Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 6.400dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Gigabyte XM300 Review

melek-taus 5 augustus 2016, 405 views

Gigabyte XM300

Voor gemiddel 40.- heb je een erg goed werkende muis welke ook duidelijk geschikt is voor zoals Gigabyte het noemt “xtreme gaming”. Voor deze prijs mag je kleine minpuntjes verwachten al doet dit verder niet af aan de algehele kwaliteit van de XM300.

Pluspunten

• Perfect werkende S3988 sensor
  • Algemene vorm passend in vrijwel elke hand
  • Prettige aanvoelende coating en vorm
  • Coating niet vlek gevoelig
  • Perfect geplaatste duimknoppen
  • Extra muisvoetjes
  • Overzichtelijke software met veel functies
  • DPI LED indicator

Minpunten

• Muisknoppen en scrolwiel maken aardig wat geluid
  • Hoge LOD van de sensor
  • Soms werkt de software traag
  • Rubberen pads en scrolwiel erg vlek gevoelig

Review: Gigabyte XM300

Specificaties
Verpakking
Uiterlijk
Software
Gebruik
Verlichting

================================================================================

Inleiding:

Gigabyte is natuurlijk bekend van hun erg goede moederborden en videokaarten voor een relatief goedkope prijs. Gigabyte richt zich echter ook op andere producten zoals randapparatuur. Onlangs heb ik dan ook een review geschreven over een mechanisch toetsenbord genaamd de Force K85. Het betreft hier het nieuwste en ook goedkoopste mechanische toetsenbord met RGB verlichting van Gigabyte. Gigabyte heeft onlangs echter ook een nieuwe gaming muis op de markt gebracht genaamd de XM300. Gigabyte doet duidelijk eer aan zijn naam door een gaming muis uit te brengen met top specificaties voor een erg lage prijs. De XM300 valt onder de Gigabyte Xtreme Gaming reeks waarbij Gigabyte zich duidelijk richt op hardcore en professionele gamers die hoge standaarden hebben.

Aangezien ik erg enthousiast wordt van gaming apparatuur sta ik al helemaal te popelen als ik woorden hoor zoals Xtreme Gaming. Felek keek dan ook al erg verbaasd toen ik de doos bij hem weg wilde halen.

In deze review beoordeel ik de XM300 zo objectief mogelijk met gebruik van veel foto's. Wel betreft het hier een gebruikers review, dus puur een beoordeling van mijn ervaring met dit product en dus geen technische testen en dergelijke aangezien dit niet iets is wat ik zelf interessant vind aan reviews. Mijn bedoeling is een review te schrijven met puur alleen de ervaringen van een veel eisende gebruiker met natuurlijk de bijbehorende gebruikers testen en foto’s.

Specificaties:

Hieronder volgen de specificaties zoals deze op de website van Gigabyte te vinden zijn.

Gigabyte XM300 product pagina

Een van de belangrijkste aspecten van een gaming muis is natuurlijk de gebruikte sensor. Een Xtreme Gaming muis zoals de XM300 zou natuurlijk niet zonder goede sensor kunnen en hierom heeft Gigabyte gekozen voor de nagenoeg perfect presterende S3988. Deze sensor kennen we verder van de Razer Deathadder 2013, CM Sentinel III en andere perfect reagerende muizen. De s3988 staat bekend om zijn nagenoeg perfecte tracking en reactie vermogen. De sensor kan bewegingen registreren tot een snelheid van 200 IPS met een maximale acceleratie van 50g met een frame rate van 12.500 zodat de sensor 12.500 frames per seconde kan verwerken. Deze waardes zeggen de meeste lezers waarschijnlijk niets, maar de sensor zou dus op elke beweging ongeacht snelheid direct reageren en ook elke beweging zonder problemen kunnen bijhouden en verwerken.

De DPI van de muis kan met stappen van 50 worden ingesteld tot een maximale waarde van 6400 DPI. Met een druk op een knop kan er standaard al worden gekozen tussen waardes van 800, 1600, 2400 en 3200 DPI.

De standaard muisknoppen zijn voorzien van de welbekende Omrom switches en Gigabyte garandeert dat deze meer dan 20 miljoen keer kunnen worden ingedrukt.

In totaal heeft de XM300 7 fysieke muisknoppen welke middels software geheel naar eigen zeggen kunnen worden ingesteld. Middels dezelfde Gigabyte software kan het logo op de rug van de muis in 1 van 16.8 miljoen kleuren worden opgelicht.

