Specificaties Multifunctioneel, WiFi max. 733Mbps - Bekijk alle specificaties

Asus RP-AC52 Dual-Band Wireless-AC750 Range Extender / Access Point Review

ruay001 24 juni 2016, 400 views

Asus RP-AC52 Dual-Band Wireless-AC750 Range Extender / Access Point

Snelheid en kwaliteit. Standaard asus. Hoewel deze repeater niet te gebruiken is voor gamen(op dit moment zijn er geen) heb ik hier zeker plezier van. Nu kan ik eindelijk op mijn laptop netflix streamen terwijl ik in de tuin zit.

Pluspunten

• Range
  • Snelheid
  • Stijl

Minpunten

• Gaming

Beheerbaarheid Score: 4
Dit is voor mij de eerste keer dat ik een review schrijf. Het leek mij handig om de repeater te beoordelen op de situaties waarvoor ik het gebruik. Ikzelf zit met mijn laptop op de zolder. Met onze router alleen heb ik daar weinig tot geen verbinding. Vandaar dat ik nu deze repeater van Asus gebruik. Dit is zeker welkom in mijn situatie. Om de situatie te schetsen, er zit ongeveer 5 meter en 1 verdieping tussen de repeater en mijn kamer.

Specificaties
• Dual-band WiFi op 2,4 Ghz & 5 Ghz
• 300 Mbps draadloze snelheid (2,4 Ghz)
• 750 Mbps draadloze snelheid (5 Ghz 11ac)
• Direct in het stopcontact, plug & play
• Speaker aansluiting voor muziekstreaming
• WiFi sterkte af te lezen via LED indicator
• Apple Airplay support voor muziek streaming
• Ingebouwde muziek streaming applicatie

Schoolwerk
Ik studeer op dit moment ICT. Daar komt redelijk wat programmeren en documenteren bij kijken. Zeker als je in de Cloud bijvoorbeeld met Google Docs en tegelijk met andere werkt is een stabiele internetverbinding redelijk belangrijk. Het kwam vrij weinig voor dat de verbinding weg viel of dat er een enorme lag ontstond. Met andere woorden, de repeater is perfect voor school werk.

Nog een pluspunt:
Nu kan ik eindelijk op warme zomerdagen in de tuin zitten met mijn laptop op schoot. Voorheen had ik hier ook geen verbinding.

Streaming
Terwijl ik op mijn zolder zit te studeren wil ik natuurlijk ook weleens Netflix kijken. Dit gaat uitstekend op 1080p. Geen vertraging of auto verlaging van resolutie naar 720 of lager.

Gaming
Straight to the point. Met kabel gamen is nog steeds beter. Zeker bij first person shooters is de repeater zeker niet handig. Er is gewoon te veel lag om effectief te kunnen gamen over de repeater. Ik denk dat het nog een tijdje duurt voordat ze dit probleem kunnen wegnemen.

Ik ben zeer tevreden over deze repeater van Asus. Hoewel het gamen hierop minder is, is hij perfect voor werk en studie. Prijskwaliteit vergeleken met een van 20 die je bij een supermarkt kan kopen vind ik hem geweldig. Helaas maakt mijn router geen gebruik van 5Ghz. Dit heb ik helaas niet kunnen testen.

Heb jij ook een Asus RP-AC52 Dual-Band Wireless-AC750 Range Extender / Access Point?

Ook met 5 Ghz werkt hij fantastisch