Specificaties 5GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Linksys WRT320N Review

MR_VIPER 28 augustus 2009, 3.036 views

Linksys WRT320N

Pluspunten

• Mooi Design.
  • Stabiel.
  • Simpel in te stellen. (via webinterface)

Minpunten

• Soms wat zoeken in menu's omdat ze opties iets andere namen hebben gegeven.
  • De setup software is niet prettig.

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 4
Ik heb inmiddels 2 van deze routers ge´nstalleerd. 1 hangt achter een kabelmodem van Ziggo en de andere achter een ADSL modem met een XS4ALL verbinding. De stabiliteit van deze router is zeer goed. Voordat ik WRT320 heb aangeschaft heb ik mogen testen met een WRT160. Design en betere specs tegen een marginale meerprijs hebben mij doen bewegen naar de WRT320. Setup was een peuleschil. De ondersteuning voor de verschillende platformen is goed. Ik maak gebruik van diverse OS-sen en nergens heb ik problemen ondervonden qua stabiliteit of netwerk problemen. Problemen die ik eerder wel met andere routers ondervonden heb. Draadloos mag ik niet klagen. Signaal wat voorheen soms wegviel is nu zeer stabiel. Tevens de VPN oplossing die voor het werk gebruikt moet worden werkt zonder overige verbindingen te storen wat voorheen wel gebeurde door het compleet laten crashen van andere router (draytek). Al met al ben ik zeer positief over deze router. Gezien zijn prijs is het een zeer goede overweging. T.o.v. een WRT160 is het in mijn ogen de verstandigere keus.

Als tip zou ik wel willen aangeven om deze router niet met de bijgeleverde software in te stellen.

Heb jij ook een Linksys WRT320N?

Dat is inderdaad de oplossing, de aanpassing van de IP range.
Zowel modem als router hebben standaard DHCP ingeschakeld staan.

Ikzelf heb de router de range vanaf 200 gegeven en geen problemen meer met wegvallend internet.
Heb je nog speciale instellingen gedaan en welke firmware heb je.
Als ik mijn wrt320n aan het kabelmodem van Ziggo hang valt mijn verbinding om de paar minuten weg.
Ik ben ook zeer tevreden over de wrt320n in combinatie met ziggo :)

@Nieuweveen zet UPnP in de router eens uit waarschijnlijk is het probleem dan verholpen.
@Nieuweveen

Geen speciale instellingen hoeven doen. Out of the box werkend. Enige aanpassing is gebruikte IP-range, Hostname ivm Ziggo, SSID en de Wifi beveiliging. En het geheel werkt stabiel. Die router staat bij mijn ouders en heb geen klachten meer gehoord. Mijn broertje en ik gebruiken die wifi ook regelmatig en totaal geen problemen met wegvallende verbindingen.