De ergonomische vorm van de XM300 zorgt ervoor dat de muis in elke houding goed zou moeten aanvoelen. Dus het maakt niet uit of je een palm, vinger of klauw grip gebruikt, de muis zou in alle gevallen goed in de hand moeten liggen. Voor extra grip zijn de zijkanten voorzien van rubberen ingelegde grepen. Door de ergonomische bouw is de muis natuurlijk wel alleen voor rechtshandigen bedoelt.

Wat ik niet vaak en toch ook erg netjes vind is dat Gigabyte 2 extra setjes aan teflon voetjes bij de muis levert. Hierdoor kan je de muis voetjes dus bij slijtage door langdurig gebruik vervangen.

Het formaat van 130 mm bij 60 mm met een hoogte van 43 mm is vrij standaard en hierdoor zou de XM300 in elke hand enigszins prettig moeten liggen ditzelfde geldt voor het gewicht van 101 gram wat vrij gemiddeld is voor muizen.

De specificaties liegen er niet om, op vrijwel alle fronten betreft het hier een high end gaming muis. Het enige wat ik mis is aanpasbare LOD (lift off distance) echter dit is natuurlijk te verwachten voor deze prijs.

Verpakking:

De verpakking bevat zoals te verwachten is bij gaming apparatuur een grote foto van de muis zelf met de naam en wat kleine logootjes. Zo heeft Gigabyte ook hun Xtreme Gaming logo duidelijk op de verpakking gedrukt zodat je zeker weet dat je een gaming muis in handen hebt. Verder is de voorkant netjes ontworpen met enkele design elementen zodat de verpakking toch wel opvalt.

Op de zijkanten van de verpakking zien we enkele afbeeldingen van de belangrijkste onderdelen van de XM300.

De achterkant toont een afbeelding van de XM300 met de lay-out van de knoppen en vermeld de belangrijkste specificaties van de muis.

Om de inhoud te kunnen bekijken zonder de muis uit de verpakking te halen heeft Gigabyte de verpakking voorzien van een deurtje. Aan de binnenkant van de deur zien we een groot Xtreme Gaming plaatje met daaronder de belangrijkste specificaties vermeld.

Halen we de XM300 uit de verpakking vinden we verder nog een zakje met 2 setjes aan teflon voetjes. Het leuke hieraan is dat Gigabyte zowel witte als ook zwarte voetjes mee levert. Ik weet niet of de kleur verschilt in gebruik, maar toch blijft het een leuk extraatje.

De verpakking ziet er naar mijn mening netjes uit en voelt ook erg stevig. Gigabyte heeft duidelijk nagedacht over de elementen op de doos en deze niet te schreeuwend gemaakt, maar wel duidelijk genoeg om te weten dat het hier om gaming apparatuur gaat.

Uiterlijk:

Als ik de XM300 zo bekijk vind ik deze erg veel weg hebben van de Razer Deathadder. Dit is natuurlijk niet iets negatiefs aangezien de Deathadder een vrij algemene vorm hanteert welke in de meeste handen erg goed ligt. Door de vorm en het formaat van de XM300 zal dit ook een veel geadviseerde muis worden aangezien deze iedereen wel prettig in de hand zal liggen. De bovenkant van de muis is gemaakt van een iets gladder afgewerkt dan de zijkanten en zorgt voor erg mooi contrast.

Door het ergonomische ontwerp heeft de XM300 aan de duimzijde genoeg ruimte om je duim aardig prettig te kunnen rusten. Gigabyte heeft ook nog een rubberen greep in de zijkant geplaatst zodat je nog wat meer grip hebt op de muis.

Om de pink en ringvinger beter op de muis te kunnen rusten steekt de rechterkant van de muis een stuk uit en ook hier heeft Gigabyte een rubberen greep geplaatst voor extra grip.

De iets bolle rug zorgt ervoor dat palm greep gebruikers hun hele hand op de muis kunnen rusten en dat deze iets hoger ligt waardoor je pink niet te laag hangt. Wel ligt het per hand en houding verschillend of dit als prettig wordt ervaren. Wel is dit een vrij veel gebruikte vorm waardoor elke hand aardig goed op deze muis kan rusten.

