Specificaties 1,8" display, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Beafon C40 Wit Review

Koen B 5 juli 2016, laatste update op 8 juli 2016, 187 views

Beafon C40 Wit

Strak ontworpen en degelijke gebouwde telefoon voor weinig geld, doet in veel opzichten denken aan ouderwetse Nokia toestellen. Mogelijk is de microfoon te zwak, of misschien heb ik gewoon pech gehad. Andermans ervaringen zijn welkom! Mist NL woordenboek en trilfunctie.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Compact en lichtgewicht
  • Gebruiksvriendelijk
  • Fijn toetsenbord
  • Beeldscherm heeft goed contrast
  • DUAL SIM
  • Geheugen uitbreidbaar met MicroSD

Minpunten

• Mogelijk zwakke microfoon?
  • Geen Nederlands woordenboek
  • Geen trilfunctie
  • Beeldschermresolutie is om foto's/video's te bekijken aan de lage kant
  • Matige camera (maar in deze prijsklasse is weinig beters te vinden)

***Update (8-7-2016): Na wat klachten van mensen die me moeizaam konden horen heb ik de telefoon retour gestuurd. Misschien is het een defect, of misschien zit er gewoon standaard een te zwakke microfoon in de telefoon. Hoe dan ook zal ik de score voor nu met een ster verlagen. Zodra ik meer weet over dit probleem zal ik wederom een update geven.
Einde update***

Op zoek naar een ouderwetse mobiele telefoon zonder poespas kwam ik deze Bea-fon C40 tegen. Deze leek exact aan mijn wensen te voldoen en ik hoopte er de komende tien jaar plezier van te hebben. Het blijkt een bijzonder degelijke telefoon voor weinig geld.

Het apparaat heeft een ouderwets toetsenbord dat goed werkt en stevig aanvoelt. De bouwkwaliteit is verder ook dik in orde. Het scherm heeft een goed contrast. Er kunnen twee SIM-kaarten en een microSD kaart worden ge´nstalleerd. Een eenvoudige camera is aanwezig, deze kan foto's maken tot een resolutie van 1280x960. Mooie foto's zal je hier niet mee maken, vooral te wijten aan de kleine lens en slechte belichting.

In het besturingssysteem kunnen drie talen worden ingesteld: Engels, Duits en Turks. Nadeel is dat de woordenboeken ook enkel in deze talen beschikbaar zijn. Ik had graag een Nederlands woordenboek gehad voor het SMSen. Wat ik bovendien mis is een trilfunctie. Zonder deze twee gebreken had ik dit beschouwd als een 5-sterren telefoon, maar hiervoor levert de mobiel een ster in.

Heb jij ook een Beafon C40 Wit?