik al zei is 50-60% een comfortabele stand. Ook mooi is dat de subwoofer een line-in aansluiting heeft in de vorm van een wit/rood tulp-paar zodat het setje ook te gebruiken is om iets externs aan te sluiten, bijv. console, telefoon, mp3-speler etc. (tulp -> jack kabeltje niet inbegrepen)

Het enige nadeel die ik heb kunnen vinden zijn de korte snoeren van de subwoofer naar de speakertjes. Ze zijn bij mij echt nét lang genoeg en ze staan nog geen 2 meter uit elkaar. Ook de audiokabel naar de PC (jack -> jack) is misschien wat kort, maar de subwoofer heb je toch meestal in de buurt van je pc staan.

De speakertjes leken mij wat opvallend op de foto, ik ben zelf eigenlijk niet zo'n fan van dat glimmende plastic.. Uit de verpakking op de plek gezet valt het toch reuze mee. Het vierkante deel rondom de speaker en de zijkanten zijn mat zwart, dat breekt het kennelijk toch wat. Ook de gouden tinten zien er in het echt toch wat doffer uit. Ik hou daar wel van. Er komt goed geluid uit de speakertjes, ze zijn ook behoorlijk hard te zetten. De middentonen schijnen wat minder te zijn, het zal wel, ik kan dat verschil voor mijn gevoel slecht horen. Voor mijn toepassingen zijn ze goed genoeg.

Ik vind dat er goed geluid uitkomt en het ziet er ook nog eens mooi uit. Er zullen best audiofielen zijn die daar anders over denken, maar voor 70 euro vind ik dit toch een verdomd goed setje speakertjes voor het doel dat ze dienen.
Al met al vond ik dit een zeer geslaagde impuls-aankoop.

Heb jij ook een Logitech Z533 Zwart?