Specificaties 15,6" (1920x1080 IPS), 128GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

BTO X-BOOK 15CL76 Review

lennert_fr 23 juli 2016, 778 views

BTO X-BOOK 15CL76

De BTO X•BOOK 15CL76 is een topper in zijn prijsklasse. Je kan hem helemaal zelf configureren. Hierdoor wordt het mogelijk een notebook te bouwen die zeker nog enkele jaren kan meegaan met het hogere segment. Voor mij is dit mijn notebook die ik voor school gebruik om te programmeren.

Pluspunten

• Verlicht toetsenbord met numeriek deel
  • GTX 970M
  • Genoeg aansluitmogelijkheden

Minpunten

• Snel vingerafdrukken op het metaal

De X•BOOK 15CL76 is mijn eerste notebook van BTO. De website van BTO is heel overzichtelijk en wijst zichzelf uit. Na deze notebook op donderdag besteld te hebben had ik hem zaterdagochtend al in huis. Dit is al een groot pluspunt. Ik heb er ongeveer even lang op moeten wachten als andere pakketjes. Alleen is deze notebook nog in elkaar gestoken door BTO zelf. Dat was helemaal tegen mijn verwachtingen in en heeft me dus aangenaam verrast. In de doos zat een draagtas voor de notebook waarin ik ook nog een muismatje vond. Verder in de verpakking zat de doos van de notebook en ook nog een usb-muis. In de doos zat alles: de notebook, de adapter en een pakketje met papieren en dergelijken.

Tussen de papieren van de windows-actievatie en enkele garantievoorwaarden, vond ik een dikke handleiding en een driver-dvd. De notebook opstarten en instellen ging heel snel omdat BTO windows reeds installeert als je deze mee aankoopt. Ik moest alleen mijn gegevens nog inbrengen en de notebook was gereed voor gebruik.

De bouwkwaliteit van de X•BOOK 15CL76 staat me erg aan. Helemaal uit aluminium gemaakt maakt dit model toch iets robuuster zodat hij makkelijk mee te nemen is en je je geen zorgen moet maken dat hij het snel gaat begeven. Ook een groot pluspunt is dat de notebook op het tafelvlak blijft staan als je het scherm open doet. Dit scherm is een full-hd IPS-scherm dat een mooi contrast heeft en een hoge helderheid. Dit geeft samen met het mooie design en het verlicht toetsenbord toch weel een premium look een feeling. Verder zijn er meer dan genoeg aansluitingen voor mij. De 4 usb 3.0 poorten vond ik een aangename verassing samen met de hdmi uitgang en daar extra bij nog 2 mini displayports. Onderaan het trackpad zijn de 'linker- en rechtermuisknop' en in het midden hiervan bevindt zich ook nog een vingerafdruksensor waarmee je je notebook makkelijk kan ontgrendelen.

Ik heb deze notebook aangekocht omdat ik graag eens een game speel en omdat de specificaties in de X•BOOK 15CL76 tegemoet komen aan de voorwaarden van de toegelaten notebooks in mijn richting op school. Ik zit in een richting waarin de computer centraal staat. Programmeren van apps, programma's zijn dagelijkse kost en als dat allemaal vooruit gaat tijdens het builden van deze is het aangenaam werken. Dit komt door de Intel Core I7 6700HQ van de laatste skylake-generatie. Ook heb ik 2 van de 4 aanwezige sloten ram gebruikt om zo 32gb ram te hebben. De opslag zit ook helemaal goed met maximaal 4 harddisks. En de GTX970M voorziet de X•BOOK 15CL76 met 6gb nog eens van een mooie videokaart die meer dan voldoende is om de games van vandaag te spelen. Battlefield 4 en Grand Theft Auto V werken zoals verwacht zonder de zogenoemde 'lag'.

Ik heb op de dag van deze review de X•BOOK 15CL76 10 dagen in gebruik. En ik heb zeker nog geen spijt van mijn aankoop, integendeel zelfs. Aan iedereen die me om koopadvies vraagt ga ik BTO en specifiek de X•BOOK 15CL76 aanraden. En als ik in de toekomst nieuwe notebooks wil kopen ga ik zeker terug naar BTO gaan. Een dikke duim voor het hele team!

Heb jij ook een BTO X-BOOK 15CL76?