Sitecom LN-120 Review

Bokitoman 20 juli 2016, 274 views

Sitecom LN-120

Dit product doet precies wat je wilt, het is makkelijk op te zetten, geeft je vier extra apparaten om aan te sluiten en hoge snelheden waar je voorlopig wel goed mee zit. Dit allemaal voor wat ik een respectabele prijs vind. Uitgebreidere review/uitleg hieronder.

Pluspunten

• Geen setup required
  • 1000 mbps
  • 4 extra apparaten
  • Mounting mogelijkheden

Minpunten

• Plastic

Features Score: 5
Waarom heb ik dit gekocht?
Ik heb dit gekocht omdat ik één kabel naar een kamer had gaan en ik niet een tweede wou doortrekken, dit is een simpel en relatief goedkope oplossing. Er zijn goedkopere versies hiervan maar ik wou meer dan 100 mbps halen en Sitecom heeft altijd betrouwbare producten. Ik had maar twee apparaten die ik wou aansluiten dus 4 was meer dan genoeg voor mij, anders was ik waarschijnlijk voor de versie met 7 extra ports gegaan.
Wat doet dit?
Als iemand die de reviews aan het lezen is niet snapt wat dit doet: Je hebt een ethernet kabel die bijvoorbeeld naar je slaapkamer gaat, maar je wilt meerdere computers, televisies en/of andere apparaten aansluiten. Dit zou je normaal kunnen doen door nog een router neer te zetten, maar je kan het ook doen met dit ding. Je stopt de inkomende kabel in het apparaat, en je gebruikt ethernet kabels om naar al je apparaten te gaan. Geen set up nodig.
Plus-en minpunten
Zoals bij de plus-en minpunten duidelijk is geworden heb ik vooral pluspunten, voor de volgende redenen:
Setup
Het is echt 'plug-and-play', ik had alleen de inkomende kabel eerst in de eerste port, wat mij logisch lijkt, maar zag al gauw dat dit in de 5de port moest. Zodra die er in zat werkte het meteen overal.
Snelheid
Bij ons is internet belooft van 200 mbps, dit ontvang je misschien niet precies, maar ik wou niet een vast limiet van 100 mbps hebben zoals bij de iets goedkopere varianten.
Extra apparaten
Sommige mensen zien het als een minpunt dat je maar 4 extra apparaten kan aansluiten. Tegen die mensen zeg ik:" Had dan de grotere versie genomen!". Ik heb er maar 2 nodig, en enige uitbreid mogelijkheid is geweldig, dus heb ik deze genomen.
Mounting
Hoewel ik de mounting mogelijkheden niet gebruik en mij er niet echt in verdiept heb: ze zijn er.
Prijs/Kwaliteit verhouding
Niet iedereen vindt 30 euro goedkoop, en dat begrijp ik goed. Je kan ook een router vinden en die gebruiken om dit te doen, kan je ook nog je WiFi netwerk uitbreiden. Dit verbruikt wel meer energie en vond ik een minder 'elegante' oplossing. Daardoor is voor mij 30 euro een prima prijs, helemaal als je het vergelijkt met andere soortgelijke producten. Deze goedkope prijs zorgt er natuurlijk wel voor dat dit product licht en plastic is, ik ben niet van plan om er mee te gooien, dus dit is geen probleem.
Om te concluderen, dit product heeft alles gedaan wat ik wou. Ik kan het dus alleen een uitstekende review geven. Dit is allemaal onder voorbehoud, aangezien ik vind dat een product ook lang mee moet gaan, en dat is iets wat ik nog niet heb kunnen testen.

Heb jij ook een Sitecom LN-120?

Hoeveel energie verbruikt hij?
Die paragraaf "wat doet dit" is echt geniaal :) Ik ben alleen bang dat iemand die het niet al weet, ook de review niet zal lezen...