Specificaties 17,3" (1920x1080), 1,128TB (ssd+hdd) - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire E5-773-53WE Review

notsonewbie 28 juni 2016, laatste update op 28 juni 2016, 509 views

Acer Aspire E5-773-53WE

Deze laptop is onverwacht rap, maar ook is de 'lage' prijs verklaarbaar.

Pluspunten

• Snel werken ondanks 8 GB werkgeheugen
  • Goed mat beeld

Minpunten

• Accu is ingebouwd
  • Ventilatortje onderop is deels afgedekt door behuizing zelf
  • 'los liggend touchpad'

Ik zocht een laptop, 17 inch, voor alle dag, met ssd, niet meer dan 800 euro kostende, liefst met een HDD er al bij ingebouwd en met windows 10 standaard er op.
Die vond ik in deze, 799 euro, en ik denk dat gezien de minpuntjes die nog wel gaat zakken ook ! Echter hij werkt wel heerlijk vlot, rond de CPU, 14 nm i5 6200U.
Die i5 is ook de intel 520 'video kaart', die zelf tot max. 4180 MB van het werkgeheugen snoept.
Video, voor de volledigheid, er zit dus geen losse dedicated videokaart in dus.

Ik kan niet achter met merk van de ssd komen. Maar zoals gezegd, het geheel werkt rap en opstarten idem.

De hdd, 1 TB is van western digital, en ondanks 5400 rpm, komt ie rap over, anderzijds er staat weinig overbodigs op, de boel is nog vers qua OS en muziek files, geen defragmentatie e.d.
Het werkgeheugen is 1 x 8 GB, 1600 mHz, voldoende voor wat ik zoal (gelijktijdig ook, doe. Het geheel voelt gewoon net zo vlot als een custom build laptop met samsung 250 ssd, ook 1 tb 5400 rpm hdd, 16 gb 1866 werk mem, en (gen 4) i7 !

Geluid is soms niet om aan te horen, ronduit trillerig-blikkerig afhankelijk van de bron, de laptop heeft de speakers verborgen, dus de bovenkant is dicht, op uiteraard het chicklets keyboard na en een gaatje voor de (prima-) microfoon die vlak achter de grote multi-touch pad zit. Een en al marketing gelieg dus "True Harmony multimedia ervaring", verre van namelijk !!

Die multi touchpad is geweldig en sucks, geweldig dat ie alle 1,2,3,4 vinger functies heeft in windows 10, gevoelig is, maar sucks omdat het lijkt of ie er los in ligt, in de behuizing. Werken doet ie echter wel.

Scherm, mat, 1920 x 1080, prima kleuren en contrast/helderheid!
2 x USB 3, en 2 x USB 2 , waarvan 1 (maar welke...) kan dienen als lader voor usb apparaatjes, kompleet met softwarematige aan/uit toets voor die functie.
Webcam: OK

De ingebouwde WIFI is ook AC en haalt volgens de spec's 450 Mbit ps. In mijn geval, niet ver van een tp-link 1750, haal ik draadloos bijna de volle snelheid van 150 Mbit.
Helaas is de accu ingebouwd... maar ik kan er met stroombesparing aangevinkt gewoon op doorwerken, 3 uur en een beetje, dan zet ik het 17 inch scherm uiteraard niet op 100% felheid.

Alle specificaties, klik daar --> pricewatch: Acer Aspire E5-773-53WE

Heb jij ook een Acer Aspire E5-773-53WE?