Logitech Harmony 895 Advanced Universal Remote Review

Philos31 19 september 2009, laatste update op 7 februari 2011, 2.154 views

Logitech Harmony 895 Advanced Universal Remote

Pluspunten

• Werkt uitstekend
  • IR blaster meegeleverd

Minpunten

• Lijkt erg duur (maar valt mee als je bedenkt dat je de ir blaster erbij krijgt)

Configuratie Score: 4
Omdat mijn dochtertje elke keer met haar vingertjes aan mijn stereo apparatuur zat heb ik besloten een dichte kast te kopen waar ze niet meer bij kan. Enige nadeel daaraan is dat als de deuren dicht zitten ook de afstandsbedieningen niet meer werken.
Om dit op te lossen heb ik de Harmony 895 gekocht en ben hier zeer tevreden over.

In de verpakking zit de Remote, en de IR blaster, het is dus en compleet werkend pakket.

Zon beetje alle apparatuur die je je maar kunt bedenken zit in de online database van logitech, dus je hoeft niet je oude afstandbedieningen te “leren” je geeft aan welke apparatuur je hebt en de codes worden in je AB geladen.
Je kunt acties toevoegen, bijvoorbeeld TV kijken.
Hij schakelt dan bij mij de TV aan, zet de UPC box aan en mijn versterker aan, en alles op de juiste ingangen. Hierna werken de knopjes volume op de versterker, de knopjes channel op de UPC box. Je bedient dus meerdere apparaten alsof het 1 apparaat is. Erg handig.

De IR blaster is een klein zwart kastje die je bij je apparatuur zet, en met bijgeleverde Infrarood kabeltjes kun je er voor zorgen dat al je apparatuur de Infrarood signalen ziet.
De afstandsbediening zend met radiogolven de codes naar de IR blaster (dit gaat zelfs door muren) en de IR blaster stuurt hierna je apparatuur aan.

Al mijn apparatuur staat dus nu verborgen in de kast en uit het zicht (mijn vrouw is hier vooral blij mee) en ik kan alles blijven bedienen met 1 afstandsbediening.

Hij lijkt vrij prijzig, maar staat in geen vergelijk met andere “Universal remotes”, zeker met de meegeleverde IR blaster is het een koopje.

Leuke extra’s zijn dat je 16 logo’s van tv of radiostations kunt toevoegen op het kleuren display en dus met een druk op de knop naar het juiste kanaal gaat.

Het configureren van de software vergt een beetje gedult en nadenkwerk maar zou voor een ieder te doen moeten zijn.

Edit: Inmiddels is de remote door logitech vervangen omdat sommige knopjes niet meer werkten, en ik heb een Harmony 900 gekregen waar ik eigenlijk niet zo tevreden over ben.

Heb jij ook een Logitech Harmony 895 Advanced Universal Remote?

Ik concludeer uit jouw verhaal dat de 895 een opvoedkundige oplossing is...geniaal !! :+

Ondanks de magere review gaan vele papa's blij worden nu zij een prachtig excuus op schrift hebben..... _/-\o_
Er moet toch meer uit de review te halen zijn denk ik.. Haal in ieder geval spelfouten weg, kleine moeite.. Verder zijn een paar foto's en wat afstandsmaten (hoe ver reikt het ding) ook wel leuk om over te informeren..
Ik heb deze unit zelf al 3,5 jaar. Helaas begint nu de CH+ knop te slijten. Ik denk dat ik hem 'gemiddeld intensief' gebruik. Contact gehadmet logitech, die zeggen niets voor me te kunnen doen. De garantie s verlopen en ze bieden geen reparatie mogelijkhid. Erg jammer.
Ik heb hem ook al een paar jaar.
Helaas is door herhaald vallen het schermpje kapot gegaan. Ergens een los contactje, vrees ik.
Toch maar een nieuwe besteld, want met onze beamer, versterker, dvd/hdd-speler, Wii, digitale decoder wordt het anders een doolhof.
Het is jammer dat Logitech stopt met de 895, en z-wave in het algemeen. Ik weet niet of er zo'n ir-versterker bij andere modellen zit, maar voor ons is dat wel een uitkomst. Het maakt niet meer uit waar je heen mikt, het signaal komt altijd aan.
Voor papa is het een leuk hobby-project, voor de rest van de familie maakt het het leven een stuk makkelijker.
Je moet er even aan wennen dat je de totale bediening aan de Logitech kunt overlaten. Het gaat dus nog een stap verder dan de macro's die op sommige andere apparaten zitten.
Als je bijvoorbeeld wisselt van dvd-kijken naar digitale decoder kijken, zet hij niet de beamer uit en weer aan. Hij weet namelijk dat deze in beide activiteiten gebruikt wordt, en dus aan mag blijven. Wel schakelt hij netjes over naar de juiste ingang op de beamer.
Mocht een bepaald commando niet goed zijn aangekomen, dan zit er op de afstandbediening een Help-knop, om een commando te laten herzenden. Werkt ook weer heel makkelijk.