Ulefone Power Wit, Zwart Review

Thaaa 27 juni 2016, laatste update op 14 september 2016, 1.006 views

Ulefone Power Wit, Zwart

Zeer rappe telefoon, zeer goede accuduur! Mooi scherm, groot en scherp. Android 6.0 geflashed. De fingerprintsensor werkt nu supersnel, wel minder functies.. Batterijduur van ruim 3 naar 2 dagen en laad trager. Terug naar 5.1 dus! Bouwkwaliteit is niet super, veel issues (zie fullreview). Waard voor zijn geld, maar..

Pluspunten

• Accuduur, accuduur, accuduur!!
  • Scherm
  • Snelheid
  • Cameraknop
  • Opladen van batterij(5.1)
  • Veel sensoren (fingerprint, IR, gps etc..)

Minpunten

• Camera
  • Android 6.0 update is slecht
  • Fingerprintsensor wat traag op 5.1, minder functies op 6.0
  • Geen Gyroscoop?!

Februari aangeschaft en veel mee gewerkt.

Als mensen vragen wat voor een telefoon ik heb, zeg ik altijd heel blij: een Ulefˇˇˇne.

Doet zijn dagelijkse ding erg goed.
Ik doe niet heel veel meer dan chatten, surfen, en mijn kalender en taken bijhouden. Hiervoor is ie echt bijzonder rap. Een zeer welkome verbetering van mijn oude Samsung S3 met een 5.1 rom.
Helaas krijg ik over een maand pas een 4G bundel, dus dit heb ik (nog) niet kunnen testen. Hij is echter wel gekocht op de groei, dus 4G voor NL vanwege zijn specs 4G (FDD-LTE: 800/900/1800/2100/2600 (band20,band8,band3,band1,band7).
Zie zijn specs hier.
En dat voor $149 (hier) of $189 ten tijde van release.

#Update over het bereik:
Op vakantie merkte ik dat het aanmelden op netwerken een probleem was. Dit euvel was voor mij erg hinderlijk, maar of het te wijten is aan de telefoon of aan de provider was me niet geheel duidelijk. Ter info, ik heb Tele2. Wat wel erg plezant werkt is 4G in Nederland. Het werkt en het is snel. Hier heb je dus geen problemen mee! Hij krijgt vanwege het probleem van het bereik in het buitenland een ster minder, omdat men toch zoekt naar een probleemloze telefoon.

Over de telefoon:
Het is een zeer rappe telefoon, zeer goede accuduur. Voelt als een verademing, niet zo vaak nadenken over het laden van je telefoon.
Mooi scherm, groot en scherp. Komt met 2 screenprotectors, waarvan er 1 als mooi geplaatst is. Hij laat nu wel los, zeg 4 maand later.

Wat specifieker, vooral kritiek puntjes. Hierboven staan namelijk alle (zeer) goede punten.
De camera, een sony sensor, maar daar houd het ook echt op. Ik ben er zelf niet geheel tevreden over. Misschien ben ik erg kritisch, maar een iPhone 5 maakt betere foto's dan mijn nieuwere telefoon. De kwaliteit is vergeleken met mijn S3 ook niet echt denderend, voor mijn gevoel geen stap omhoog. Het is gelukkig geen 5MP camera, hij kan nog wel een leuk plaatje schieten, maar op groot beeld laten zien is geen leuk plaatje.
Het LCD scherm is verwerkt onder de glasplaat. Zelf had ik gehoopt dat het net zo mooi zou zijn weggewerkt als bij A-merken, maar je ziet een zwarte rand van het lcd scherm rondom. Iets wat je op de verkoopplaatjes niet ziet.
Ook opmerkelijk, geen gyroscoop! Je kan dus niet je telefoon gebruiken voor PokÚmon GO, maar dus ook niet in een VR bril stoppen!
De Home knop en 2 puntjes (menu en back) onderop het scherm zijn wel erg jammerlijk verlicht. Ook zit er alsnog een notificatie LED op. Storend, gezien ik hem graag in de home knop had gezien (zoals Nubia Z9, UMI Super S).
De fingerprintsensor wordt erg warm tijdens het laden. Dit zou wel eens problemen kunnen opleveren met interne hardware.

Update naar Android 6.0 gedaan in mei:
Zelf te flashen via software beschikbaar via NeedRom, OTA gaat nog even duren vanwege de architectuur wissel van 32 bit Android 5.1 naar 64 bits Android 6.0.
Fingerprint sensor is erg snel nu, maar wel minder functies zoals in de originele rom te koppelen per finger.
Batterijduur ging van ruim 3 naar 2 dagen, significant verschil.
Opladen duurt nu ook lang, quick of fast chargen werkt niet (meer).
Ze hebben al een OTA gedaan voor degene met de 6.0 update, maar dat heeft maar kleine bugjes opgelost, waar ik zelf minder last van had.

