1 review

Inter-Tech E-M3 Black

Specificaties Small form factor • 2 interne bays - Bekijk alle specificaties

Inter-Tech E-M3 Black Review

camperen 9 juli 2016, 876 views

Inter-Tech E-M3 Black

Een nette kast voor HTPC voor een prima prijs. Goed naar eigen hand te zetten (modden) omdat de kast van 2mm dik aluminium is gemaakt.

Pluspunten

• Geheel van 2mm dik aluminium
  • Met wat freubelwerk kan er een maatwerkkast gemaakt worden.
  • Een stevige kast

Minpunten

• Door de ribben kan er wat stof opbouwen en er wat smoezelig eruit gaan zien, tsja...
  • 4 bevestigingspunten voor het moederbord

Mijn bedoeling was een nette kast voor een HTPC te vinden. Het verschil tussen de M3 en M5 versie is, dat de M5 nog een opening aan de voorkant heeft, voor een slimline dvd speler. Het foto's die je vindt zijn verwarrend. Ze zijn zowel van de M3 als M5 gemaakt. Maar wat is nou wat? Met de schakelaar in het midden is de M5 en die aan de zijkant de M3. Ik bespreek hier de M3.

De kast is geheel van aluminium gemaakt. De panelen met de ribben zijn op hun dunste zijde, nog steeds 2 mm dik. De achter- en onderkant zijn van gladde 2mm dikke platen gemaakt. Het zou me niets verbazen dat de panelen met de ribben geschikt zijn om als koellichaam te kunnen dienen.
Ik heb er een ASRock N3700M moederbordje in geplaatst, hetgeen zou betekenen dat er 1 slot ervan niet gebruik kon/kan worden. Zodoende heb ik de hele kast gedemonteerd en er een derde slot in gefreesd. Ook heb ik een extra ondersteuning gemaakt voor het moederbord. Er zijn alleen 'vierkant' bevestigingspunten aangebracht. Vreemd. Aan de voorkant zitten twee usb aansluitingen, een usb 3 en een usb 2 versie. De draad van de usb3 is dus maar voorzien voor 1 stuks usb 3. Tussen de twee zitten wat analoge audio aansluitingen. Die heb ik ook verwijdert en een net gat gefreesd voor een AB-oog. Het glasje passend gemaakt voor dat gat.

Het demonteren van de kast viel me op dat alles, maar dan ook alles met echte schroeven waren vastgezet. Zelfs de rubber voetjes! Wel met een vreemde draadsoort, geen M3. Voorwat de afwerking had 1 paneel aan de onderkant wat scherpe bramen. Weghalen had gekund, maar ik had een goedkope versie, de zwarte. Waarom de aluminium kleur zoveel duurder moest zijn (meer dan een factor 2), is me een raadsel.

Drie panelen zijn zeer ruim voorzien van luchtgaten. Een zijkant, de onderkant en de achterkant. Door de panelen met de ribben, zie je die pas indirekt. Omdat alles geschroefd was en ik eigenwijs, zat er van origine de schakelaar links boven. Nu rechts onder. Gewoon de onder- en boven panelen verwisselen. Het blauw van de power on LED, laat zich goed zien. Het rood van de harddisk aktiviteit, pas na goed kijken/opletten.

Nu het moederbord en een ssd geplaatst zijn, is er nog een zee aan ruimte over. Een normale voeding kan geplaatst worden, echter ik heb zo'n micro voedingkje geplaatst. Termeer omdat ik de computer ook onderweg in de camper wil gebruiken. Het zou voor mij voldoende zijn geweest, als de kast een halve breedte zou hebben gehad. De CPU van de ASRock wordt goed handwarm. Daar is alles wel mee gezegd.

De geplaatste TV kaart zit(zat) wat aan de hoge kant. Die wilde ik wat verder in de connector geplaatst zien worden. Ook dat heb ik aan gepast.

Heb jij ook een Inter-Tech E-M3 Black?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.