Canon Ixus i5 Review

vehpol 30 juni 2007, 836 views

Canon Ixus i5

Pluspunten

• Kleine omvang en gewicht

Minpunten

• Snelheid mag hoger (van opstarten tot foto 2 seconde), al ligt deze nog altijd vele malen hoger dan menig andere camera
  • Voor sommige mensen het ontbreken van anologe zoom (voor mij geen min)

Uitbreidbaarheid Score: 2
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 3
Ik heb lang getwijfelt tussen een digitale spiegelreflex of juist een super compacte camera. Aangezien ik al wel een anologe spiegelreflex heb heb ik besloten deze nog een tijd lang te gebruiken voor de foto's die er daadwerkelijk toe doen en er een camera bij te kopen die goede foto's kan maken maar wel makkelijk in de broekzak past. Na een tijd zoeken viel mijn oog op deze camera. Hierna rond gaan kijken op het internet en voorbeeld foto's gaan bekijken. Viel zeker niet tegen, dus over gegaan tot de aanschaf. En vanaf dat moment heb ik nog geen moment spijt gehad van deze aanschaf. De camera is kleiner dan mijn vorige mobiel, Siemens m55, en past dus met gemakt in elke zak. Buiten foto's zijn echt zeer goed. Zelfs nog beter dan ik had verwacht gezien de grote van de lens. Laatst op een mooie zonnige heldere dag dezelfde foto gemaakt als met een Nikon D50 en eigenlijk was de foto met deze camera net zo mooi. Voor iedereen die nu gek opkijkt, dit is zonder mierenn**kerige precisie over de kwaliteit, gewoon eerst gezichtindruk, en indruk van 95% van de bevolking. Binnen haalde deze camera uiteraard hier niets tegen uit gezien zijn kleine lens en mindere flits, al valt ook dit mij nog altijd mee. Grootste nadeel zou kunnen zijn dat er geen anologe zoom opzit. Echter is deze camera wel voorzien van een zeer riante 5MP, wat ervoor zorgt dat digitale zomen, ik doe het het liefst achteraf op de computen, totaal geen schande hoeft te zijn. De baterij gaat ongeveer 350 foto's mee. Dit is inclusief minimaal net zoveel terug kijken en ook filmpjes maken, kijken, wissen etc.

Uiteraard zijn er op deze camera geen uitbreidingsmogelijkheden en ook is het aantal functies beperkt. Dit is echter een feit bij dit soort camera's en daarmee ook een bewuste keuze. Hierdoor krijgt deze camera van mij hiervoor ook een goed, hij kan gewoon wat je verwacht plus net iets meer. Inmiddels met veel plezier al ruim 1800 foto's meegemaakt en nog altijd volle tevredenheid. Kan altijd makkelijk mee in de zak en maakte op alle gelegenheden leuke en sprekende foto's. Zou de opvolger zo goed als ongezien kopen.

Heb jij ook een Canon Ixus i5?