Mijn complimenten naar het team achter Ulefone, want hoewel ze geen grote speler zijn, leren ze een hoop en zijn ze toegewijd om de klanten tevreden te houden. Helaas zijn OTA data erg optimistisch gecommuniceerd, maar ze zijn hard bezig met updates voor hun toestellen!

Bouwkwaliteit is niet super, veel issues met software (e.g. fingerprintsensor traag), maar ook scherm(digitizer kapot) lees je veel.
Heb nu sinds ruim 2 maanden een serieus scherm probleem. Het touchscreen reageert niet meer op sommige delen, de digitizer is deels kapot (zie foto's).
Komt relatief veel voor met deze telefoon. De opties zijn: Terugsturen (eigen kosten >30 euro) of een kleine vergoeding/cashback van $30, waarbij je het toestel mag houden. Hier zie je de nadelen van een ge´mporteerde telefoon en een buitenlandse garantie.

Kies wijs, het zijn echt mooie toestellen voor weinig en de bouwkwaliteit van de body is erg mooi, simpel strak en echt boven verwachting afgewerkt.
Maar het blijven goedkope merken, met wat minder ervaring en over het algemeen is de totale kwaliteit gewoon anders dan een bv Sony. Wanneer je een defect hebt met een Chinees toestel geniet je minder van het beroepen op garantie en helaas is die kans wel groter. Doe vooraf research en kijk naar wat je nodig hebt. Besluit je hem via een Nederlandse webwinkel te kopen of rechtstreeks uit China?

De Ulefone is mijn overgangstoestel tot de markt kan bieden wat ik wil! En kan daarna nog worden gebruikt als navigatie/vakantietelefoon voor relatief weinig geld. Ik heb hem ook aangeraden aan iemand en die is er dik tevreden over!
Wat wil jij er mee doen..?

Heb jij ook een Ulefone Power Wit, Zwart?

Ik zit zelf te twijfelen over dit toestel of een aantal andere. Volgens diverse websites ondersteund de telefoon geen fastcharging etc, maar in diverse reviews/tests staat van wel. Weet u de snelheid waarmee de telefoon wordt opgeladen(mah)? En is de GPS goed bruikbaar?
Verder een duidelijke en goed leesbare review.
Hey!
Sorry ik was op vakantie.
Hij ondersteund geen QuickCharge 2.0 ( alleen voor Quallcom processor telefoons), maar wel fastcharge. Volgens mij laad ie 2800 mA per uur. Kan ik nog controleren als ik het meet apparaatje heb gevonden dat ik er tussen kan drukken.
De update naar 6.0 heeft echter wel de gastcharge functie kapot gemaakt, hij laad, maar traag.

GPS is goed bruikbaar, maar zonder gyro is kompas niet heel bruikbaar. Ook is de GPS niet zo nauwkeurig als mijn oude S3, maar zeer goed bruikbaar in het dagelijks leven.

Welke toestellen twijfel je tussen? Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe, dus uit interesse deze vraag.
Hallo!
Ik was zelf ook vakantie dus reageer voor mijn doen ook laat ;) .
2800ma per uur is snel zat, maar zolang het apparaat geen 5 uur aan de lader zit vindt ik het meestal wel prima. De 6.0 update zal ik dan laten zitten als ik eenmaal besloten heb om dit toestel te nemen.
Goed om te lezen dat de GPS toch bruikbaar is, helaas zonder gyro maar er zijn ergere dingen en zo vaak gebruik ik hem toch niet.

Ik twijfel tussen deze, de Doogee T6 Pro, ongeveer even snel maar toch hier en daar wat stabiliteitsproblemen ondanks Android 6, en de Oukitel K10000 vanwege het feit dat die accu nog groter is. De Doogee spreekt me aan vanwege de 32GB rom, en de Oukitel natuurlijk vanwege de betrouwbaarheid en de grotere accu. Door de fingerprintsensor had de Ulefone een streepje voor, maar 4000mah meer klinkt ook fijn.
Veel kapotte digitizers bij deze telefoon. Op AliExpress staan nu nieuwe digitizers incl gereedschap voor 7 euro.
Ah,de opvolger is inderdaad sinds een paar maanden uit.
Misschien een keertje aan klooien! Voor een GPS of extra telefoon is ie nog steeds goed geschikt!.
Bedankt voor de tip!