Intel Core 2 Duo Mobile T9400 Boxed Review

Exorcist 19 september 2009, laatste update op 19 september 2009, 1.620 views

Intel Core 2 Duo Mobile T9400 Boxed

Pluspunten

• Prestaties
  • Warmteafgifte

Minpunten

• Prijs losse CPU
  • Prestaties tov oudere T7*** serie miniem

Ik heb de T9400 nu een tijdje in gebruik, in mijn Lenovo T500 laptop.

De CPU kan zich zeer goed meten met de Core 2 Duo desktopvarianten kwa prestaties. Daarnaast blijft de processor vrijwel altijd op aangename temperaturen, in mijn geval schommelt de temperatuur tussen de 35 en 45 graden. Voor een laptop vind ik dit ideaal.

Het wordt moeilijk écht goed de prestaties te meten als we het bijv. over games hebben. De ingebakken Ati 3650 (en Intel GMA!) zijn sterk, maar niet bedoeld voor games. Dealniettemin draait CoD4 relatief vloeiend in 1680x1050 met eyecandy uit. De bottleneck is echter, begrijpelijk, de grafische kracht.

Als we gaan kijken naar overige prestaties kan ik niets anders dan de processor de hemel in prijzen. Alle desktop-applicaties zijn geen enkel probleem, evenals het bekijken van HD video.
Ik heb verscheidene 1080p containers geprobeerd, en bij de meeste kwam het CPU gebruik niet boven de 20% uit. Uiteraard biedt de 3650 Ati in mijn geval uitkomst met hardwarematige HD ondersteuning.

Ik verhouding met zijn desktopbroertjes vind ik de CPU erg duur. Ik heb hem niet los gekocht, maar als ik kijk naar de prijzen vind ik het geenszins in verhouding staan. Ik zou derhalve eerder kiezen voor een lager geprijsde CPU tov de T9400.

Inmiddels heb ik ook ervaring met de T7500 en T2500. Tov de laatste is de T9400 een wereld van verschil, maar dat is wellicht appels met peren vergelijken (Core Duo vs Core 2 Duo). De T7500 kan zich echter prima meten met deze processor. Mocht je overwegen je T7500 te vervangen...ik raad het niet aan.

Heb jij ook een Intel Core 2 Duo Mobile T9400 Boxed?

Waarom ben je precies over gestapt? Want als je het mij vraagt is zo'n cpu, niet echt een investering waard en kun je beter wachten en dan direct een gehele nieuwe laptop kopen. Maar ik weet natuurlijk niet uw eigenschappen van uw laptop.
Ik ben niet overgestapt, bij mij zat de T9400 standaard in de Lenovo T500. Ik heb in mijn eerdere T61 laptop van Lenovo een T7500 gehad, vandaar de vergelijking.

Laptop is overigens bedrijfsmatig; heb hem dus niet zelf gekocht ;)
Heb zelf de T9300, dus was stuk goedkoper en quasi even snel.
Idd zouden benchmarkts leuk zijn, bijv: SuperPi, Winrar extracting etc...
Leuke review, maar wat benchmarks met vergelijken zou beter zijn.