Vlak boven de duimgrepen zien we twee erg grote muisknoppen waarvan ik verwacht dat deze aardig makkelijk zijn om in te benaderen en in te drukken. Voor de duimgreep zien we de verlichting indicator voor de DPI instellingen.

Vanaf de bovenkant zie je pas goed hoe ergonomisch de muis is ontworpen. De achterkant is een stuk breder zodat je hand meer ruimte heeft om te rusten.

Aan de voorkant zie je dat de muisknoppen een vrij diepe ronding hebben. Dit zorgt ervoor dat je vingers een stuk prettiger kunnen rusten op de muisknoppen.

Op de rug van de muis vinden we het grote Xtreme Gaming logo van Gigabyte, het logo wordt natuurlijk verlicht als de muis wordt aangesloten op een computer.

Het scrolwiel is voorzien van een rubberen laag met een profiel erin wat ook weer voor extra grip zorgt. Boven het scrolwiel vinden we twee knoppen die gebruikt kunnen worden om te schakelen tussen de DPI waardes.

De rubberen kabel is vrij dun zodat deze zo min mogelijk weerstand biedt en de USB connector zelf is voorzien van een gouden laag en ook is het Xtreme Gaming logo op de connector te vinden.

Aan de onderkant vinden we drie grote teflon voetjes die bij de hele voor en achterkant in beslag nemen. Dit zorgt er natuurlijk voor dat de muis een stuk prettiger over het oppervlakte kan glijden.

Gigabyte heeft volgens mij inspiratie bij de Razer Deathadder opgedaan al is het geen exacte kopie maar bepaalde kenmerken zijn toch overduidelijk. Zoals vermeld is dit niet negatief bedoelt, de Deathadder is namelijk een erg prettige muis en is ook gebouwd om in vrijwel elke hand goed aan te voelen. De XM300 ziet er verder goed uit en ik verwacht ook dat deze erg prettig in de hand zal liggen.

Software:

Gigabyte heeft voor de XM300 een heel nieuw softwarepakket ontworpen genaamd Xtreme Macro Engine welke via de onderstaande link te downloaden is.

Na het installeren van de Xtreme Macro Engine kom je in een soort van product selecteer scherm wat mij het idee geeft dat deze software ook met andere producten zal werken. Indien dit het geval is dan zou dit erg ideaal zijn aangezien je dan één software pakket hoeft te installeren voor al je Gigabyte randapparatuur. Natuurlijk weet ik niet zeker of dit het plan van Gigabyte is, maar als ik het hoofdscherm bekijk verwacht ik dit wel.

Na het selecteren van de XM300 komen we in een erg overzichtelijk scherm met 3 tabbladen genaamd Assign Keys, Manage Macros en Other Settings. Onder elke optie heb je de mogelijk één van de beschikbare problemen te selecteren om de wijzigen in aan te brengen.

De tabbladen zijn erg overzichtelijk, in het Assign Keys scherm zien we van elke knop en de verlichting een afbeelding en zouden we hierop drukken kunnen we vrij simpel de functie wijzigen.
Als je bijvoorbeeld op de Led Control functie drukt kom je in het scherm om de verlichting compleet af te stellen. Zo kan je in dit scherm de kleur en de helderheid van het LED lampje aanpassen, maar ook kan je de verlichting een effect geven. Het enigste nadeel is dat je de verlichting niet met RGB nummers kan instellen om zo exact dezelfde kleur te gebruiken als bijvoorbeeld je toetsenbord.

Druk je in het Assign Keys scherm op een van de muisknoppen dan kom je in een overzicht waar je middels 3 tabbladen de functie van de knop kan wijzigen. De basis functies van een muisknop kan je in het Basic scherm toepassen en via het Key Mapping tab kan je de muisknop voorzien van een toets als functie. De laatste tab geeft je de mogelijkheid een macro functie aan een knop toe te wijzen.

Het scherm Manage Macros kan je vrij simpel een macro aanmaken en geheel naar eigen zeggen afstellen. Je drukt op record en voert de gewenste macro in om vervolgens op stop record te drukken. Nu zou je nog de macro geheel kunnen afstellen.

Het laatste tab is Other Settings en hierin kan je weer aan hand van afbeeldingen de DPI waardes, poling rate, scrolwiel snelheid en dergelijke functies aanpassen.

