Specificaties 16GB SDHC, 3,187 per GB - Bekijk alle specificaties

Toshiba FlashAir W-03 16GB Review

LEX63 15 juli 2016, laatste update op 2 augustus 2016, 328 views

Toshiba FlashAir W-03 16GB

Prima kaart foto's worden snel weggeschreven. Jammer genoeg omslachtig en traag in gebruik.

Pluspunten

• Snel foto's nemen
  • Wifi overdracht met veel minpunten.
  • Als normale SD kaart werkt het prima.

Minpunten

• Wifi netwerk moet worden plat gelegd voordat het kaartje werkt.
  • Het kost te veel tijd. Te veel gedoe om foto's naar de computer te sturen.
  • overdracht foto's traag 1 - 2½ MB/s.

Ik gebruik dit kaartje nu 3 maanden, besteld via E-Bay voor +/- 15,- inclusief verzending. April koste het kaartje hier het dubbele verzenkosten meegerekend.

Ik had een FlashAir W-02 kaartje besteld en kreeg tot mijn grote verassing de snellere W-03.

HET GROTE MIN PUNT

Het grote minpunt is dat eerst de WIFI dus veelal het hele netwerk platgelegd moet worden voordat de FlashAir contact kan maken met de computer in mijn geval de notebook.

Erg lastig als je de stekker van de router eruit moet trekken waardoor andere zaken binnen het netwerk ook stil leggen.

De overdracht snelheid is traag, het schommelt tussen de 1 en 2½ MB/s

Dus even snel foto's overzetten dat kun je vergeten. Een normale SD kaart uit de camera halen en in de notebook steken dat gaat 20x sneller.

Het werkt maar daar is ook alles mee gezegd. Ik ben zeer teleurgesteld en overweeg om een Bluetooth SD-kaart te kopen die deze nadelen niet heeft alleen prijzig $49,-

Heb jij ook een Toshiba FlashAir W-03 16GB?

Beste reviewer,

Ik heb de 8GB versie en die werkt prima. Wifi netwerken plat leggen etc hoef ik niet te doen. Dat zou ook wat lastig gaan of ik moet bij de buren aan gaan bellen.

Je vebreekt de verbinding met je normale wifi netwerk, je maakt verbinding met het netwerk van de kaart en je kunt met de app de fotos op de kaart bekijken op telefoon of tablet. Althans, zo werkt het bij mij.

De overdrachtsnelheid is inderdaad niet ongelooflijk snel, echter lijkt het mij ook dat het niet het doel is van de kaart om bulk fotos over te zetten maar dat je op een groter scherm genomen fotos kunt bekijken en enkele hiervan evt kunt delen op social media.

Om de hele kaart over te zetten is het inderdaad veel sneller gewoon een card reader te gebruiken.
Als ik mijn wifi netwerk niet uitdoe dan werkt het gewoon niet.