D-Link DGE-528T Gigabit twisted pair adapter, PCI Review

Regenpak 10 september 2009, 906 views

D-Link DGE-528T Gigabit twisted pair adapter, PCI

Pluspunten

• Goedkoop

Minpunten

• Brakke driver

Zo zie je maar weer, alle waar naar z'n geld. Om mijn CentOS fileserver wat sneller data te kunnen laten overpompen deze NIC van een tientje erbij geprikt, in een cheapo MSI AMD mobo. Het ding werkte out of the box, alleen waren er enorme aantallen dropped RX packets. Nader onderzoek leerde dat de meegeleverde Realtek R8111/R8168 driver (kernel module) nogal brak was maar dat Realtek een fix had. Op de Realtek site inderdaad een nieuwe driver gevonden, downloaden, compileren (README is perfect duidelijk) en aan de kernel toevoegen (modprobe). Dit loste het probleem van de dropped packets volledig op. De throughput is echter nog steeds een beetje magertjes, veel hoger dan 33MB/s kom ik niet, ook niet met een GigE cross cable (alle vier de aderparen!). Volgende keer maar een wat duurder Intel e1000 kaartje aanschaffen...

Edit: met NetCat (nc) is de throughput 66MB/s, wat meer in de lijn der verwachtingen ligt. Kennelijk werd de magere throughput veroorzaakt doordat mijn RAID array dwarsligt. Ofzo.
Source machine (TX): yes TEST | nc 192.168.x.x 22222 > /dev/null
Target machine (RX): nc -v -v -l 22222 > /dev/null

• MSI K9VGM-V Mobo
  • Linux AMD64

Heb jij ook een D-Link DGE-528T Gigabit twisted pair adapter, PCI?