Druk je in dit scherm op bijvoorbeeld DPI dan kan je de DPI met stappen van 50 aanpassen en dit dan voor één van de vier aanwezige LED indicators doen zodat je altijd aan hand van het LED lichtje weet op welke DPI waarde de muis staat ingesteld.

In eerste instantie oogt en werkt de software erg prettig alleen is de software erg traag in het wijzigen van muisknoppen. Het wijzigen van de knoppen kan in sommige gevallen zelfs 2 minuten duren terwijl het aanpassen van de verlichting wel snel en zonder problemen werkt. De opties zijn allemaal erg duidelijk al moet je soms wel goed kijken als je de functie van een muisknop wilt wijzigen, maar toch is het erg overzichtelijk. Verder kom ik geen problemen tegen in de software en werkt het gewoon goed op het wijzigen van de muisknoppen na dan. Met enige geduld werkt dit natuurlijk wel en ook denk ik dat gigabyte dit middels een software update zal oplossen. Verder verwacht ik zelfs dat een leek zonder problemen uit de voeten kan met deze software.

Gebruik:

De XM300 ligt net zo goed in de hand als deze eruit ziet. Natuurlijk ligt het per hand verschillend maar mijn hand kan heel prettig op de muis rusten. Vaak heb ik dat mijn palm niet helemaal op de muis rust waardoor ik een combinatie gebruik van vinger en palm greep echter de vorm van de XM300 zorgt ervoor dat ik mijn hand geheel op de muis kan laten rusten en ik dus zonder problemen uren van deze muis kan genieten. Zoals je op de foto hieronder ziet rust mijn pink precies op het rubberen gedeelte van de zijkant en sleept deze dus ook niet over de muismat. Mijn hand rust op een geheel natuurlijke wijze op de XM300.

De duimknoppen kan ik zonder enige moeite benaderen aangezien deze precies boven mijn duim hangen en zoals je hieronder op de foto kunt zien rust mijn duim ook op het rubberen gedeelte. De DPI knoppen boven het scrolwiel zijn ook zonder problemen te benaderen.

Ik twijfelde in het begin over de kwaliteit van het gebruikte materiaal, Gigabyte moet immers ergens op bespaard hebben om een high end gaming muis voor onder de 40,- op de markt uit te kunnen brengen. Het gebruikte materiaal voelt echter heel goed aan en ook voelt de muis verder erg degelijk en solide aan. Het verbaasd me eigenlijk hoe goed deze muis in de hand ligt en hoe prettig het materiaal aanvoelt. Dat had ik namelijk niet verwacht voor deze prijs. De coating is verder ook niet vingervlek of slijt gevoelig. Na enkele weken in gebruik ziet de bovenkant van de muis er nog als nieuw uit.

De gebruikte rubberen repen zijn helaas wel stof en vlek gevoelig waardoor ik deze eigenlijk elke keer schoonmaak en ook aan het schoonmaken blijf. Maar dat is natuurlijk een eigenschap van het gebruikte rubber.
Over de kwaliteit van het materiaal heb ik dus niets aan te merken, houdt er wel rekening mee dat de XM300 een gaming muis is met erg goede specificaties dus het materiaal is niet van dezelfde kwaliteit als een 100 euro muis. Het is natuurlijk ook niet te verwachten dat de kwaliteit gelijk is als die van een duurdere muis ,maar zoals vermeld voelt de muis erg goed aan en vooral voor deze prijs is de kwaliteit toch een heel stuk beter dan ik had verwacht.

Het enige wat mij tijdens gebruik aan de XM300 tegenvalt is het geluid. De muisknoppen zijn erg luid en ook maakt het scrolwiel aardig wat geluid als je snel begint te scrollen. De knoppen voelen goed aan en ook zijn deze erg prettig om in te drukken en reageren per direct. Het scrolwiel scrolt ook erg fijn alleen bij het snel scrollen maakt deze aardig wat geluid. Het enige wat erg goedkoop aanvoelt zijn de DPI knoppen, deze lijken vrij los in de muis te zitten en maken ook lawaai als ze aangeraakt worden. Wel voelen deze knoppen net als de duim knoppen erg goed aan en ook reageren deze direct bij het indrukken en geven een duidelijke klik met vrijwel dezelfde lage weerstand als de rest van de muisknoppen.

