Acer P203W Zwart Review

Fulcrum2000 20 september 2009, laatste update op 20 september 2009, 888 views

Acer P203W Zwart

Pluspunten

• Goed beeld
  • Erg goed contrast (zwart is echt zwart)
  • Goedkoop
  • Hoge resolutie

Minpunten

• De bediening van de aan/uit en afregel knopjes is onhandig.
  • Scherm kan onder bepaalde omstandig heden reflecterend zijn

Het is een prima monitor met goede kleuren (misschien ietsjes te licht afgesteld in default mode). Zwart is in tegenstelling tot andere Acer modellen (AL1717, AL1716 waar het meer donkergrijs is) ook echt pikzwart!. Het scherm ziet er goed uit en is plezierig om mee te werken. Door de hoge resolutie (1680x1050) kun je lekker met meerdere vensters naast elkaar werken :)

Grootste minpunt zijn de (aan/uit afstel etc) knopjes op de monitor, de locatie van de knoppen is goed maar de bediening is een ramp. Er is redelijk veel kracht voor nodig om ze in te drukken (als je de monitor niet vasthoud verplaatst deze zich door de uitgeoefende kracht) en de druk richting is niet intuitief (van onder naar boven in plaats van echt 'indrukken') :(

Ander klein minpuntje is de spiegeling van het scherm bij fel licht. Het plastic van het scherm is bijzonder glad en niet anti-reflecterend waardoor het scherm in een lichte omgeving wat spiegelend is. Dit is echter niet hinderlijk.

Heb jij ook een Acer P203W Zwart?

ik heb dit monitor ook :)
alleen bij mij is de besturing wel soepel ;)
en ik heb hem sinds december 2008, dus het zal wel met de tijd gaan dat het soepeler wordt

het reflecteren heb ik soms ook last van , dan zie ik mezelf als het scherm zwart is , en dan zie ik ook gelijk mijn spiegelbeeld en soms ook vingerafdrukken die ik niet wil zien 8)7
maar tot nu toe heb ik gelukkig geen dode/slapende pixels gehad :Y)

[Reactie gewijzigd door Patjeee op 21 september 2009 09:19]

Ik heb ook geen enkele dode pixel, maar omdat ik de monitor nog niet zo lang heb is het groene balkje voor Pixeldefecten niet helemaal groen. Keuze was : geen defecten / geen defecten na lange tijd in gebruik. Hier kon ik dus alleen de eerste kiezen.

[Reactie gewijzigd door Fulcrum2000 op 21 september 2009 19:38]