Areca ARC-1210ML Review

Jazzy.nl 26 september 2009, laatste update op 29 september 2009, 940 views

Areca ARC-1210ML

Pluspunten

• Duidelijke handleiding.
  • Makkelijke setup.
  • Automatisch herstel.
  • Systeem geeft hoge pieptoon wanneer er zich fouten voordoen
  • Snelle data toegang, met hoge beschikbaarheid.

Minpunten

• Je moet werken om de kaart te kunnen kopen.

Beheerbaarheid Score: 4
Drivers en ondersteuning Score: 5
Al sinds 2005 in gebruik als raid 5 kaart.
Weinig problemen gehad. Ik heb write cache aan staan, waardoor er wel problemen kunnen ontstaan bij het wegvallen van de spannig.

Momenteel heb ik vier Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB schijfen aangesloten. Hiervoor Hitachi Deskstar 7K250 HDT722525DLA3, 250GB.
De Hitachi's maakten altijd veel lawaai, wat bij de spinpoints momenteel niet het geval is.

Verder heb ik eerder zelf een fout gemaakt mat de raid setup, waardoor ik het systeem niet kon gebruiken. Na een aantal dagen ge e-maild te hebben met Areca is het wel gelukt om het systeem weer online te krijgen, echter was de data corrupt. Nogmaals, dit is door eigen oorzaak.
Aldus, de support van Areca is erg goed. Snel en duidelijk.

De 'irritante' ventilator heb ik vervangen door een ZALMAN ZM NB47J koeler, hierop wel een fan geplaatst, die draait op lage toeren. Zonder ventilator werdt het toch net iets te warm. Ik neem liever geen risico. ;)

Meer als 2TB is geen probleem op de controller, tot 16TB in windows config setup is mogelijk.

De Windows 7 x64 drivers zijn nu al beschikbaar. Geen enkele problemen gehad met de drivers.
Regelmatige firmware updates.

--------------------------------
Eventuele tips voor het verhelpen van problemen:
> "Raid kaart van pc overgezet naar andere pc, nu is mijn raid configuratie weg. Ik krijg de melding "No BIOS disk Found. RAID Controller BIOS not installed!"

>> Het probleem is dat er geen BBU "battery backup unit" is aangesloten.
Login op de kaart. Ga naar het tabje repair raid en vul het volgende in:

#1) RESCUE
Opnieuw opstarten
#2) SIGNAT
#3) LeVeL2ReScUe (caps is important)
Opnieuw opstarten
#4) Array moet er nu weer zijn, nog een keer SIGNAT invullen en het systeem zal weer werken.

>"Ik heb verschillende problemen met de webinterface"
>> Updaten naar de nieuwste versie en alles werkt perfect.

Heb jij ook een Areca ARC-1210ML?

Reviews door de redactie

Meer als 2gb is geen probleem op de controller, tot 16gb in windows config setup is mogelijk
Ik neem aan dat je hier TB mee bedoelt?
Lijkt me eerder het geheugen van de controller zelf en dat is idd in GB ;)

[Reactie gewijzigd door mindwarper op 26 september 2009 13:32]

Ja inderdaad, aangepast