De in de XM300 aanwezige Avago ADNS S3988 is voor mij inmiddels geen onbekende sensor. Onlangs heb ik namelijk een review geschreven over de Sentinel III van Cooler Master welke ook is voorzien van deze sensor en destijds heb ik kunnen ondervinden dat dit toch een van de betere sensoren op de markt is.
De S3988 in XM300 reageert zoals verwacht perfect op elke beweging ongeacht snelheid. Elke beweging die ik maak of het nou een reflex is of dat ik precies te werk moet gaan wordt nauwkeurig gevold en geregistreerd. Ik gebruik voornamelijk een DPI waardes van 800 tot 1250 welke per game en in gebruik verschillen. Zo gebruik ik binnen Windows en software zoals Photoshop en Illustrator een DPI waarde van 1000 terwijl ik Counter Strike GO speel met een DPI waarde van 800 en binnen Call of Duty Blops 3 en The Elder Scrolls Online gebruik ik een DPI waarde van 1250. Voornamelijk heb ik de XM300 dus alleen binnen deze DPI waardes gebruikt en kan echt zeggen dat de muis perfect reageert en alles doet wat ik. Ik kon totaal geen gestotter of andere problemen ondervinden en headshots gingen mij erg goed af.

Hieronder volgen enkele afbeeldingen die ik onder bepaalde DPI waardes heb getekend. Zoals je aan de getrokken lijnen kunt zien heeft Gigabyte de S3988 perfect geïmplementeerd. Je ziet totaal geen gestotter (jitter) in de lijn en elke lijn is mooi onafgebroken gezet. Als je elke afbeelding goed bekijkt zie je ook dat de lijnen bij elke afbeelding gelijk zijn wat inhoudt dat de sensor op elke DPI waarde gelijk presteert.

Pas bij hogere DPI waardes zien we minimaal gestotter in de lijn. Of dit komt door de hoogte van de DPI of dat de sensor last begint te krijgen van Jitter durf ik niet aan te geven. Zelf kan ik niet overweg met dit soort hoge DPI waardes waardoor mijn getrokken lijnen minder nauwkeurig zijn en dit kan ook gestotter veroorzaken.

Verder werkt de sensor erg goed op hogere DPI waardes. Doordat deze DPI waardes te hoog voor mij zijn heb ik vrijwel geen controle over de muis echter kan ik wel merken dat dit nog steeds vloeiend en zonder problemen werkt. Het veranderen van DPI waarde middels de knoppen werkt zoals te verwacht dus ook perfect en het LED indicator die dit aangeeft is al helemaal ideaal.

Het enige nadeel dat ik kon ondervind is de hoge LOD van de sensor. Deze is namelijk een stuk hoger dan dat ik had gehoopt waardoor de muis blijft bewegen als ik deze lichtjes optil. Doordat ik gebruik maak van lagere DPI waardes til ik de muis vrij veel op, dit kan dan voor problemen zorgen aangezien de cursor nog een beetje blijft bewegen als ik de muis optil en neerzet.

De XM300 heb ik verder natuurlijk op verscheidene oppervlaktes gebruikt en persoonlijk vind ik een stoffen muismat het prettigst werken. Ik ben geen problemen tegen gekomen op normale ondergronden zoals een bureaublad van hout, gelamineerd hout of plastic. Glimmende ondergronden kunnen natuurlijk wel problemen geven en ook glas zal niet gaan werken, maar ik denk dat de meeste gamers wel een muismat zullen gebruiken en ik heb de XM300 dan ook op meerdere getest en geen problemen kunnen ondervinden.

Al met al heb ik echt niets te klagen over de kwaliteit en prestaties van de XM300. Gigabyte heeft voor een aardig lage prijs toch een erg goed presterende en goed aanvoelende muis op de markt gebracht.

Verlichting:

Het aanpassen van de verlichting gaat vrij simpel, per profiel kan je dit apart instellen. Ik vermelde eerder al dat de software erg traag reageert echter dit is voornamelijk alleen aanwezig als je de knoppen van de muis aanpast. De software werkt namelijk erg vloeiend als je de verlichting wilt aanpassen en ook wordt dit direct doorgevoerd.
Binnen de software heb je een soort van kleuren palet met vooraf ingestelde kleuren, maar ook kan je zelf een van de 18.6 miljoen beschikbare kleuren selecteren. Hieronder volgen enkele foto’s van de verlichting op de XM300.

