Samsung Galaxy S7 Lens Cover Review

Burr 5 september 2016, 1.750 views

Samsung Galaxy S7 Lens Cover

Uitstekende lenzen en back-cover. Prijzig maar doet waar voor de prijs. Dankzij de lenzen is de al uitstekende S7 camera ver voorbij de competitie en zijn leuke camera effecten ook met een smartphone mogelijk.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Mooi afgewerkt
  • Simpel vastdraaien
  • Hoge kwaliteit backcover

Minpunten

• Arsenaal aan lenzen
  • draagkoker niet altijd even handig

Ik ben gek op fotografie. Echter hou ik er niet van om met een camera rond te lopen. Tegenwoordig komen smartphones aardig in de buurt van camera's. Helaas is er een gebied waar smartphones nog geen voet op hebben kunnen zetten. Dat is namelijk het gebruiken van lenzen voor fotografie. Met lenzen kun je nieuwe en prachtige effecten toepassen die niet mogelijk zijn met een simpele smartphone lens. Er zijn wel pogingen gedaan waarbij je een lens kon vastklemmen aan je smartphone. Ook waren er speciale smartphones met grote zoom lenzen. Beiden waren niet de oplossing want de universele lenzen waren van slechte kwaliteit, de grote zoom smartphones waren te lomp.

Dat is waar Samsung een verandering probeert te brengen met deze lens cover. De lenzen die hierbij geleverd worden zijn compact en zeer kwalitatief. Het zijn maar twee lenzen die ze erbij leverden (helaas) en ik kan al op heel veel nieuwe manieren mijn foto's maken. Zo kan je met de wide-angle lens hele mooie landschap foto's nemen waar je net wat meer ziet dan zonder de lens. Met de telephoto lens kan je telephoto effecten opwekken. Velen denken dat telephoto lenzen bedoeld zijn om te zoomen, dit is deels waar maar niet het hele plaatje (hehe). Het doel van telephoto lenzen is om het object wat je wilt fotograferen sterker en mooier in beeld te brengen door de omgeving dramatischer te laten ogen. Ik moet wel erbij vermelden dat de groothoeklens ervoor zorgt dat de randen van de foto veel vervormen en dat je met de telephoto lens de telefoon erg stil moet houden voor een scherpe foto.

Verder zijn de lenzen erg makkelijk vast te draaien aan het hoesje. Het hoesje is van PU leer (synthetisch/plastic leer). Dit heeft naar mijn mening zijn voordelen boven echt leer. Het blijft veel langer goed en zuigt geen water op. De S7 ligt erg goed in het hoesje en met het hoesje ligt de telefoon erg lekker in de hand.

Ik zou deze lens cover iedereen die gek is op smartphone fotografie aanraden en ik hoop dat Samsung binnenkort meerdere lenzen los zal verkopen. Het complementeert de al goede camera van de S7 uitstekend waardoor de camera ver voorbij de competitie is. Ik heb al de vraag gekregen met welke camera ik mijn foto's neem :) .

(foto's: De avondfoto is gemaakt met de groothoeklens en de rest met de telephoto lens.)

Heb jij ook een Samsung Galaxy S7 Lens Cover?