Tweakers zegt: 8,5

Panasonic Lumix G DMC-G7 + 14-42mm f/3.5-5.6 Zwart Review

Earl1969 21 augustus 2016, 134 views

Panasonic Lumix G DMC-G7 + 14-42mm f/3.5-5.6 Zwart

Sinds 2 weken nu deze camera in gebruik, en ben nog steeds niet uit ontdekt. De camera bied leuke mogelijkheden voor de beginner maar ook voor de wat meer gevorderde fotograaf. Doordat de display kantel en draaibaar is bied dit ook extra opties. Via wifi direct alles op de smartphone.

Pluspunten

• Wifi
  • Gebruiksgemak
  • Mogelijkheden
  • Post focus
  • artist mode

Minpunten

• Wegvallen wifi

Uitbreidbaarheid Score: 5
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 4
De bijgeleverde software maakt het makkelijk foto`s te bewerken en vanaf de camera naar je computer te downloaden, middels de bijgeleverde cd ROM kan je alle features van de camera leren kennen en dan uitproberen.
Zelf vond ik de camera stand erg leuk waarmee je het onderwerp in kleur krijgt en de achtergrond gewoon in grijs tinten, dit doordat ik veel foto's van de natuur maak.

Via een app op de smartphone kan je contact maken met de camera via de ingebouwde Wi-Fi, zo krijg je alles wat je vastlegt direct op je smartphone erg handig zo hoef je niet tig geheugen kaarten mee te slepen en kan je toch veel fotograferen en eventueel op de sociale media sites plaatsen.
In de 4K stand maakt de camera een reeks foto's per seconde, hieruit kan je dan de beste kiezen. Je maakt bijvoorbeeld actie foto's van sport of een sprong of iets dergelijks en zo leg je dan altijd het mooiste moment vast.

Ik blijf me verbazen over de grote diversiteit aan mogelijkheden van deze camera, en ben dan ook nog lang niet uitgespeeld.

Heb jij ook een Panasonic Lumix G DMC-G7 + 14-42mm f/3.5-5.6 Zwart?