Samsung WF1124ZAC Review

zjasper 19 juni 2016, laatste update op 8 september 2016, 432 views

Samsung WF1124ZAC

Lekker stil en veel laadcapaciteit. Echter, de wasmachine geeft na 2 jaar al 3E foutmeldingen. Edit: reparatiekosten EUR150.

Pluspunten

• stil
  • veel laadcapaciteit.

Minpunten

• niet duurzaam, gaat voor veel mensen na 2 jaar al kapot

Droogresultaat Score: 3
Energieverbruik Score: 3
Wasresultaat Score: 3
Lekker stil en veel laadcapaciteit. Echter, de wasmachine geeft na 2 jaar al 3E foutmeldingen. Ik heb hier nog niet over gebeld maar op internet is hier heel veel over te vinden. Het komt er op neer dat je na 2 jaar 150-200 euro kwijt bent voor reparatie. De kans is vervolgens groot dat het probleem nogmaals voorkomt. Het is dus absoluut geen duurzame wasmachine. 10 jaar garantie op motor betektent dat je manuren, voorrijkomsten ed zelf moet betalen. Omdat hij na 2 jaar al kuren heeft waar internet vol mee staat een absolute onvoldoende.

Edit: reparatie via Samsung heeft EUR 150 gekost (installatie door monteur). Er is een nieuwe ASSY PCB MAIN-INVERTER;P171,ARNO SENSORL geplaatst. Los op internet kost de modulebijna 200 euro.

Heb jij ook een Samsung WF1124ZAC?

Inderdaad, heb nu hetzelfde probleem. Via Samsung kom je bij een lokale reparateur terecht die dan zogenaamd een "coulance" regeling heeft.
Onder aan de streep kan het je dan nog maximaal 192 nog wat gaan kosten...

So much voor die mooie sticker met 10 jaar garantie op de wasmachine 👎

-->

"Geachte heer, mevrouw,

Wij hebben een serviceaanvraag voor uw SAMSUNG toestel ontvangen.

Uw SAMSUNG toestel valt buiten de fabrieksgarantie. Daar u nog in het bezit bent van de koopbon kunt u aanspraak maken op een coulanceregeling. Deze regeling is bepaald door de fabrikant en wordt berekend op basis van het aankoopbedrag en aankoopdatum.

Volgens deze coulanceregeling kunnen de reparatiekosten hierbij voor u oplopen tot maximaal 192,39 incl. voorrijden en BTW. Eventuele kosten boven dit bedrag zal de fabrikant volledig voor haar rekening nemen.

Eventuele extra garantie welke u heeft afgesloten kunnen wij niet bij uw dealer claimen. U dient hierover zelf met uw dealer contact op te nemen.
"
Bij mij komen deze klachten nu ook naar boven, wat mij nu nog wel helpt is de stekker uit het stopcontact halen en er even later weer instoppen. Daarna doet de machine het weer even.
Maar als ik dit van tevoren had geweten had ik de machine zeker niet aangeschaft. Zeker een absolute onvoldoende.
Bij ons de zelfde toestand. krijg melding 3e motor fout . machine wil soms niet draaien en soms wel.
ondertussen wil die van mij helemaal niet meer draaien.
Heeft het zin die reparatie uit te laten voeren of kun je beter dit merk vaarwel zeggen?
Reparatiekosten zijn ongeveer 150 euro. Het los kopen van het onderdeel is duurder dan de reparatie met monteur aan huis. Het beste is om Samsung te bellen. Ze sturen dan via een reparatiebedrijf een offerte. Ze kijken zelf ook of reparatie vanuit economisch oogpunt nog zinvol is.
Ik heb ondertussen maar een andere wasmachine van een ander merk gekocht.
Er zijn zoveel klachten over dit model dat je vrijwel zeker weet dat je dit probleem weer terug gaat zien op veel te korte termijn.
Je komt mensen tegen die dit drie keer hebben gehad in iets meer dan twee jaar tijd.
150 euro of meer betalen om wellicht nog twee jaar gezeur met e3 fouten te hebben voordat de zelfde module weer helemaal kapot is, of gewoon een andere welke naar verwachting wel gewoon een jaar of 10 of langer zal functioneren.

Ik heb voor dat laatste gekozen. De prijs per jaar zal niet veel verschil maken met een nieuwe. Waarschijnlijk is een nieuwe zelfs goedkoper per jaar. (Mijn inschatting)

Het zou Samsung sieren als ze gewoon toegeven dat ze troep hebben verkocht en daar een cashback voor geven. Dat kunnen ze voor een note7 ook, dit ding is net zo duur en voor het milieu waarschijnlijk nog een veel grotere faal.

[Reactie gewijzigd door JDVB op 8 november 2016 22:23]

De machine wast goed als hij het doet. Zoals alle anderen hier. nu voor de 4e keer 3E storing. De wasmachine is 1x in zijn geheel vervangen. Maar elke keer zit je lachend 2 weken zonder wasmachine. Als dit ding buiten de garantie weer een grote reparatie heeft gaat hij de schroothoop op en is het het laatste samsung artikel dat hier de drempel passeert.
zelfde hier, dit is gewoon geen goed product. elke jaar de monteur langs laten komen is niet echt een oplossing. als samsung zich serieus neemt dan vervangen ze dit product. ik zit nu met een wasmachine die 4 jaar oud is, al 2x is gerepareerd en nu naar de dump gaat... inderdaad: bij ons geen samsung producten meer