Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 12.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G502 Proteus Spectrum Review

Larcorba 6 juli 2016, laatste update op 6 juli 2016, 6.034 views

Logitech G502 Proteus Spectrum

De Proteus Core/Spectrum zijn beide TOP muizen die op elk vlak perfect presteren. Of je nu casual gamed, semi professional gamed of een werk muis zoekt, de proteus core doet het allemaal

Pluspunten

• Hoge bouwkwaliteit
  • Ergonomisch
  • Gewicht goed te verdelen
  • RGB Finally!
  • Veel knoppen die NIET in de weg zitten (zie uitgebreid)
  • Lange LMB/RMB
  • Freescroll
  • Per game or internal profiling

Minpunten

• Magnetisch deksel (zie uitgebreid)
  • Geluid (zie uitgebreid)

Bij de release van de G502 Proteus Core heb ik deze muis meteen aangeschaft na het eenmalig proberen in de Media Markt. Om dan meteen jullie eerste vraag te beantwoorden:

Nee ik heb de muis niet bij Media Markt meegenomen, maar hem gekocht bij de goedkoopste op Tweakers.net! ;)

De Proteus Core moest mijn R.A.T 7 gaan vervangen die het gewoon "net niet was" voor het niveau waarop ik Counter Strike Global Offensive speelde. Waar de R.A.T. 7 een heerlijke muis was voornamelijk voor RTS, naar mijn mening is de G502 op ELKE vlak perfect!

Na een hele tijd op quasi-semi-professioneel (is that a thing?) Counter Strike Global offensive ermee gespeeld te hebben, maar ook een boel casual gaming, gebruik ik de muis nu zelfs op het werk.

Zeker, kort geleden heb ik een G502 Proteus Spectrum aangeschaft voor mijn thuis setup en de G502 Proteus Core gebruik ik nu voor mijn werk in de IT!

Over de muizen:

Het verschil? RGB verlichting en geen blauw randje op het magnetische klepje. That's all folks!

Dan meteen maar dat magnetische klepje, het werkt en laat niet los! Daarentegen had ik persoonlijk graag een wat "permanentere" oplossing gezien, aangezien hij nog wel is wilt verdwijnen met verhuizen naar LAN's en dergelijke.

Het tweede minpunt, geluid. De muis maakt een lawaai dat mijn collega's in de andere ruimte nog kunnen horen. Soms wat storend helaas, maar niet niet te overzien!

Aanvulling naar aanleiding van YoupS comment. Het geluid wat de muis maakt is tijdens het scrollen. Een ingebouwd klikje, wat wel IETS subtieler had gemogen..

Verder kan ik vrij kort zijn over de muizen.

De bouwkwaliteit is TOP!

De Ergonomie is TOP!

De gewichtjes onderin de muis zijn goed te verdelen en ik voel daadwerkelijk verschil tussen links of rechts een gewichtje plaatsen. TOP systeem Logitech, jammer dat ik van een zware muis houdt en dus een "all but one weight" setup heb...

RGB in de Spectrum variant, werkt naar behoren en is goed in te stellen in de Logitech software. De syns optie tussen de G502 en G933 is dan ook een leuke toevoeging.

Verder heeft de G502 lekker veel knoppen. Super onnodig naar mijn mening, maar ze zitten absoluut niet op vervelende plaatsen op de muis. Geen last van en leuk voor de mensen die het wel gebruiken.

De logitech software heeft dan een TOP functie die per game een profiel kan switchen. Zo kan ik mijn muis instellen om standaard 1200 DPI te gebruiken en in CS:GO 400 DPI en uiteraard om een reload knop te hebben in de game en een muziek harder op mijn desktop.

Freescrolling is ook echt GEWELDIG! Heb je wel is een Concepts Guide PDF doorgelezen van Extreme Networks of Juniper? Ja? KOOP EEN MUIS MET FREESCROLL! Heerlijk snel (en als je echt snel wilt zonder handen) scrollen door dat document.

Al met al de beste muizen die ik sinds tijden heb gehad en de voornamelijke reden dat ik nu een hele Logitech Setup heb.. Misschien ook is kijken naar Corsair binnenkort, maar voor nu ben ik nog wel wat jaartjes Logitech G content! ^^

Heb jij ook een Logitech G502 Proteus Spectrum?

Wat een enthousiasme! Veel uitroeptekens! Ik vroeg me af, wat voor geluid maakt ie dan? En in hoeverre rijmt dat met een 'TOP!' bouwkwaliteit :) ?
Goede vraag, het geluid wat hij maakt op is tijdens het scrollen. Een ingebouwd klikje, wat mijn collega's gegarandeerd irriteert. Niks te maken met bouwkwaliteit :)

Review is aangepast! ;)

[Reactie gewijzigd door Larcorba op 6 juli 2016 17:17]

Apple keyboard, op het werk :P
ahhhh. Ik zoek namelijk een toetsenbordje met platte (half-size) toetsen ter vervanging van m'n Logitech UltraX (Media/Premium) keyboard, alleen vind je er niet veel van :/
Mmmh, dat is een normaal membraan toetsenbord als ik het me goed herinner. Deze Apple keyboards hebben Scissor Switches.

Persoonlijk vindt ik ze wel lekker typen, al werk ik dan wel op een Macbook en zijn de keys dan ook "Apple orientated"

pricewatch: Apple Keyboard
Maar niet te gebruiken op een Windows PC hé :+
hehe, die pagina was mij ook al bekend ;) Ach, ik weet het nog zo net niet. Wie weet is de Cherry STREAM 3.0 iets voor me.