Wat mij wel opvalt is dat bij bepaalde kleuren verlichting het licht door de zwarte coating heen schijnt. Dit gebeurt alleen om het logo heen, dus op de plek van de verlichting, maar dit zou wel inhouden dat de coating niet heel dik is.

Houdt er rekening mee dat het erg lastig is om goede foto’s van LED verlichting te maken. De kleuren zien er in het echt dus wel een stuk beter en feller uit. Hieronder volgen nog enkele foto’s van de verlichting in een verlichte ruimte en van uit een andere hoek.

Zoals je kan zien ziet de verlichting er goed uit en valt deze ook niet teveel op waardoor je niet wordt afgeleid tijdens het gamen. Voor wie de verlichting te vel is kan de helderheid natuurlijk ook worden aangepast.

Naast de kleuren van de verlichting aan te passen is het ook mogelijk de verlichting een effect te geven. Zo kan je de verlichting een pulserend of verspringend effect geven.

Verlichting op een muis biedt natuurlijk niet veel toegevoegde waarde al moet ik wel hierbij zeggen dat ik het wel erg handig vind. Ik werk bijvoorbeeld namelijk met meerdere profielen en DPI instellingen waarbij ik elk profiel een andere kleur of een ander effect geef. Zo weet ik altijd welk profiel ik gebruik en of ik moet overschakelen naar een ander profiel. Verder maakt de verlichting de muis naar mijn mening toch echt af. Persoonlijk vind ik het zelfs al tegenvallen als een muis weinig of geen verlichting heeft.

Conclusie:

Voor een gemiddelde prijs van 40,- denk ik dat Gigabyte een aardig nette muis op de markt heeft gebracht. Voor 40,- moet je natuurlijk niet teveel verwachten, maar Gigabyte heeft naar mijn mening toch wel flink uitgepakt met de XM300.
De gebruikte sensor is een van de beste op de markt en ook de implementatie hiervan is perfect. Het enige minpunt aan de sensor is de hoge LOD, maar kleine minpuntjes zijn te verwachten voor deze prijs. De muis voelt verder erg goed aan en ligt ook heerlijk in de hand door de algemene vorm hiervan. De rubberen pads voelen ook prettig aan al worden deze wel snel smerig net als het scrolwiel.
Een van de grootste minpunten vindt ik het geluid dat van de muisknoppen en het scrolwiel afkomen echter dat kan ook komen doordat ik voornamelijk alleen muizen uit het duurdere segment gebruik. De knoppen werken verder ook erg prettig en zijn heerlijk om in te drukken.
Middels de software heeft Gigabyte genoeg opties gegeven om de muis functies en de verlichting geheel aan te passen, al werkt de software soms erg traag werkt het wel goed en is het ook overzichtelijk.
Wat mij verbaasde is dat Gigabyte twee extra setjes aan muis voetjes mee levert, vooral bij langdurig gebruik kan dit erg handig zijn aangezien de muisvoetjes ooit natuurlijk wel gaan slijten.

Al met al heb je voor 40.- een erg goed werkende muis welke ook duidelijk geschikt is voor zoals Gigabyte het noemt “xtreme gaming”. Voor deze prijs mag je kleine minpuntjes verwachten al doet dit verder niet af aan de algehele kwaliteit van de XM300.

Top

Kijk gerust ook bij mijn andere reviews, ik vind het namelijk erg leuk om deze te schijven maar reacties lezen vind ik net zo leuk.

User reviews Melek-Taus

Heb jij ook een Gigabyte XM300?

Zeer uitgebreide review, mis alleen de foto met je hond. :+
De kat was weer eens jaloers en pikte de doos in. Robby heeft dan helemaal niets te zeggen en mag ook niet in de buurt komen haha.
Nette review en geweldig dat je kat de hond baas is hah. Katten zijn ook heel arrogant jah.
Weer een prima review bedankt , dus +3 :*)
De sensor van mijn senei is gaar en na wat snuffelen deze muis maar gepakt. Ik vind het muiswiel wel erg fijn (word vrij veel over geklaagd) en optillen tijdens shooters doe ik zelden tot nooit.
Het toetsenbord heb ik ook al, dus we hebben nu hetzelfde setje liggen :Y)
Bedankt voor je reactie. En je hebt een uitstekende keuze gemaakt met dit setje. Zowel het toetsenbord en de muis verbaasden mij en zijn absoluut aan te raden. Geniet ervan ;)