Specificaties DVB-C, DVB-C HD, DVB-T, DVB-T HD-tuner met USB aansluiting - Bekijk alle specificaties

Anysee E30TCPlus Review

Swerfer 13 september 2009, 5.437 views

Anysee E30TCPlus

Pluspunten

• Compact
  • Ingebouwde kaartlezer

Minpunten

• Verkrijgbaarheid

Features Score: 4
Driverkwaliteit Score: 4
De Anysee E30TCPlus is een goede en compacte DVB-T/DVB-C TV-kaart die door zijn compacte vorm makkelijk in te bouwen is in een HTPC.

Sinds de laatste drivers online staan bij Anysee werkt alles naar behoren in Windows Mediacenter onder Windows 7. Ervaring met XP of Vista heb ik zelf niet.

De beeldkwaliteit is zeer goed, want er vind geen omzetting plaats aangezien de tv-beelden digitaal worden ontvangen en doorgegeven aan de PC.

Groot voordeel is de ingebouwde smartcard lezer. Verder is er een softwarematige cam, zodat waarschijnlijk in de toekomst ook CI+ kan worden ondersteund.

• Sony VAIO VGN-A617B laptop
  • Windows 7

Heb jij ook een Anysee E30TCPlus?

- installatiegemak: Je moet je in het geval van Vista (en waarschijnlijk XP) wel houden aan het installeren van bepaalde software voordat je verder kan. Bij Vista moet je minimaal beschikken over SP1 en TV Pack 2008. Ik draai op Vista 32Bit SP2 en TV Pack 2009 (June update). Het installeren is verder een kwestie van de bijgeleverde CD installeren en de nieuwste driver downloaden.
- Welke provider: Ik heb hem werkend met Ziggo
- Screenshots: Heb ik momenteel even niet, maar het ziet er superstrak uit ;)
- Zappen: Gaat vrij snel, alhoewel hij via de XBOX360 Media Extender soms even moet wachten voordat hij de zender heeft gedecodeerd (2 seconde max).
- Zenderlijst: Ik ga binnenkort maar eens Windows 7 installeren, want de standaard zenderlijst die ik nu meekrijg is niet 100% correct, alhoewel hij wel heel dicht in de buurt komt ;)

Al met al, een dikke aanrader en zijn EUR 150,- meer dan waard! Vooral ook omdat hij alles in 1 klein (superlicht) apparaatje heeft. Je krijgt er een afstandbediening bij waarvan je de mogelijkheid in het apparaatje kan aan/uitschakelen en een antenne; -voor ontvangst in het buitenland?-

Het apparaatje is tegelijkertijd te gebruiken met mijn analoge tv-kaarten (hauppage) en op deze manier kan ik dus 3 zenders tegelijk opnemen (die analoge kaarten nemen uiteraard alleen de kanalen op die analoog worden uitgezonden, je gebruikt wel 1 guide, dus je moet gokken wanneer hij analoog uitzend/opneemt, maargoed dat verschil zie je wel ;))

[Reactie gewijzigd door deeltje op 25 oktober 2009 11:39]

Het is dus niet mogelijk om met Anysee een kanaal te bekijken en op te nemen?
Hiervoor moet je dan meerdere tuners hebben? Maar als je deze hebt nemen ze alleen analoog op?

Kun hier wat meer over vertellen deeltje?

En wat houd die TV Pack 2008 in?
Deeltje ik heb nog de volgende vragen:
Is het jou gelukt om de combinatie van twee analoge hauppauge kaarten samen met de anysee te gebruiken in Vista Mediacenter?
Welke guide gebruik je dan, je kan er toch maar een gebruiken in mediacenter, dus kiezen voor analoge of digitale TV , met als gevolg dat alleen de bijbehorende kaarten werken?
Op hardware.info staat een test en uitleg van de Anysee E30TCPlus; http://www.hardware.info/...ysee_E30_Combo_Plus_test/
Zou u ook screenshots kunnen plaatsen van de beeldkwaliteit ? wil er zelf namelijk ook een aanschaffen. en ben erg nieuwsgierig naar de kwaliteit.

mvg

mkw
Deeltje (of iemand anders) -- Ik heb een paar vragen op een rij gezet:

(Niet alle grammatica fouten worden weergegeven in Word, dus alvast een waarschuwing dat mijn Nederlands niet 100% is)

1.) Ik ben van plan om een HTPC in elkaar te zetten, en stel het steeds uit vanwege het kwestie dat Ziggo steeds met encryptie komt van hun digitaal (HD?) signaal. Is het zo dat deze Anysee E30TCplus het signaal van Ziggo probleemloos kunt decoderen?
2.) Heb ik alsnog een digitale reciever van bijvoorbeld Cisco of Humax nog nodig om deze beelden op mijn LCD te kunnen weergeven via mijn HTPC? Ik bedoel; als ik 2 tuners inbouw in mijn HTPC, dan heb ik toch geen decoder van Ziggo of wie dan ook meer nodig, toch? Ik begrijp wel dat ik dan sowiso 2 verschillende "Anysee E30TCplus" apparten noding heb.

Alvast bedankt voor jullie reply!
Op Ziggo is inmiddels CI+, je zei dat het waarschijnlijk softwarematig te decrypten is. Is het nu daadwerkelijk zo? Anders kan ik er vrij weinig mee :P

[Reactie gewijzigd door Makine_31 op 20 november 2009 14:57]

Wat een heerlijk product is dit!
Alles werkt prima, getest op meerdere computers en onder Windows 7.
Zit zelf bij Caiway en kan standaard HDTV zenders kijken via Media Center 7, maar ook de betaalde digitale zenders zijn geen probleem. Gewoon smartcard erin, opnieuw de zenders scannen en klaar is Klara. Ook opnemen (ik gebruik de bijgeleverde software omdat ik het TRP formaat makkelijker kan converteren dan het MC7 dtv formaat. Vooral bij HDTV zijn de bestanden namelijk nogal aan de grote kant, dus als je iets wilt bewaren ben je al gauw aan het converteren).
Een vriend van mij heeft Digitenne en ook dit werkt na het opnieuw scannen van de zenders zonder problemen, net als de gewone free to air DVB-T zenders. Die laatste doen het ook prima in de auto op een laptopje tot een km of 30 per uur. Daarboven verliest de Anysee constant het signaal, maar dat zal wel aan de antenne liggen (het is hier natuurlijk ook niet voor bedoeld, maar toch, als iemand een tip heeft over welke antenne ik hiervoor kan gebruiken dan hou ik me aanbevolen. Kan ik voortaan op de achterbank naar Studio Sport kijken :-)).
Dus nogmaals, een heerlijk product. Beetje buggy en niet voor complete noobs.
Maar dit kan alleen maar beter worden bij nieuwe drivers en software versies.
Je had net zo goed geen review kunnen schrijven, ik mis toch een aantal zaken:
Installatiegemak?
Met welke provider heb je het werkend gekregen, Ziggo, Digitenne?
Zoals mastermkw al aangaf zouden we graag screenshots zien.
Hoe zit het met zappen, zenderlijsten e.d.
Tell us some more.